Friday, March 17, 2017

טרור אסלאמי - 330 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בסוריה; 80 הרוגים בעיראק; 66 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 60 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בגבול קמרון-ניגריה; 15 הרוגים בתימן; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בבנגלדש; 3 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; מפקד בכיר בארגון "אבו סיאף" נהרג בפיליפינים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בדרום-סודאן, בסומליה, בניגריה, בקמרון, בלוב, בסומליה, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בקשמיר, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 330 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-16 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות אזרחיים מסרו על הרוגים רבים בקרבות ובהפצצות שהיו באזור מחוז אידליב – שם נמסר שמרבית ההרוגים נפגעו בהפצצות כבדות של הצבא הסורי שנמשכו יומיים רצופים – לפחות 42 בני-אדם נהרגו בהפצצה אחת על מסגד. מקורות אזרחיים נוספים מסרו על נפגעים רבים גם בהפצצות אוויריות שהיו באזור העיר אל-רקה הנמצאת בידי ארגון "המדינה האסלאמית". האופוזיציה הסורית מסרה על נפגעים רבים בקרבות שהיו באזור מזרח חאלב, בדיר אל-זור, בחסכה, בהרי קלמון, באזור דמשק, בחומס ובאל-חמה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים מארגונים אסלאמיים בקרבות קשים מאוד שהיו באזור הרי קלמון במהלך היממה אחרונה. לפחות מקור ערבי אחד מסר שמטוסים רוסים עוזרים לארגון "חיזבאללה" להשתלט על האזור הכפרי של מזרח חאלב.

Syria's war Dozens killed in Idlib air strikes

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-16 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות אזרחיים בעיראק מסרו על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של פיגועי-התאבדות שהתבצעו במהלך היממה האחרונה באזור העיר בגדאד בצפון-עיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בתימן מסרו ב-16 במרץ 2017 על הריגתם של כ-15 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. כנראה שמרבית הנפגעים היו מארגוני המיליציות השיעיות הפרו-איראניות. מקורות נוספים בתימן מסרו שסעודיה ביצעה 16 התקפות אוויריות קשות במחוז סעדה הנמצא ליד הגבול הסעודי.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-16 במרץ 2017 על הריגתם של 36 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז הלמנד במהלך היממה האחרונה. עוד נמסר מפי מקור צבאי על הריגתם של כ-30 טרוריסטים מוסלמים במחוז קנדהר בפעילות צבאית יזומה.
--
קמרון – טרור אסלאמי – ניגריה: מקורות צבאיים בקמרון מסרו ב-16 במרץ 2016 על הריגתם של יותר מ-60 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בקו חראם" בפעילות צבאית משותפת עם ניגריה שנערכה נגד באזור הגבול המשותף של שתי המדינות. דוברים צבאיים בקמרון מסרו שבמהלך הפעולה נגד ארגון "בוקו חראם" – שנערכה במהלך הימים האחרונים – שוחררו כ-5,000 אזרחים שהיו בידי הארגון.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-16 במרץ 2017 על הריגתם של 3 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-16 במרץ 2017 על הריגתו של מפקד בכיר בארגון "אבו סיאף" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום הפיליפינים. האיש היה מבוקש מאז שנת 2013.
--
בנגלדש – טרור: מקורות רשמיים בבנגלדש מסרו ב-16 במרץ 2017 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים בפעילות משטרתית של הכוחות המיוחדים של בנגלדש שנערכה בשני מקומות שונים ברחבי המדינה. לפחות 2 מההרוגים נשאו חגורת-נפץ שגרמה להריגתם. בין ההרוגים הייתה גם טרוריסטית מוסלמית.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: