Saturday, November 21, 2015

טרור אסלאמי - 284 הרוגים ביממה האחרונה

90 הרוגים בסוריה; 60 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בתימן; 28 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסין; 27 אזרחים ו-2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במאלי; 12 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 3 חיילים נהרגו בפקיסטן; 2 הרוגים בלבנון; 1,600 אזרחים נהרגו בהפצצות של רוסיה בסוריה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסומליה, בסומליה, במאלי, בניגריה, בסודאן, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 284 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות אזרחיים מקומיים בסוריה מסרו ב-20 בנובמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שהיו לאורך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים מקומיים נוספים מסרו שמרבית ההרוגים היו בעקבות קרבות קשים באזור העיר דרעא. ארגונים לזכויות-אדם מסרו על הריגתם של יותר מ-1,600 בני-אדם בהתקפות האוויריות שנערכו בידי רוסיה במהלך השבועות האחרונים. גורמים ביטחוניים ברוסיה ובצרפת מסרו על מאות תקיפות אוויריות באזור העיר אל-ראקה – הבירה של ארגון "המדינה האסלאמית בסוריה – תוך כדי פגיעה כמעט חסרת-אבחנה בין יעדי טרור ליעדים אזרחיים. ברוסיה נמסר על הריגתם של כ-600 טרוריסטים בהתקפה אחת על דיא אל-זור. סביר להניח שעשרות רבות של אזרחים נוספים נהרגו במהלך היממה האחרונה בעיר זו בלבד. מקרות מקומיים בסוריה מסרו כי בשל החץ הרב בו שרוי ארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה ובעיראק, הארגון מתכנן לבצע מהלכים טקטיים בירדן.
--
אירופה – טרור אסלאמי: מקורות ביטחוניים בצרפת מסרו ב-20 בנובמבר 2015 על גופה שלישית שנמצאה בהריסות של הבית בפרבר סן דני בעקבות בשיטה משטרתית שנערכה במקום לפני יומיים. סה"כ נהרגו בשפיטה 3 טרוריסטים מוסלמים – ביניהם מי שתכנן את סדרת הפיגועים בצרפת במהלך השנה האחרונה ובעיקר בטבח שהיה בפריז לפני שבוע.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בעיראק מסרו ב-20 בנובמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מרבית ההרוגים ביממה האחרונה היו שיעים שנפגעו בסדרה של פיגועי התאבדות שהתבצעו באזור העיר בגדאד ובאזור מחוז דיאלה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-20 בנובמבר 2015 על הריגתם של 40 בני-אדם בסדרה של קרבות בין טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" לבין חיילים שהותקפו בדרום תימן. מחצית מההרוגים היו חיילים. מקורות נוספים מסרו על כ-20 הרוגים נוספים ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה בהפצצות אוויריות של "הקואליציה הסעודית" הפועלת בתימן.
--
אפגניסטן – טרור – ארגון המדינה-האסלאמית: מקורות צבאיים רשמיים מסרו ב-20 בנובמבר 2015 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז נאנגרהאר – הנשלט ברובו ידי ארגון "המדינה האסלאמית".
--
סין – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בסין מסרו ב-20 בנובמבר 2015 על הריגתם של 28 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית ומשטרתית יזומה שנערכה במהלך החודשיים האחרונים בעקבות פיגוע בו נהרגו לפחות 16 בני-אדם במחוז שינצ'יאנג. יממה קודם לכן נמסר על כ-17 הרוגים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-20 בנובמבר 2015 על הריגתם של 3 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן הפקיסטני" על מסגד שיעי הנמצא באזור העיר קראצ'י.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-20 בנובמבר 2015 על הריגתם של 27 אזרחים ושל 2 טרוריסטים מוסלמים בהתקפה שנערכה על בית-מלון הנמצא בעיר באמאקו. במהלך ההתקפה נלקחו עשרות בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" – זהו ארגון "המוראביטון" שהצטרף לאל-קאעידה הפועל באזור המגרב. במאלי פועלים חיילים מצרפת, מגרמניה, מארה"ב ומבריטניה המסייעים לממשלה המרכזית במלחמה נגד ארגוני הג'יהאד הפועלים בצפון מאלי.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-20 בנובמבר 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" במהלך היתקלות עם טרוריסטים מוסלמים מארגון "חיזבאללה" שפעלו בצפון לבנון.
==

ד"ר יוחאי סלע

==

Made in Israel -  2015
חדשות המזרח התיכון. צילום: ד"ר יוחאי סלע
Tel Aviv - Center

No comments: