Thursday, March 9, 2017

טרור אסלאמי - 396 הרוגים ביממה האחרונה

230 הרוגים בעיראק; 50 הרוגים בסוריה; 32 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; 30 הרוגים באפגניסטן בפיגוע קטלני של ארגון "המדינה האסלאמית"; 22 אפריקאים נרצחו בלוב; 20 הרוגים בתימן; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 2 הרוגים בלוב; טרוריסט מוסלמי ושוטר נהרגו בסעודיה; חייל נהרג בקניה; טרוריסט מוסלמי נהרג במצרים; טרוריסט מוסלמי נהרג בהודו; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בתאילנד, בבנגלדש, בלוב, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, בקמרון, המצרים בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 396 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות בטורקיה מסרו ב-8 במרץ 2017 על הריגתם של יותר -50 בני-אדם בסדרה ארוכה של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו בידי כל הכוחות הזרים הפועלים בסוריה. מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של יותר מ-20 מאנשי המליציות הפרו-טורקיות הפועלות בצפון סוריה נגד ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות אזרחיים מסרו על הפצצות אוויריות כבדות של הצבא הסורי שנערכו באזור המזרחי על העיר דמשק. מקורות בארגוני המורדים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים במחוז אידליב בין שני ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים במחוז. קרבות נוספים עם נפגעים היו באזור העיירה מנביג', אל-רקה, דיר אל-זור, חומס, אל-חמה, לטקיה, דרעא, חסכה, דומא, באזור הגבול עם לבנון וכן גם באזורי הגבול עם טורקיה. מקורות צבאיים בסוריה מסרו על הצלחות קרקעיות באזור חאלב ובאזור דמשק. מקורות אזרחיים בסוריה מסרו על עשרות רבות של מורדים הרוגים בקרבות שהיו באזור העיר דרעא נגד הצבא הסורי. מקורות נוספים מסרו גם על עשרות חיילים סורים שנהרגו בקרבות הללו ביומיים האחרונים.

Afghan Hospital Attack

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים עיראק מסרו ב-8 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-230 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קשים, בקרבות ובהפצצות אוויריות רבות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מרבית ההרוגים של היממה האחרונה היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות תקשורתיים מסרו על שורה ארוכה מאוד של פיגועי-התאבדות שתבצעו ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. עוד נמסר על הוצאות-להורג של אזרחים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בעיר מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-8 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. מרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה", וכן טרוריסטים מוסלמים שיעים. גורמים ביטחוניים בתימן מסרו שארה"ב ערכה כ-40 התקפות אוויריות בתימן נגד ארגון "אל-קאעידה" בשבועות האחרונים.
--
סעודיה – טרור: מקורות תקשורתיים בסעודיה מסרו ב-8 במרץ 2017 על הריגתם של טרוריסט מוסלמי מארגון "המדינה האסלאמית", וכן על הריגתו של שוטר במהלך פעילות המשטרתית נגד ארגוני טרור הפועלים בסעודיה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-8 במרץ 2017 על הריגתם של 2 מאבטחים מהמשמר הנשיאותי מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר טריפולי. כמו כן נמסר על הריגתם של 22 אפריקאים ועל פציעתם של 100 בקרבות שפרצו בין שתי כנופיות העוסקות בהברחת מהגרים לאירופה.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-8 במרץ 2017 על הריגתם של 30 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שפרצו לבית-חולים צבאי הנמצא בעיר קאבול. כ-50 בני-אדם נוספים נפצעו בהתקפה. מקורות ביטחוניים באפגניסטן מסרו שהטרוריסטים המוסלמים התחזו לרופאים וכך הצליחו לרצוח עשרות בני-אדם.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-8 במרץ 2017 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בליד הגבול המשותף עם אפגניסטן.
--
קניה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-8 במרץ 2017 על הריגתו של חייל ועל פציעתם של 3 נוספים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור הגבול המשותף עם סומליה.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-8 במרץ 2017 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מתנועת "האחים המוסלמים" פעילות משטרתית שנערכה באזור העיר איסמעיליה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-8 במרץ 2017 על הריגתם של 32 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" בפעילות צבאית יזומה רחבת-היקף שנערכה בימים האחרונים בדרום הפיליפינים. עשרות טרוריסטים מוסלמים נוספים נעצרו בידי כוחות-הביטחון של הפיליפינים.
--
הודו – טרור אסלאמי: מקורות ביטחוניים בהודו מסרו ב-8 במרץ 2017 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי המזוהה עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית שנערכה במדינת-המחוז אוטר פראדש. דוברים צבאיים מסרו שהטרוריסט היה כנראה חלק מתא שתכנן לבצע פיגוע קטלני מאוד בהודו.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: