Thursday, March 30, 2017

טרור אסלאמי - 391 הרוגים ביממה האחרונה

200 הרוגים בעיראק; 90 הרוגים בסוריה; 50 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" נהרגו באפגניסטן; 30 הרוגים בתימן; 12 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 2 בני-אדם נרצחו בידי טרוריסטים מוסלמים במצרים; 2 אזרחים נוספים נהרגו בקשמיר; חייל נהרג בסומליה; 200 נוצרים נרצחו בניגריה מתחילת שנת 2017; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בתימן, בלוב, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, בקמרון, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 391 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות נוספים מסרו ב-29 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה ארוכה של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה במקומות רבים ברחבי סוריה. דוברים כורדים בצפון עיראק מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 45 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית", במהלך קרבות שהיו באזור ביממה אחרונה. מקורות נוספים מסרו על קרבות ובהפצצות אוויריות עם נפגעים רבים באזור העיר אל-רקה, וכן נמסר על פאניקה של תושבי העיר בשל חשש מקריסתו של סכר. כמו כן נמסר כי בימים האחרונים העיר שרויה בעלטה, וכן אספקת המים שובשה לחלוטין. כ-300,000 תושבים עדיין לכודים בעיר הנשלטת בידי ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות אזרחיים בסוריה ובלבנון מסרו על הסכם לפינויים של אזרחים מארבעה יישובים שהיו תחת המצור של הצבא הסורי במהלך השנתיים האחרונות. מקורות צבאיים בסוריה ומקורות לבנוניים מסרו על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" בקרבות קשים שהיו ליד הגבול עם לבנון שבהם השתתפו כוחות של ארגון "חיזבאללה". מקורות נוספים מסרו מסרו על קרבות עם נפגעים באזור דמשק, בחאלב, בדיר אל-אזור, במחוז אידליב על נפגעים רבים באזור העיר דרעא. דוברים צבאיים נוספים בסוריה מסרו על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בכירים בקרבות שהיו במהלך היממה אחרונה באזור אל-חמה. עוד נמסר על בריחתם של עשרות-אלפי בני-אדם מהאזור כולו לכיוון הערים טרטוס ולטקיה. הטלוויזיה הסורית מסרה על הריגתם של 5 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל באוטובוס אזרחי בעיר חומס. טורקיה הודיעה על סיום המבצע הצבאי בסוריה

War Crimes in Yemen 

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים עיראק מסרו ב-29 במרץ 2017 על הריגתם של 200 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה אחרונה בצפון עיראק. דוברים צבאיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – ארה"ב: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-29 במרץ 2017 על הריגתם של כ-30 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה אחרונה ברחבי תימן. מקורות ביטחוניים בתימן מסרו על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנער, בדרום תימן.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-29 במרץ 2017 על הריגתו של חייל מפיצוץ של מטען שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-29 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-200 נוצרים בידי אנשי המיליציות האסלאמיות החמושות של שבטי הפולאני הפועלים במרכז ניגריה. ההרוגים הללו מתייחסים רק למדינת-המחוז נאסאראווה. מאות בני-אדם נוספים נרצחו בידי המיליציות האסלאמיות החמושות הפועלות באזורים רבים ברחבי ניגריה.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בניגריה מסרו ב-29 במרץ 2017 על הריגתם של כ-50 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה אחרונה ברחבי אפגניסטן.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-29 במרץ 2017 על עריפת-ראשיהם של 2 בני-אדם בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סיני. השניים הואשמו בעשיית כשפים המנוגדים לרוח הקוראן.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-29 במרץ 2017 על הריגתם של 2 אזרחים נוספים מירי של חיילים הודים הפועלים בחבל קשמיר. השניים נהרגו במהלך התפרעויות אלימות נוספות של מוסלמים המתגוררים בחבל.
--
טורקיה –כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-29 במרץ 2017 על הריגתם של 12 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה אחרונה בדרום-מזרח המדינה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: