Wednesday, March 22, 2017

טרור אסלאמי - 293 הרוגים ביממה האחרונה

120 הרוגים בעיראק; 53 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 50 הרוגים בסוריה; 46 הרוגים בניגריה; 15 הרוגים בתימן; 4 טרוריסטים מוסלים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך באפגניסטן; 3 הרוגים במצרים מפיצוץ של מוקש; 2 חברי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בקשמיר, בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 293 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-21 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על קרבות נוספים באזור העיר דמשק שבמהלכם נהרגו מורדים נוספים וחיילים סורים. כמו כן נמסר על קרבות עם נפגעים באזור מחוז ריף דמשק, במזרח חאלב, ובדרעא. שם נמסר - בדרעא – על הריגתו של ראש-צוות "הקסדות הלבנות" בהפצצה קשה של הצבא הסורי. גורמים נוספים בסוריה מסרו על נפגעים נוספים בקרבות שהיו בדיר-אל-זור, בתדמור, במחוז לטקיה, בחומס, באל-רקה ובאידליב. מקורות תקשורתיים הקשורים לאיראן מסרו על הריגתם של יותר מ-2,500 חיילים איראנים ושל 10 גנרלים איראנים בקרבות שהיו בסוריה ובעיראק במהלך השנים האחרונות. מקורות בטורקיה מסרו על תגבור נוסף של הסיוע האזרחי הטורקי המוענק לעיירה אל-באב הסורית.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-21 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים מאוד, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים נוספים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-8 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות אזרחיים באזור העיר מוסול מסרו על הריגתם של כ-30 אזרחים בהפצצות אוויריות של הקואליציה-האמריקאית שפעלה במוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-21 במרץ 2017 על הריגתם של 15 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. נדחתה הבקשה של סעודיה שגורמים באו"ם יפקחו על נמל חודיידה הנמצא בשליטת הארגונים השיעים הפועלים בתימן.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-21 במרץ 2017 על הריגתם של 53 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יוזמה שנערכה בשמונה מקומות שונים ברחבי אפגניסטן.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-21 במרץ 2017 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית", וכן על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר בארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך ליד הגבול המשותף בין אפגניסטן לפקיסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי אתני: מקורות משטרתיים בניגריה מסרו ב-21 במרץ 2017 על הריגתם של 46 בני-אדם ועל פציעתם של יותר מ-100 בני-אדם נוספים בקרבות קשים שפרצו בין מיליציות אסלאמיות חמושות לבין כפריים המתגוררים במרכז ניגריה.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-21 במרץ 2017 על הריגתם של 3 אזרחים מפיצוץ של מוקש שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-21 במרץ 2017 על הריגתם של 2 מחברי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה.
==

ד"ר יוחאי סלע