Sunday, November 22, 2015

טרור אסלאמי - 395 הרוגים ביממה האחרונה

190 הרוגים בסוריה; 137 הרוגים בעיראק; 18 טרוריסטים מוסלמים ו-7 חיילים נהרגו באפגניסטן; 17 חיילים נהרגו בתימן בהתקפה של ארגון "המדינה האסלאמית"; 15 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; 10 הרוגים בקמרון בפיגוע התאבדות; טרוריסט מוסלמי נהרגו בפיליפינים; 4 ישראלים נפצעו בפיגוע-דקירה בקרית-גת; עוצר בבריסל בשל החשש לפיגוע כימי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בניגריה, בסודאן, בתימן, בלוב, במאלי, בסומליה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 395 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-21 בנובמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון סוריה, במזרח סוריה ובמערב סוריה שהתבצעו הצבא הסורי, חיל-האוויר הרוסי וחיל-האוויר הצרפתי. מקור ביטחוני אמריקאי מסר גם על התקפה אמריקאית שנערכה במהלך היממה האחרונה בסוריה נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות נוספים מסרו על הרס רב בעקבות ההפצצות הללו שגרמו למאות פצועים והרוגים רק במהלך היממה האחרונה. מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו כל הריגתם של יותר מ-70 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות עם מורדים סורים ממוצא טורקמני -  הנתמכים בידי טורקיה – שבמהלכם נכבשו 2 יישובים הנמצאים צפונית למחוז חאלב ליד הגבול הטורקי. מקור נוסף מסר שהקרב העיקרי היה ביום ראשון לפני שבוע - שנערך בסיוע חיילות-האוויר של ארה"ב וטורקיה.
--
אירופה – טרור: מקורות תקשורתיים בבלגיה מסרו ב-21 בנובמבר 2015 על חשש ממשי לביצוע פיגוע כימי בעיר בריסל. בשל כך, הוטל עוצר כמעט מלא על העיר. כמו כן נמסר על מעצרם של 3 בני-אדם בטורקיה הקשורים לפיגוע שהיה בפריז. בגרמניה הודקה השמירה על אירועי ספורט בשל החשש מפיגועי טרור.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-21 בנובמבר 2015 על הריגתם של 15 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בדרום-מזרח טורקיה. גורמים נוספים בטורקיה מסרו על 8 מאנשי המחתרת שהסגירו את עצמם לידי כוחות-הביטחון.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-21 בנובמבר 2015 על הריגתם של 137 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. גורמים בעיראק קראו למיליציות השיעיות ולכוחות הכורדיים (הפשמרגה) לסיים את חילוקי-הדעות ביניהם על-מנת להילחם ביעילות נגד ארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת-אזרחים – ארגון המדינה-האסלאמית: דוברי ארגון "המדינה האסלאמית" בתימן מסרו ב-21 בנובמבר 2015 על הריגתם של לפחות 17 חיילים תימנים בשתי התקפות שנערכו בידי אנשיהם הפועלים בדרום תימן. מקורות נוספים מסרו על כ-50 חיילים הרוגים בהתקפות האלה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-21 בנובמבר 2015 על הריגתם של 18 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" וכן גם על הריגתם של 7 חיילים אפגאנים בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו נגד ארגון הטליבאן במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות לא רשמיים בפקיסטן מסרו ב-21 בנובמבר 2015 על הריגתם של 2 שוטרים ו-2 אזרחים בסדרה של פיגועי ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים ברחבי פקיסטן.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-21 בנובמבר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מארגון "אבו סיאף" –המזוהה עם ארגון אל-קאעידה – בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בקמרון מסרו ב-21 בנובמבר 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם".
--
ישראל – טרור: מקורות משטרתיים בישראל מסרו ב-21 בנובמבר 2015 על פציעתם של 4 ישראלים בפיגוע-דקריה שהתבצע בידי טרוריסט מוסלמי שפעל בקרית-גת. הטרוריסט נתפס בעיר לאחר חיפושים ממושכים.
==

ד"ר יוחאי סלע

Made in Israel -  2015
חדשות המזרח התיכון. צילום: ד"ר יוחאי סלע
Tel Aviv - Ramat Aviv

No comments: