Tuesday, March 7, 2017

טרור אסלאמי - 308 הרוגים ביממה האחרונה

150 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 20 אזרחים ו-11 חיילים נהרגו בתימן; 16 חיילים נהרגו בלוב; 11 אזרחים, 8 טרוריסטים מוסלמים ו-4 שוטרים  נהרגו באפגניסטן; 11 חיילים נהרגו במאלי; 5 חיילים נהרגו בפקיסטן; טרוריסט מוסלמי נהרג בקווקז; טרוריסט מוסלמי נהרג באזור ברמאללה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בפיליפינים, בסודאן, בסומליה, בניגריה, במאלי, בתימן, בלוב, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 308 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות וספים מסרו ב-6 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של פיגועי-התאבדות, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הכוחות הזרים הפועלים בסוריה. מקורות אזרחיים בעיר חאלב מסרו על הריגתם של יותר מ-15 בני-אדם בפיגוע-התאבדות כפול שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות אזרחיים נוספים מסרו על הריגתם של יותר מ-10 אזרחים בהפצצה אווירית של הצבא הסורי שנערכה במרכז סוריה. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על קרבות עם נפגעים רבים באזור העיירה קובאנה, במחוז לטקיה, בדיר אל-זור, בתדמור, באל-רקה, בחומס, באל-חמה ובמחוז אדליב. דוברים באו"ם מסרו על בריחתם של אלפים נוספים בצפון סוריה בשל הקרבות בין הכוחות הפור-טורקיים לבין ארגון "המדינה האסלאמית".

The Fight for Mosul: Iraqi forces capture second bridge over Tigris

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-6 במרץ 2017 על הריגתם של כ-150 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה אחרונה בצפון עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות תקשורתיים עיראק מסרו על הריגתם של עשרות אזרחים בעיר מוסול – כנראה בהפצצה אווירית של הצבא העיראקי או של הקואליציה האמריקאית הפועלת במדינה. כמו כן נמסר על חיילים רבים שנפגעו במהלך היממה אחרונה בקרבות שהיו באזור העיר מוסול. מקורות נוספים מסרו שיותר מ-40,000 בני-אדם נמלטו מהעיר מוסול רק בשבוע האחרון.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-6 במרץ 2017 על הריגתם של 11 חיילים תימנים של ממשלת עדן בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" שפעלו בדרום תימן. כמו כן נמסר על הריגתם של 20 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-6 במרץ 2017 על הריגתם של 16 חיילים במהלך קרבות שהיו נגד ארגון טרור אסלאמי שהצליח להשתלט על מתקן להפקת נפט הנמצא במזרח לוב. גורמים ביטחוניים מסרו על התקפות אוויריות של הצבא הלובי שנערכו על המתקן לאורך כל היום נגד הטרוריסטים מוסלמים שהשתלטו על המקום.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-6 במרץ 2017 על הריגתם של 11 בני-אדם בסדרה של התקפות טרור שנערכו במחוז הלמנד בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "הטליבאן". כמו כן נמסר על הריגתם של 4 שוטרים מירי של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו בדרום אפגניסטן. כמו כן נמסר כי במהלך ההתקפה נהרגו לפחות 8 טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-6 במרץ 2017 על הריגתם של 5 חיילים מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור הגבול המשותף עם אפגניסטן. מקורות תקשורתיים מסרו שהפעולה הנוכחית באה כנראה בשל הפעילות הצבאית רחבת-ההיקף שנערכה במהלך השבוע האחרון שבמהלכה נהרגו יותר מ-100 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.
--
מאלי – טרור: מקורות צבאיים במאלי מסרו ב-6 במרץ 2017 על הריגתם של 11 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" שפעלו באזור הגבול המשותף עם בורקינה פסו.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות משטרתיים ברוסיה מסרו ב-6 במרץ 2017 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בפעילות משטרתית יזומה שנערכה נגד תא של ארגון "המדינה האסלאמית" שפעל בצפון הקווקז.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-6 במרץ 2017 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מבוקש במהלך פעילות צבאית יזומה שנערכה באזור רמאללה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: