Friday, March 10, 2017

טרור אסלאמי - 372 הרוגים ביממה האחרונה

170 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בתימן; 20 טרוריסטים מוסלמים ו-19 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 15 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 10 לוחמים כורדים וחייל נהרגו בטורקיה; 3 הרוגים בסומליה; 2 טרוריסטים מוסלמים ונער נהרגו בקשמיר; קצין בכיר במשטרה נהרג במצרים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בגרמניה, בפיליפינים, בבנגלדש; במאלי, בניגריה, בתימן, בלוב, בסומליה, בסודאן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 372 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-9 במרץ 2017 על הריגתם של כ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים מזרחיים בסוריה מסרו שיותר ממחצית מההרוגים של היממה האחרונה היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שנפגעו בהפצצות אוויריות של הצבא הסורי שנערכו באזור העיר אל-רקה ובאזור מחוז דרעא. מקורות באופוזיציה הסורית מסרו על קרבות עם נפגעים רבים באזור העיר חאלב, במחוז ריף דמשק, באזור דיר אל-זור, באל-רקה, בחסכה, בדרעא, בחומס, בלטקיה ובאל-חמה. מקורות אזרחיים בעיר דרעא מסרו על קרבות עם נפגעים רבים בין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" לבין ארגון טרור אסלאמי נוסף הפועל באזור. דוברים באופוזיציה האיראנית הפועלים מחוץ לאיראן מסרו שהמשטר האיראני מסתיר את אבדותיו הרבות בלחימה בסוריה שהגיעו ליותר מ-10,000 הרוגים. גורמים ביטחוניים בארה"ב מסרו על הגעתם של כ-200 חיילים אמריקאים נוספים לסוריה במסגרת המלחמה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" ולקראת המערכה על העיר אל-רקה. בתוך שבועות אחדים יהיו בסוריה כ-900 חיילים אמריקאים.

US Troops On the Ground in Syria
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-9 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-170 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים מאוד, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו בצפון עיראק. דוברים צבאיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-15 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות בארגונים עצמאיים בעיראק מסרו כי בשבוע האחרון נהרגו יותר מ-250 אזרחים בהפצצות אוויריות של ארה"ב שנערכו באזור העיר מוסול. גורמים רשמיים בעיראק גינו באופן חריף את פיגוע-ההתאבדות הכפול שהתבצע במהלך חתונה שנערכה באזור העיר תיכרית בו נהרגו יותר מ-30 בני-אדם.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-9 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים שנערכו באזור מחוז מאריב. מקורות נוספים מסרו שמרבית ההרוגים היו כנראה חברי המיליציות הפרו-סעודיות הפועלות באזור.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-9 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז ננגרהאר. כמו כן נמסר על מותם מפצעיהם 19 אזרחים נוספים בהתקפה שנערכה יממה קודם לכן על בית-חולים צבאי הנמצא באזור העיר קאבול.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-9 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן הפקיסטני" בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו בצפון-מערב פקיסטן. כמו כן נמסר שפקיסטן הוציאה-להורג 5 טרוריסטים מוסלמים.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-9 במרץ 2017 על הריגתם של 3 בני-אדם בשלושה פיגועי-טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב".
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-9 במרץ 2017 על הריגתו של קצין בכיר מאוד במשטרה מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור בצפון-סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-9 במרץ 2017 על הריגתם של 10 מאנשי המחתרת הכורדית, וכן על הריגתו של חייל טורקי בסדרה של פעולות צבאיות שנערכו בצפון-מזרח טורקיה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-9 במרץ 2017 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים, וכן על הריגתו של נער בן 15 במהלך היתקלות שהייתה באזור חבל קשמיר בין טרוריסטים מוסלמים לחיילים הודים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: