Sunday, March 26, 2017

טרור אסלאמי - 297 הרוגים ביממה האחרונה

90 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 77 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 30 הרוגים בתימן; 10 הרוגים בניגריה; 4 הרוגים בפקיסטן; 2 הרוגים בסומליה מפיצוץ של מכונית-תופת; 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיף" נהרגו בפיליפינים; טרוריסט מוסלמי בכיר נהרג בבורקינה פסו; טרוריסט מוסלמי נהרג בלבנון; 3,864 אזרחים נהרגו במוסול מאז אמצע חודש פברואר 2017; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בפיליפינים, במאלי, באלג'יריה, במצרים, בטורקיה, בסודאן, בניגריה, בסומליה, בלוב, בתימן, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 297 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-25 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו לאורך כל היממה האחרונה ברחבי סוריה. דוברים מקומיים מסרו שמרבית הנפגעים היו במחוז אידליב, בדרעא, באל-רקה ובדיר אל-זור. מקורות צבאיים בסוריה מסרו שכוחותיהם הצליחו להשתלט מחדש על כל האזורים בעיר שנשלטו זמנית בידי המורדים שפתחו בהתקפה מפתיעה בתחילת השבוע. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים בכל הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה.

A child killed by a sniper in Syria
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-25 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-התאבדות, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו בעיקר בצפון עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים בעיראק מסרו כי מאז שהחלה המתקפה על העיר מוסול באמצע חודש פברואר 2017, נהרגו 3,864 אזרחים. מקורות ביטחוניים בטורקיה מסרו על הריגתם של 9 מאנשי המחתרת הכורדית בהפצצה אווירית של טורקיה שנערכה בצפון עיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-25 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה אחרונה בדרום תימן.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-25 במרץ 2017 על הריגתם של 77 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בפעילות צבאית רחת-היקף שנערכה במחוזות רבים ברחבי אפגניסטן במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות משטרתיים בפקיסטן מסרו ב-25 במרץ 2017 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של פיגועי-ירי שהתבצעו באזור העיר קראצ'י במהלך היממה האחרונה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-25 במרץ 2017 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-25 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-10 בני-אדם בסדרה של התקפות קטלניות של מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות בצפון ניגריה. מקורות אזרחיים בניגריה מסרו שבשבוע האחרון נהרגו בהתקפות הללו יותר מ-100 בני-אדם.
--
בורקינה פסו – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בבורקינה פסו מסרו ב-25 במרץ 2017 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר, וכן על מעצרם של טרוריסטים מוסלמים נוספים בפעילות צבאית מיוחדת שנערכה במהלך היממה אחרונה.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-25 במרץ 2017 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי נוסף בקרבות שפרצו בין שני ארוגני טרור פלסטינים הפועלים בעין אל-חילווה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-25 במרץ 2017 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום המדינה במהלך היממה אחרונה
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: