Thursday, March 16, 2017

טרור אסלאמי - 220 הרוגים ביממה האחרונה

90 הרוגים בעיראק; 75 הרוגים בסוריה; 20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בתימן; 17 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 4 טרוריסטיות מוסלמיות מתאבדות ו-2 אזרחים נהרגו בניגריה; 4 הרוגים בלוב; 3 טרוריסטים מוסלמים וילדה נהרגו בקשמיר; 2 הרוגים בפקיסטן; 2 חיילים נהרגו בטורקיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בקמרון, בניגריה, בסומליה, בסודאן, בלוב, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 220 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-15 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-75 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הכוחות הזרים הפועלים ברחבי סוריה. בין ההרוגים היו יותר מ-30 בני-אדם שנפגעו בפיגוע-התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפעלו במרכז דמשק לציון 6 שנים למלחמת-האזרחים בסוריה. דוברים כורדיים מסרו על הריגתם של 5 לוחמים כורדים שנפגעו בקרבות שהיו בצפון-סוריה נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על הפצצות אוויריות קשות עם נפגעים רבים שנערכו בידי הצבא הסורי במהלך היממה אחרונה באזור העיר דרעא. גורמים אזרחיים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים באזור דיר אל-זור, אל-רקה, חומס, אל-חמה, בצפון מחוז לטקיה, בהרי קלמון ובמחוז חאלב. מקורות אזרחיים בעיר חלאב מסרו שבקרוב מאוד תחודש אספקת המים למזרח העיר. נציגי המורדים מסרו שהם דוחים את ההצעות החדשות שהוגשו להם בנוגע לתהליך השלום בסוריה. ארגונים בינלאומיים מסרו על הריגתם של יותר מ-800 עובדי סיוע סורים שנפגעו בקרבות מאז שנת 2011.

At least 31 people killed in two suicide blasts in Damascus, Syria

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים עיראק מסרו ב-15 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קשים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון בעיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות ביטחוניים בעיראק מסרו על קרבות קשים מאוד באזור העיר מוסול, וכן על הריגתם של מפקדים בכירים נוספים בארגון במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-15 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-20 טרוריסטים מוסלמים בהפצצות אוויריות של ממשלת עדן ושל סעודיה שנערכו במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו לפחות 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה".
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-15 במרץ 2017 על הריגתם של 4 בני-אדם בקרבות שפרצו באזור העיר טריפולי בין כוחות-הביטחון של הממשלה המשותפת לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון אסלאמי רדיקלי.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-15 במרץ 2017 על הריגתם של 17 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך במזרח אפגניסטן.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-15 במרץ 2017 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים המזוהים כנראה עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יוזמה שנערכה בדרום-מזרח אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-15 במרץ 2017 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות משטרתית שנערכה במהלך היממה האחרונה באזור העיר קראצ'י.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים וצבאיים בהודו מסרו ב-15 במרץ 2017 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים, וכן על הריגתה של ילדה אחת בסדרה של היתקלויות שהיו עם כוחות-הביטחון של הודו הפועלים באזור חבל קשמיר ההודי.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-15 במרץ 2017 על הריגתן של 4 טרוריסטיות מוסלמים מארגון "בוקו חראם" במהלך ניסיון לבצע פיגוע רב-נפגעים בצפון ניגריה. 2 אזרחים נהרגו בסדרת הפיגועים הללו.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-15 במרץ 2017 על הריגתם של 2 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי המחתרת הכורדית הפועלת בדרום-מזרח טורקיה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: