Saturday, November 14, 2015

טרור אסלאמי - 493 הרוגים ביממה האחרונה

193 הרוגים בעיראק; 160 הרוגים בפריז בסדרה של התקפות טרור אסלאמיות; 80 הרוגים בסוריה; 24 מורדים שיעים נהרגו בתימן; 12 אנשי המחתרת הכורדית ו-2 חיילים נהרגו בטורקיה; 6 טרוריסטים מוסלמים ו-2 שוטרים נהרגו בפקיסטן; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 4 הרוגים בתאילנד בפיגוע אסלאמי; 2 ישראלים – אב ובנו – נרצחו בחברון בידי טרוריסטים מוסלמים; 3 טרוריסטים מוסלמים וג'יהאדיסטים נהרגו ברמאללה ובחברון; טרוריסט מוסלמי נהרג בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בלבנון, בסומליה, בלוב, בתימן, בניגריה, בסודאן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 493 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות אזרחיים מקומיים בסוריה מסרו ב-13 בנובמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שהיו לאורך היממה האחרונה האזורים רבים ברחבי סוריה. דוברים צבאיים בסוריה מסרו על הצלחות אחדות בקרבות באזור העיר חאלב. מאידך, דוברים של ארגוני הג'יהאד מסרו על הצלחותיהם במחוז אידליב, במחוז לטקיה ובאזור העיר דרעא במהלך קרבות עם כוחות-הביטחון הנמנים לבשאר אל-אסד. מקורות שונים בינלאומיים מסרו דיווחים סותרים בנוגע לגורלו של ג'ון הג'יהאדיסט שנמסר על הריגתו בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך באזור העיר אל-ראקה ב-12 בנובמבר 2015.

Islam - 160 People killed in Paris 

--
צרפת - טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בינלאומיים ומקורות מקומיים בצרפת מסרו ב-14 בנובמבר 2015 על הריגתם של כ-160 בני-אדם ועל פציעתם של עשרות רבות של אזרחים בסדרה של 6 פיגועי טרור שהתבצעו בפריז בידי כ-20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שתקפו בו-זמנית – לפחות 5 מהם נהרגו. 120 מההרוגים נטבחו בקונצרט רוק בפריז בידי 3 טרוריסטים מוסלמים. עוצר חלקי הוטל על העיר פריז. תושבים נקראו לא לצאת מהבתים. השלטונות בצרפת החליטו לסגור את הגבולות לכניסה וליציאה מהמדינה. חברות תעופה בינלאומיות השעו את טיסותיהן לפריז. כל המוסדות הציבוריים בעיר פריז – כולל בתי-ספר ומוזיאונים – יסגרו למשך היממה הקרובה. מצוד אחרי טרוריסטים מוסלמים נוספים הקשורים לאירועים הקטלניים. מאז יולי 2015, טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" העבירו מסרים מאיימים ברשתות החברתיות בשפה הצרפתית שהם "ישטפו את רחובות פריז בדם". דוברי ארגון "המדינה האסלאמית" מסרו שהפיגוע הגדול הבא יתבצע בארה"ב. כוננות עליונה הוכרזה ברוב המדינות באירופה כולל בארה"ב.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-13 בנובמבר 2015 על הריגתם של 12 מאנשי המחתרת הכורדית וכן על הריגתם של 2 חיילים בפעילות צבאית יוזמה שנערכה נגד המחתרת הכורדית הפועלת באזור הגבול המשותף בין טורקיה לעיראק. "האיחוד האירופאי" מעוניין לסגור עסקה מהירה עם ארדואן בנוגע לפליטים הסורים הזורמים לאירופה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-13 בנובמבר 2015 על הריגתם של 193 בני-אדם ביום נוסף של פיגועים ובקרבות קשים מאוד שהיו בצפון יראק במהלך היממה האחרונה. מקורות כורדיים מסרו שכוחותיהם הצליחו לכבוש את העיירה סינג'ר ולהשתלט על הכביש הראשי המחבר בין מוסול שבעיראק לעיר אל-ראקה שבסוריה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן (סונים) מסרו ב-13 בנובמבר 2015 על הריגתם של 24 מורדים שיעים בהתקפה אווירית של הקואליציה הסעודית שנערכה בדרום תימן. מקורות נוספים בתימן מסרו שהעיר תעז נמצאת במצב קטסטרופלי לאור ההפצצות המסיביות של הקואליציה הסעודית.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-13 בנובמבר 2015 על הריגתם של 6 טרוריסטים ושל 2 שוטרים בשתי פעולות צבאיות יזומות שנערכו נגד טרוריסטים מוסלמים הפועלים ברחבי פקיסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-13 בנובמבר 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" במהלך חילוץ של כ-60 בני-ערובה שהוחזקו בידי הארגון הפועל בצפון ניגריה.  כל המשוחררים היו נשים וילדים.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-13 בנובמבר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהיתקלות קטלנית שהייתה עם חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-13 בנובמבר 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום המדינה.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-13 בנובמבר 2015 על רציחתם של אב ובנו בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור חברון. בני משפחה נוספים של הנרצחים נפצעו באירוע. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו ברחבי-ישראל 16 ישראלים ותושבים בהתקפות טרור ובאירועים הקשורים לאירועי טרור אסלאמי. כמו כן נמסר על הריגתו של טרוריסט מוסלמי במהלך ניסיון לתקוף את כוחותינו שפעלו ליד רמאללה. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו ברחבי ישראל 54 טרוריסטים מוסלמים וג'יהאדיסטים. גורמים ברשות הפלסטינית מסרו על הריגתם של 2 ג'יהאדיסטים נוספים במהלך היממה האחרונה.
==

ד"ר יוחאי סלע

==

Made in Israel -  2015
חדשות המזרח התיכון. צילום: ד"ר יוחאי סלע
Tel Aviv - Ramat Aviv