Monday, March 20, 2017

טרור אסלאמי - 214 הרוגים ביממה האחרונה

70 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בעיראק; 30 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים נהרגו באפגניסטן; 23 הרוגים בלוב; 20 הרוגים בתימן; 18 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 7 טרוריסטים מוסלמים ו-2 חיילים נהרגו בקמרון; 4 אזרחים ו-3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; טרוריסט מוסלמי נהרג בחיסול-ממוקד ברמת-הגולן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בתימן, בסומליה, בניגריה, בסודאן, בלוב, בקמרון, בצ'אד, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בקשמיר, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 214 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-19 במרץ 2017 על הריגתם של כ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של כ-40 חיילים, טרוריסטים מוסלמים ומורדים בקרבות שהיו במרכז דמשק במהלך היממה האחרונה. מקורות כורדיים מסרו על הריגתו של ילד מירי של חיילים טורקים שכנראה ניסו למנוע מפליטים סורים לחצות את הגבול המשותף בין שתי המדינות. דוברים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים בדרעא, בהרי קלמון, בדיר אל-זור, בחאלב, בחומס ובמקומות נוספים. מקורות בארגוני המורדים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים במחוז אידליב. מקורות צבאיים בסוריה מסרו שהצבא הסורי שולט על אזורים נרחבים במחוז חאלב לאחר הצלחות ניכרות במהלך הימים האחרונים. מקורות ערביים מסרו על חיסול-ממוקד שביצעה ישראל של טרוריסט מוסלמי בכיר האחראי על הקמת תשתית טרור באזור רמת-הגולן.


Islam in Nigeria
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-19 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור ובקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-6 יישובים ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים נוספים מסרו על הפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה על העיר מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-19 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו במרחבי המדינה במהלך היממה האחרונה. דוברים שיעים מסרו שבין ההרוגים היו לפחות 8 אזרחים.
--
לוב - מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים בלוב מסרו ב-19 במרץ 2017 על הריגתם של 23 טרוריסטים מוסלמים לאחר קרב ממושך שנערך במזרח לוב בעקבות השתלטות של טרוריסטים מוסלמים על מתקן להפקת נפט.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-19 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-30 טרוריסטים מוסלמים בסדרה של פעולות צבאיות יוזמות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן. בין ההרוגים היו לפחות 13 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנפגעו במחוז ננגרהאר.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-19 במרץ 2017 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן הפקיסטני" במהלך התקפה שנערכה על מתחם צבאי הנמצא במחוז חייבאר.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-19 במרץ 2017 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" פעילות צבאית יזומה שנערכה במרכז סומליה.
--
ניגריה – טרור: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-19 במרץ 2017 על הריגתם של 4 אזרחים בעקבות 3 פיגועי-התאבדות שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעל בצפון ניגריה.
--
קמרון – טרור: מקורות צבאיים בקמרון מסרו ב-19 במרץ 2017 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם", וכן על הריגתם של 2 חיילים מקמרון במהלך התקפה שנערכה על כוח צבאי שפעל באזור הגבול המשותף עם ניגריה.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-19 במרץ 2017 על הריגתם של 18 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהתקפה אווירית יזומה שנערכה נגד הארגון הפועל בצפון סיני.
==

ד"ר יוחאי סלע