Sunday, November 29, 2015

טרור אסלאמי - 200 הרוגים ביממה האחרונה

80 הרוגים בסוריה; 57 הרוגים בעיראק; 20 הרוגים בתימן; 17 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 8 הרוגים בפיגוע התאבדות בקמרון;  4 שוטרים נהרגו במצרים; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; 3 הרוגים בפיגוע התאבדות באפגניסטן; 2 חיילי או"ם ואזרח נהרגו במאלי; 2 בני-אדם הוצאו-להורג באלג'יריה; פוליטיקאי מקומי כורדי ושוטר נהרגו בטורקיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בניגריה, בקמרון, בצ'אד, בתימן, בסומליה, בלוב, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 200 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-28 בנובמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות כבדות שהיו לאורך כל היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. הכוחות הרוסיים הפועלים בסוריה ממשיכים לכתוש את האזורים הנמצאים בשליטתם של המיליציות הטורקמניות הפועלות בצפון סוריה. בדרך זו, רוסיה למעשה מחסלת את נתיב האספקה היחיד של טורקיה לאזור זה הנתפס כמרחב השפעה אסטרטגי בעיני טורקיה.

Russia-Turkey War of Words
--
עיראק – טרור: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-28 בנובמבר 2015 על הריגתם של 57 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלנים מאוד ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 17 חיילים שנפגעו בפיגוע התאבדות. גורמים צבאיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-28 בנובמבר 2015 על הריגתם של 20 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות כבדות של סעודיה שפעלה באזור העיר תעז – שהיא העיר השלישית בגודלה בתימן.
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-28 בנובמבר 2015 על הריגתם של 4 שוטרים מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר קהיר במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-28 בנובמבר 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שפעלו באזור קאבול. היעד לפיגוע היה חברים בוועדת הבחירות המרכזית של אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-28 בנובמבר 2015 על הריגתם של 17 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן הפקיסטני" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז חייבאר.
--
מאלי – טרור: מקורות רשמיים במאלי מסרו ב-28 בנובמבר 2015 על הריגתם של 2 חיילי או"ם ואזרח בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העי קידאל. גורמים נוספים מסרו שהארגון פעל הפעם באמצעות טיל שנורה לעבר בסיס צבאי בו התאכסנו אנשי האו"ם.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקמרון מסרו ב-28 בנובמבר 2015 על הריגתם של 6 בני-אדם בידי 2 טרוריסטיות מוסלמיות מתאבדות מארגון "בוק חראם" שפעלו בצפון קמרון.
--
אלג'יריה – טרור: דוברי ארגון אל-קאעידה באלג'יריה מסרו ב-28 בנובמבר 2015 על הוצאתם-להורג של שני בני-אדם בשל חשד לריגול עבור צרפת.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-28 בנובמבר 2015 על הריגתו של פוליטיקאי מקומי, עו"ד בכיר ופעיל פרו-כורדי מירי של מתנקשים שפעלו בדרום-מזרח טורקיה. באירוע נהרג גם שוטר מקומי.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-28 בנובמבר 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בשתי היתקלויות שהיו באזור חבל קשמיר ההודי במהלך היממה האחרונה.
==
ד"ר יוחאי סלע

==
Made in Israel -  2015
Tel Aviv - Ramat Aviv


No comments: