Wednesday, November 4, 2015

טרור אסלאמי - 206 הרוגים ביממה האחרונה

80 הרוגים בסוריה; 64 הרוגים בעיראק; 40 חיילים נהרגו בסומליה בהתקפת טרור אסלאמית; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 6 הרוגים בפקיסטן; 4 הרוגים בטורקיה; 2 חיילים הודים נהרגו בקשמיר; 60 קצינים בכירים איראנים נהרגו עד כה בסוריה; 3 טרוריסטים מוסלמים נעצרו בספרד; כ-50 טוריסטים מוסלמים נעצרו בספרד במהלך השנה אחרונה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בניגריה, בסודאן, במאלי, בלוב, בסומליה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן;  סה"כ 206 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות אזרחיים מקומיים בסוריה מסרו ב-3 בנובמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בערים המרכזיות של סוריה. דוברים מקומיים נוספים מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" הצליח לכבוש כפרים אחדים באזור כביש דרעא-דמשק. בצפון לטקיה נערכו קרבות בין כוחות-הביטחון של סוריה לבין ארגוני הג'יהאד. קרבות עם נפגעים נרשמו גם באזור העיר חאלב, חומס, ואל-חאמה. גורם רשמי סוריה מסר על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצה אווירית שנערכה באזור העיר אל-ראקה. גורמים נוספים בסוריה רמזו שההפצצות אוויריות של רוסיה אינן מצליחות לעצור את ארגוני הג'יהאד הפועלים באזורים הקרובים לעיר דמשק ולמחוז לטקיה. מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו על הריגתם של 2 קצינים איראניים בכירים מאוד בקרבות שהיו בסוריה במהלך היומיים האחרונים. על-פי המקורות הלבנוניים, בסוריה נהרגו עד כה כ-60 קצינים איראניים בכירים מאוד. גורמים נוספים בלבנון מסרו על הריגתם של 8 מחברי "המפלגה הלאומית הסוציאליסטית הסורית" בקרבות בסוריה. המפלגה נוסדה ב-1932 בידי אנטון סעאדה בביירות. הרעיון המרכזי של המפלגה מתבסס על קיומו של מרחב גיאוגרפי המכונה "סוריה הגדולה" הכוללת את לבנון, ישראל וירדן.

The Nazi Figure Behind The Middle Eastern Conflict

--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-3 בנובמבר 2015 על הריגתו של אדם אחד מירי של חיילים טורקים במהלך הטלת עוצר שנעשה במזרח טורקיה באזורים בהם מתגוררים כורדים. כמו כן נמסר מפי דובר צבאי על הריגתם של 3 מאנשי המחתרת הכורדית בהיתקלות עם הצבא הטורקי הפועל במזרח המדינה. עוד נמסר על הפצצות אוויריות של טורקיה שנערכו על יעדים של המחתרת הכורדית הפועלת במזרח טורקיה בצפון-עיראק.
--
ספרד – טרור: משטרת ספרד הודיעה ב-3 בנובמבר 2015 על מעצרם של 3 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" שתכננו לבצע פיגועים באזור העיר מדריד. שר-הפנים הספרדי מסר שכול שהשלושה הם ממוצא מרוקני בגילאים 26-29 בעלי-אזרחות ספרדית. במהלך השנה אחרונה נעצרו רחבי ספרד יותר מ-50 טרוריסטים מוסלמים שתכננו לבצע פיגועים על אדמת ספרד.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-3 בנובמבר 2015 על הריגתם של 64 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים נוספים מסרו על עשרות טרוריסטים מוסלמים שנהרגו במהלך היממה האחרונה בהפצצות של הקואליציה האמריקאית הפועלת בעיראק.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן; מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-3 בנובמבר 2015 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה במחוז הלמנד. לא נמסר על נפגעים בקרב הצבא.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-3 בנובמבר 2015 על הריגתם של 6 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים בכל רחבי פקיסטן. דובר צבאי מסר על פשיטה שנערכה באזור העיר קראצ'י שבמהלכה נהרגו לפחות 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן". גורמים רשמיים בפקיסטן מסרו שארגון "הטליבאן" עורך מצוד רצחני אחרי מנהיגי-שבטים פרו-ממשלתיים.
--
הודו – קשמיר – פקיסטן: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-3 בנובמבר 2015 על הריגתם של 2 חיילים הודים בהפרה נוספת של הפסקת-האש של פקיסטן ששוב ביצעה ירי מכוון לעבר חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר. בשלושת החודשים האחרונים נהרגו עשרות אזרחים וחיילים בחילופי-אש הדדיים בין שתי המדינות הפועלות בחבל קשמיר.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בסומליה מסרו ב-3 בנובמבר 2015 על הריגתם של 40 חיילים בהתקפה ממארב שנערכה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל בדרום סומליה. בין ההרוגים היו עשרות טירונים חדשים שהצטרפו לאחרונה לצבא הסומלי. גורם רמשי בסומליה מסרו שזו הייתה ההתקפה הקטלנית ביותר על הצבא הסומלי בשנה האחרונה.
==

ד"ר יוחאי סלע

==

Made in Israel - Autumn 2015
חדשות המזרח התיכון. צילום: ד"ר יוחאי סלע
Tel Aviv - Ramat Aviv, Namir St