Tuesday, November 3, 2015

טרור אסלאמי - 221 הרוגים ביממה האחרונה

90 הרוגים בסוריה; 55 הרוגים בעיראק; 44 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 11 טרוריסטים מוסלמים וחייל נהרגו בקמרון; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 6 אזרחים ו-2 חיילים נהרגו בלבנון בפשיטה של הצבא; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 2 חיילים נהרגו בתימן; 2 הרוגים בדרום-סודאן; חייל נהרג בסעודיה; טרוריסט מוסלמי נהרג במעבר-הגלבוע; 4,215 בני-אדם נהרגו בסוריה בחודש אוקטובר 2015; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בלוב, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 221 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות אזרחיים מקומיים בסוריה מסרו ב-2 בנובמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות מאוד שהיו לאורך כל היממה האחרונה. מקור אזרחי נוסף מסר שמרבית הנפגעים ביומיים האחרונים היו באזור העיר דיר אל-זור בהפצצות כבדות מאוד של הצבא הסורי שנערכו על יעדי טרור של ארגון "המדינה האסלאמית" השולט באזור כולו. פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו לאורך כל היממה האחרונה באזור העיר חומס, חאלב, אל-חמה, בדרום דמשק ובצפון מחוז לטקיה. מקורות אופוזיציוניים הקשורים לסוריה מסרו שממהלך חודש אוקטובר 2015 נהרגו 4,215 בני-אדם – מתוכם נהרגו 960 אזרחים כולל נשים וילדים. 51 מההרוגים נרצחו במהלך שהותם בבתי-כלא ברחבי סוריה.

The Nazi Roots of Hamas

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-2 בנובמבר 2015 על הריגתם של 55 בני-אדם בסדרה של קרבות בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות כורדיים מסרו על קרבות קשים באזור סינג'ר שבמהלכם נהרגו עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דובר צבאי בעיראק מסר על קרבות עם נפגעים ב-6 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-2 בנובמבר 2015 על הריגתם של 2 חיילים מירי של טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו באזור העיר עדן. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל סעודי מירי של טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו מאז הגבול המשותף עם תימן.
--
לבנון – טרור: מקורות צבאיים בלבנון מסרו ב-2 בנובמבר 2015 על 6 אזרחים ושל 2 חיילים בפשיטה שנערכה בצפון ביירות במהלך היממה האחרונה. מקור נוסף מסר שהפשיטה נערכה נגד סוחרי סמים. כמו כן נמסר כי בין ההרוגים 2 נערות צעירות. (האירוע אינו נכלל במספר ההרוגים של היממה האחרונה. ועם זאת, לא ברור מדוע הצבא היה צריך להתערב באירוע הזה).
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-2 בנובמבר 2015 על הריגתם של 44 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה מחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-2 בנובמבר2015 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יוזמה שנערכה ביממה אחרונה באזור מחוז בלוצ'יסטן. הפעולה הצבאית באה לאחר הריגתם של 4 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה ברכבת נוסעים שהתרחש יממה קודם לכן.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-2 בנובמבר 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של טרוריסטים מקומיים הפועלים בצפון המדינה. דובר צבאי שהשניים נהרגו במארב מתוכנן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בניגריה מסרו ב-2 בנובמבר2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-מזרח ניגריה.
--
קמרון – טרור: מקורות צבאיים בקמרון מסרו ב-2 בנובמבר 2015 על הריגתם של 11 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" וכן על הריגתו של חייל קמרוני במהלך התקפה שנערכה על כוחות-הביטחון של קמרון הפועלים בצפון המדינה ליד הגבול עם ניגריה. על פי ההודעות הרשמיות של צ'אד וקמרון, כנראה התבצעו שתי התקפות במקביל של ארגון "בוקו חראם" הן נגד צ'אד והן נגד קמרון.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-2 בנובמבר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעקבות ניסיון לבצע פיגוע-דקירה באזור מעבר-הגלבוע. טרוריסט מוסלמי שני נתפס לאחר מכן. בראשון-לציון התבצע פיגוע-דקירה בידי טרוריסט מוסלמי מחברון שפצע 3 ישראלים באורח קשה מאוד ובינוני - הטרוריסט המוסלמי נתפס בידי כוחות-הביטחון. שעות אחדות לארח מכן התבצע פיגוע-דקירה בנתניה, בו נפצע קשה אזרח ישראלי בן 70 - גם המקרה הזה הטרוריסט המוסלמי נתפס.  מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו ברחבי ישראל 43 טרוריסטים מוסלמים. במהלך התקופה הנדונה היו ברחבי ישראל יותר מ-50 פיגועי-דקירה וניסיונות לבצע פיגועי-דקירה. 14 אזרחים ישראלים ותושבים נהרגו בפיגועי טרור ובאירועים הקשורים לטרור אסלאמי. כמו כן, 14 טרוריסטים מוסלמים וג'יהאדיסטים נהרגו ברצועת-עזה בעימותים עם חיילי צה"ל.
==

ד"ר יוחאי סלע

==

Made in Israel - Autumn 2015
חדשות המזרח התיכון. צילום: ד"ר יוחאי סלע
Tel Aviv - Cenetr

No comments: