Friday, March 3, 2017

טרור אסלאמי - 313 הרוגים ביממה האחרונה

130 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 57 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" נהרגו בסומליה; 25 הרוגים בתימן; 15 הרוגים באפגניסטן; 7 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממקוד אמריקאי בתימן; 4 הרוגים בתאילנד בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים;  2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי פקיסטן; 2 מפקדים בכירים במחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; קצין-מודיעין נהרג מפיצוץ של מכונית-תופת בסומליה; 2,854 בני-אדם נהרגו בסוריה בחודש פברואר 2017; יותר מ-48 טרוריסטים מוסלמים ו-20 חיילים נהרגו בניגריה בחודש פברואר 2017; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בפיליפינים, בתימן, בבנגלדש, בניגריה, בסומליה, בסודאן, בלוב, סומליה, בצ'אד, במאלי, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 313 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות נוספים מסרו ב-2 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על קרבות לאורך הגבול עם טורקיה וכן על קרבות עם נפגעים בשלושה כפרים ליד העיירה מנביג'. טורקיה איימה להפציץ את הכוחות הכורדיים אם הם לא יעזבו את העיירה מנביג' שנכבשה מארגון "המדינה האסלאמית". כמו כן נמסר על הרוגים נוספים במהלך הנסיגה של ארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו נגד הצבא הסורי הפועל באזור העיר תדמור. גם באזור דרעא, אידליב, חאלב, אל-חמה וחומס נרשמו נפגעים רבים ביום נוסף של לחימה. מקורות כורדיים מסרו על קרבות עם נפגעים בין הכוחות-הכורדיים הנאמנים לארה"ב לבין מיליציות חמושות פרו-טורקיות. ארגונים לזכויות אדם בסוריה מסרו על הריגתם של 2,854 בני-אדם במהלך חודש פברואר 2017.


45,000 displaced by battles in Mokha in weeks 

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-2 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-14 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים נוספים בעיראק מסרו על הריגתם של מפקדים בכירים בארגון "המדינה האסלאמית" בפעולות צבאיות שהיו במהלך היומיים האחרונים.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-2 במרץ 2017 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בשני חיסולים-ממוקדים אמריקאים שנערכו בדרום תימן. מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו כי מאז הפשיטה של ה-29 בינואר 2017 נערכו בתימן כ-20 התקפות אמריקאיות נגד ארגון "אל-קאעידה" הפועל בתימן.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-2 במרץ 2017 על הריגתם של 25 בני-אדם ביום של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. מקורות אזרחיים בתימן מסרו שמרבית הנפגעים היו במהלך קרבות שהיו באזור העיר מוחה. כמו כן נמסר על כ-50,000 אזרחים שנמלטו מהעיר בשל הקרבות. מקורת באו"ם מסרו על כ-7 מיליון תושבים בתימן הזקוקים לסיוע דחוף של מזון וציוד רפואי בסיסי.  מקורות נוספים מסרו כי מדי שבוע מאות ילדים מתים בתימן בשל מחסור במזון ובטיפול רפואי נאות.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-2 במרץ 2017 על הריגתם 15 בני-אדם ביום של פיגועי-טרור ובקרבות בין הצבא האפגאני לבין ארגון "הטליבאן" וארגון "המדינה האסלאמית". בין ההרוגים היו גם טרוריסטים מוסלמים משני הארגונים הללו. גורמים ביטחוניים באפגניסטן מסרו שארגון "המדינה האסלאמית, מרחיב את שליטתו באזור הגבול המשותף עם פקיסטן.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות ביטחוניים בפקיסטן מסרו ב-2 במרץ 2017 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן ליד הגבול המשותף עם אפגניסטן. 2 הטרוריסטים המוסלמים היו כנראה חברים בארגון "אל-קאעידה". זהו החיסול-הממוקד הראשון של הממשל החדש האמריקאי הנערך בפקיסטן. בעקבות הלחץ הציבורי בפקיסטן על ממשל אובמה, ארה"ב הפסיקה לבצע חיסולים-ממוקדים בשטחה של פקיסטן. ב-6 השנים הראשונות של אובמה, נהרגו בפקיסטן אלפי בני-אדם בחיסולים-ממוקדים אמריקאים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-2 במרץ 2017 על הריגתו של קצין-מודיעין מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור העיר מוגדישו.
--
ניגריה – טרור: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-2 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-48 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם", וכן נמסר על מעצרם של יותר מ-7,500 מהם במהלך חודש בפברואר 2017. במהלך התקופה הנדונה נהרגו כ-20 חיילים ניגרים בקרבות נגד הארגון.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-2 במרץ 2017 על הריגתם של 2 מפקדים בכירים במחתרת הכורדית בפעילות צבאית יוזמה שנערכה במזרח טורקיה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בתאילנד מסרו ב-2 במרץ 2017 על הריגתם של 4 בני-אדם (כנראה כולם בני משפחה אחת) בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו בדרום תאילנד.  מקורות נוספים מסרו שהפיגוע התבצע ליד תחנת-משטרה מקומית.
--
סומליה – טרור – קניה: מקורות צבאיים בקניה מסרו ב-2 במרץ 2017 על הריגתם של 57 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה רחבת-היקף שנערכה באזור כ-150 ק"מ מהגבול המשותף עם סומליה בתוך השטח הסומלי. מקורות צבאיים בקניה מסרו שהפעילות הצבאית נערכת במסגרת צבאית של "האיחוד האפריקאי" המסייע לממשלת סומליה במאבק נגד ארגון "אל-שבאב".
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: