Saturday, March 18, 2017

טרור אסלאמי - 250 הרוגים ביממה האחרונה

90 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 42 הרוגים בתימן; 30 חיילים נהרגו בניגריה;  11 הרוגים באפגניסטן; 9 טרוריסטים מוסלמים ו-4 חיילים נהרגו בפקיסטן; 2 הרוגים בדרום-סודאן בהתקפה על עובדי סיוע; טרוריסט מוסלמי בכיר נהרג בסומליה;  ג'יהאדיסט מוסלמי נהרג בחברון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקמרון, במאלי, בסודאן, בסומליה, בניגריה, בתימן, בלוב, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בקשמיר, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 250 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-17 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הכוחות הזרים הפועלים בסוריה. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור העיר דרעא, בחומס, בתדמור, בחאלב, באידליב, באל-חמה, באזור העיר אל-רקה ובדיר אל-זור. דוברים בסוריה מסרו על קרבות קשים שהיו לאורך כל היממה האחרונה באזור תדמור בין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" לבין כוחות-הביטחון של סוריה. באזור אל-רקה נמסר על קרבות עם נפגעים רבים בין הכוחות הכורדיים לבין אנשי ארגון "המדינה האסלאמית". ארה"ב הכחישה את הטענות שהיא גרמה להריגתם של יותר מ-40 בני-אדם בהפצצה קשה על מסגד במחוז אידליב. גורמים אחרים בסוריה האשימו את חיל-האוויר הרוסי במעשה הקטלני.

Dozens of Somali refugees killed in airstrike off Yemen

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-17 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 ישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דובר צבאי נוסף בעיראק מסרו על הריגתם של עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו באזור העיר סמרה.  מקורות אזרחיים בעיראק מסרו על בריחתם של יותר מ-150,000 בני-אדם מאזור מערב מוסול בחודש האחרון.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-17 במרץ 2017 על הריגתם של 42 פליטים סומלים בהתקפה אווירית של סעודיה שנערכה באזור הנמל של חודיידה הנמצא בשליטה חלקית של המיליציות השיעיות הפרו-איראניות.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-17 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-11 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור ובקרבות נגד טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים הפועלים ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאים בפקיסטן מסרו ב-17 במרץ 2017 על הריגתם של 9 טרוריסטים מוסלמים, וכל על הריגתם של 4 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שנערכה באזור הגבול המשותף עם אפגניסטן. דובר צבאי נוסף מסר שבאזור נערכו שתי התקפות של טרוריסטים מוסלמים.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-17 במרץ 2017 על הריגתו של מפקד בכיר בארגון הטרור האסלאמי "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור העיר מוגדישו.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים דרום-סודאן מסרו ב-17 במרץ 2017 על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים על שיירת סיוע אזרחית.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: גורמים ממשלתיים בניגריה מסרו ב-17 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-30 חיילים ניגרים בהתקפה רחבת-היקף של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" על בסיס צבאי הנמצא בצפון ניגריה לדברי הגורמים, הבסיס נהרס כליל במהלך ההתקפה, וכי מספר ההרוגים צפוי להיות גבוה יותר. דובר צבאי סירב לנקוב במספר ההרוגים בעקבות ההתקפה.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-17 במרץ 2017 על הריגתו של ג'יהאדיסט מוסלמי, חבר הכנופיות הערביות, במהלך ניסיון לפגוע בכוחותינו שפעלו באזור חברון.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: