Monday, March 6, 2017

טרור אסלאמי - 206 הרוגים ביממה האחרונה

80 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים בעיראק; 30 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 18 טרוריסטים מוסלמים ו-7 שוטרים נהרגו באפגניסטן; 15 הרוגים בתימן; 3 הרוגים בפקיסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים ושוטר נהרגו בקשמיר ההודית; 110 בני-אדם מתו מרעב בסומליה ביומיים האחרונים; 2 טרנסג'נדרים פקיסטנים נרצחו בסעודיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בסודאן, בפיליפינים, בקשמיר, במאלי, בקמרון, בתימן; בלוב, בסואן, בניגריה, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 206 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-5 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה ארוכה של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות באופוזיציה הסורית ומקורות בארגוני המורדים מסרו שמרבית ההרוגים היו באזור מחוז אידליב. דוברים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים בדרעא, בחומס, בדיר אל-זור, באל-חמה, בחומס, באל-רקה ובמקומות רבים נוספים. מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו על הריגתם של לא יותר מ-220 אזרחים בהפצצות אוויריות של הקואליציה האמריקאית הפועלת בעיראק ובסוריה מאז שנת 2014. ארגוני איסוף מידע מזרח-תיכוני מסרו שהמספר הקרוב למציאות הוא כ-2,500 אזרחים הרוגים מאז שנת 2014. מקורות אזרחיים בסוריה מסרו על בריחתם של אלפי משפחות בעקבות הקרבות הנערכים בצפון סוריה נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות אזרחיים באזור העיר דרעא מסרו על הריגתם של לפחות 6 אזרחים בהפצצה של הצבא הרוסי הפועל בסוריה. מקורות צבאיים בטורקיה מסרו כי במהלך ה-18 החודשים האחרונים הצבא הטורקי חיסל 13,000 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית, ולוחמים כורדים מהמחתרת הכורדית. מקורות רשמיים במרוקו מסרו על כ-17 פיגועי-התאבדות שהתבצעו בידי אזרחים מרוקאים במסגרת פעילותם בארגון "המדינה האסלאמית" בין השנים 2016-2015.

Unrest in Kashmir: Two militants and officer killed in gun battle

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-5 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו בעיקר בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על התקפה חדשה נוספת שהחלה במערב העיר מוסול במהלך היממה האחרונה. מקורות מדיניים בעיראק מסרו שממשלת עיראק קיבלה הלוואה מבריטניה בסך של 12 מיליארד דולר לבנייה ולשיקום תשתיות. מקורות ביטחוניים בטורקיה מסרו על הריגתם של 11 מחברי המחתרת הכורדית בפעילות אווירית טורקית שנערכה בצפון סוריה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בתימן מסרו ב-5 במרץ 2017 על הריגתם של לפחות 15 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו על-ידי סעודיה במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על התקפות אוויריות נוספות של ארה"ב על יעדי טרור של ארגון "אל-קאעידה".
--
אפגניסטן  - טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-5 במרץ 2017 על הריגתם של 18 טרוריסטים מוסלמים מארגון ,הטליבאן", וכן על הריגתם של 7 שוטרים בסדרה של פעולות צבאיות יזומות ובתקפות טרור שנערכו בידי ארגון ,הטליבאן".
--
סעודיה – פקיסטן: מקורות תקשורתיים בהודו ובפקיסטן מסרו ב-5 במרץ 2017 על הירצחם של 2 טרנסג'נדרים פקיסטנים שהיו במעצר בסעודיה. לטענת מקורביהם, השניים עונו למוות בידי שוטרים סעודים. בפשיטה משטרתית שנערכה בסעודיה נעצרו 35 בני-אדם שהואשמו בלבישת בגדי-נשים בפרהסיה. 22 מהם עדיין נותרו במעצר.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-5 במרץ 2017 על הריגתם של 3 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היה קצין-מודיעין פקיסטני שהוצא-להורג בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בפקיסטן. מקורות ביטחוניים בפקיסטן מסרו כי מאז ה-17 בפברואר 2017, כוחות-הביטחון של פקיסטן נהרגו יותר מ-100 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בפעילות צבאית יזומה.
--
סומליה – רעב – טרור: מקורות רשמיים בסומליה מסרו ב-5 במרץ 2017 על מותם של 110 בני-אדם ב-48 השעות אחרונות, במחוז אחד בלבד במדינה, בשל הרעב הקשה השורר ברחבי סומליה. היובש הקשה השורר בסומליה ופגיעה של ארגון "אל-שבאב" בשיירות אספקה, מחריפים את מצבם הקשה של אזרחי המדינה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-5 במרץ 2017 על הריגתם של כ-30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה. דובר צבאי רשמי בניגריה מסרו על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים וכן על תפיסתם בחיים של 14 טרוריסטים מוסלמים נוספים. כמו כן נמסר שהצבא הצליח לתפוס מאגרי נשק ותחמושת. כוח-המשימה האזורי באזור אגם צ'אד מסר ב-5 במרץ 2017 כי מאז חודש ינואר 2017 נהרגו 828 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-5 במרץ 2017 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים, כן על הריגתו של שוטר בהיתקלות שהייתה באזור חבל קשמיר ההודי.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: