Thursday, March 2, 2017

טרור אסלאמי - 257 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בעיראק; 90 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בתימן; 10 הרוגים באפגניסטן; 9 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה; 7 הרוגים בניגריה בהתקפה של ארגון "בוקו חראם"; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 3 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בטוניסיה; טרוריסט מוסלמי נהרג באזור הר חברון;  2,784 בני-אדם נהרגו בעיראק בחודש בפברואר 2017; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בפיליפינים, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, בלוב, בסומליה, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 257 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-1 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הכוחות הזרים הפועלים בסוריה. מקורות אזרחיים מסרו על נפגעים רבים מאוד בקרבות שהיו באזור מחוז אידליב בין שני ארוגני טרור אסלאמיים הפועלים במחוז. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים במחוז דרעא, באזור העיר חאלב, באזור דמשק, בתדמור, בדיר אל-זור, באל-רקה ובמקומות רבים נוספים לאורך הגבול המשותף עם טורקיה. מאידך, דובר צבאי רשמי בסוריה מסר על קרבות מוצלחים מאוד של הצבא הסורי באזור העיר תדמור ובמחוז דרעא. מקורות תקשורתיים הקשורים לרוסיה מסרו על הריגתם של יותר מ-160 מורדים וטרוריסטים מוסלמים בקרבות שהיו באזור העיר דרעא בתשעת הימים האחרונים. מקורות רשמיים באו"ם מסרו כי במהלך הקרבות שהיו בעיר חאלב במהלך החודשים האחרונים, כל הצדדים שלחמו בעיר ביצעו פשעי-מלחמה. מקורות רשמיים ברוסיה מסרו ששיחות השלום הבאות בין הצדדים הלוחמים בסוריה יערכו ב-14 במרץ 2017 בקזחסטן.

Iraq: Urban battle to reclaim Mosul under way

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים עיראק מסרו ב-1 במרץ 2017 על הריגתם של כ-100 בני-אדם בסיום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר כי בחודש פברואר 2017 נהרגו ברחבי עיראק 2,784 בני-אדם – כולל טרוריסטים מוסלמים, חיילים, שוטרים ואזרחים.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-1 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-30 טרוריסטים מוסלמים שיעים בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו לאורך כל היממה האחרונה במחוז מאריב.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-1 במרץ 2017 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך במחוז ננגרהאר.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-1 במרץ 2017 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור שנערכו במהלך שעות אחדות באזור העיר קאבול ובערים נוספות. ארגון "הטליבאן" לקח אחריות על פיגועי-הטרור הללו.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-1 במרץ 2017 על הריגתם של 3 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח טורקיה במהלך היממה האחרונה. מקורות רשמיים טורקיה מסרו כי במהלך חודש פברואר 2017, הצבא הטורקי חיסל 67 מאנשי המחתרת הכורדית.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-1 במרץ 2017 על הריגתם של 7 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעל בצפון-ניגריה נגד יישוב כפרי.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-1 במרץ 2017 על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במקומות אחדים ברחבי אלג'יריה.
--
טוניסיה – טרור: מקורות צבאיים בטוניסיה מסרו ב-1 במרץ 2017 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במרכז טוניסיה במהלך היממה האחרונה.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-1 במרץ 2017 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי במהלך פיגוע-דקירה נגד משפחה ישראלית המתגוררת בחוות אלה באזור הר חברון. הטרוריסט המוסלמי נורה ונהרג בידי אבי המשפחה שנפצע קל מדקירות סכין.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: