Sunday, March 5, 2017

טרור אסלאמי - 311 הרוגים ביממה האחרונה

140 טרוריסטים מוסלמים ו-8 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 70 הרוגים בסוריה; 28 הרוגים בעיראק; 20 הרוגים בתימן; 11 הרוגים בלוב; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; 9 הרוגים בפקיסטן;  8 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" נהרגו בתימן בהתקפה אמריקאית; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 3 חיילים נהרגו בסומליה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בבנגלדש, במאלי, בלוב, בתימן, בניגריה, בסודאן, בסומליה, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 311 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-4 במרץ 2017 על הריגתם של כ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות אזרחיים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים רבים באזור דערא, דיר אל-זור, אידליב, מנביג', אל-רקה, חומס, חאלב, אל-חמה ולאורך הגבול המשותף עם סוריה. מקורות נוספים מסרו שמרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו טוריסטים מוסלמים וחיילים סורים שנפגעו בקרבות רבין במהלך היממה האחרונה. האופוזיציה הסורית מסרה כי במהלך היום נהרגו לפחות 20 אזרחים בהתקפות של כל הכוחות הלוחמים הפועלים בסוריה. מקורות ביטחוניים ברוסיה מסרו כי במקרבות שהיו באזור תדמור נהרגו ונפצעו כ-1,000 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות בטורקיה מסרו על הריגתם של חיילים סורים אחדים בקרבות שהיו בצפון המדינה נגד המיליציות הפור-טורקיות הפועלות באזור. מקורות באו"ם מסרו על הסכמות אחדות בין האופוזיציה למשטר הסורי לקראת השיחות הנוספות שכנראה יערכו בז'נבה במהלך החודש הנוכחי. מדובר על 12 עקרונות עליהם הוסכם כדי להמשיך בשיחות בין הצדדים. דוברים באופוזיציה הסורית מסרו שהסכמתם לעקרונות הללו היא התקבלה "באופן זמני" כדי לבחון את הרצינות של המשטר. בכל מקרה, על-פי הדרישה של המשטר, המלחמה נגד ארגוני הטרור האסלאמיים תימשך ללא קשר להסכמות העתידיות בין המשטר לאופוזיציה. השיחות בין הצדדים הנערכות בקזחסטן נועדו לגבש הסכמות רק בנוגע להפסקת-האש.

A senior Russian military official says Syrian soldiers either killed or injured more than 1,000 members of the Daesh terrorist group in Palmyra.

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-4 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות שנערכו בידי הקואליציה האמריקאית הפועלת בעיראק. דוברים צבאיים נוספים מסרו על הריגתם של 8 חיילים עיראקים בקרבות שהיו במחוז אל-אנבר נגד ארגון "המדינה האסלאמית". דוברים צבאיים על קרבות עם נפגעים ב-5 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – ארה"ב: מקורות אזרחיים בתימן מסרו ב-4 במרץ 2017 על הריגתם של 20 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. דוברים צבאיים בתימן מסרו על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בפעילות אווירית של ארה"ב שנערכה בתימן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים לוב מסרו ב-4 במרץ 2017 על הריגתם של 11 בני-אדם בקרבות שהיו על שליטה של מתקן להפקת נפט הנמצא במזרח לוב. ארגון טרור אסלאמי הצליח להשתלט על המתקן.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-4 במרץ 2017 על הריגתם של 140 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית רחבת-היקף שנערכה במחוזות רבים ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו 18 מפקדים בכירים בארגון "הטליבאן". כמו כן נמסר על הריגתם של 8 אזרחים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-4 במרץ 2017 על הריגתם של 9 בני-אדם בסדרה של פיגועי-ירי ובקרבות שפרצו בין שני ארגוני טרור אסלאמיים הפועלים בצפון-מערב פקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-4 במרץ 2017 על הריגתם של 3 חיילים מה"איחוד האפריקאי" מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב". ההודעה התקשורתית מתבססת על הודעתו של דובר בארגון "אל-שבאב".
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-4 במרץ 2017 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בפעילות משטרתית מיוחדת שנערכה באזור קהיר נגד תנועת "האחים המוסלמים". בין ההרוגים היה מפקד בכיר בתנועה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-4 במרץ 2017 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום הפיליפינים.
==
ד"ר יוחאי סלע

No comments: