Saturday, March 25, 2017

טרור אסלאמי - 424 הרוגים ביממה האחרונה

300 הרוגים בעיראק; 50 הרוגים בסוריה; 17 חיילים נהרגו בסומליה; 15 הרוגים בתימן; 10 הרוגים באפגניסטן; 8 הרוגים נוספים במאלי; 6 חיילים רוסים ו-6 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בצפון-הקווקז; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 3 טרוריסטים מוסלמים בכירים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; הרוג במצרים מפיצוץ של מטען-חבלה; הרוג בלבנון בקרבות בין שני ארגוני טרור; ג'יהאדיסט נהרג ברמאללה; טרוריסט מוסלמי חוסל בעזה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בניגריה, בקמרון, בקשמיר, בפיליפינים, בלוב, בתימן, בסודאן, בסומליה, במצרים, בלבנון, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 424 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-24 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הכוחות הזרים הפועלים ברחבי סוריה. דוברים מקומיים מסרו שמרבית הנפגעים היו במחוז אידליב ובאזור אל-רקה. כמו כן נמסר על קרבות עם נפגעים באל-חמה, בחומס, בדיר אל-זור, בדרעא, באזור לטקיה, בתדמור, באזור דמשק ובשוליים הכפריים של מחוז חאלב. מקורות תקשורתיים בסוריה מסרו שהצבא הסורי מרכז מאמץ עליון לכובש בחזרה את השטחים שאבדו לו בימים האחרונים במחוז אידליב. ארגונים לזכויות-אדם בסוריה מסרו על הריגתם של 152 אזרחים בהפצצות אוויריות של הקואליציה המערבית שנערכה על העיר אל-רקה מאז ה-8 במרץ 2017. מקורות כורדיים מסרו שההתקפה המשולבת על העיר אל-רקה תתבצע כבר בימים הקרובים.

230 civilians in Mosul killed by US-led coalition air strikes

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-24 במרץ 2016 על הריגתם של יותר מ-300 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות מאוד שנערכו על העיר מוסול במהלך היממה האחרונה. דוברים מקומיים בעיראק ומקורות צבאיים מסרו על הריגתם של יותר מ-220 אזרחים בהפצצות אוויריות של הקואליציה האמריקאית שפעלה בעיר מוסול. מקורות אזרחיים בעיר מוסול מסרו שבעקבות ההפצצה הכבדה כנראה התפוצץ מחסן תחמושת שגרם להריגתם של מאות אזרחים.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-24 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-15 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור שהתבצעו בידי ארגון "אל-קאעידה", וכן נמסר על הרוגים בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי סעודיה במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-24 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-10 בני-אדם בסדרה של פיגועי-ירי שהתבצעו במהלך היממה אחרונה ברחבי אפגניסטן. מקורות תקשורתיים בינלאומיים רבים מסרו שהצבא האפגאני נטש עיירה אסטרטגית במחוז הלמנד (בשם סנג'ין) לאחר קרבות קשים נגד ארגון "הטליבאן" – מקורות בנאט"ו טענו שהידיעה הזו אינה נכונה. כמו כן נמסר מפי מקורות ביטחוניים באפגניסטן על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בכירים בארגון "הטליבאן" בחיסול ממוקד אמריקאי.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-24 במרץ 2017 על הריגתם של 17 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שנערכה בדרום סומליה. ההודעה הזו פורסמה בעקבות הודעתו של דובר ארגון "אל-שבאב", אולם לפי שעה אין אישור רשמי לידיעה הזו.
--
ניגריה – טרור - קמרון: מקורות צבאיים בקמרון מסרו ב-24 במרץ 2017 על הריגתם של לפחות 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" ועל חילוצם של 10 אזרחים שהיו בידי הארגון במבצע משולב של הצבא הניגרי והצבא הקמרוני שפעלו באזור הגבול המשותף בין שתי המדינות.
--
מאלי – טרור אתני: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-24 במרץ 2017 על הריגתם של 8 בני-אדם נוספים בקרבות שפרצו פעם נוספת בין שתי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות במרכז מאלי.
--
מצרים – טרור: מקורות תקשורתיים במצרים מסרו ב-24 במרץ 2017 על הריגתו של אדם אחד מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור העיר קהיר.  הנשיא המודח מובארק שוחרר לביתו לאחר 6 שנים במעצר.
--
לבנון – טרור: מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו ב-24 במרץ 2017 על הריגתם של אדם אחד בקרבות שבפרצו במחנה הפליטים עי אל-חילווה בין שני ארגוני טרור הפועלים במקום.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות ביטחוניים ברוסיה מסרו ב-24 במרץ 2017 על הריגתם של 6 חיילים רוסים, וכל על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצ'צ'ניה.
--
ישראל – טרור – הרשות הפלסטינית: מקורות תקשורתיים בישראל מסרו ב-24 במרץ 2017 על הריגתו של ג'יהאדיסט בן 17,  חבר הכנופיות הערביות ברמאללה, שנפגע מירי של כוחותינו שפעלו נגד טרוריסטים מוסלמים שהשליכו בקבוקי תבערה ואבנים.
--
עזה – טרור: מקורות תקשורתיים בעזה מסרו ב-24 במרץ 2017 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בכיר בארגון החמאס מירי של מתנקשים. הטרוריסט היה משוחרר ב"עסקת שליט".
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: