Thursday, March 23, 2017

טרור אסלאמי - 210 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים בעיראק; 30 הרוגים בתימן; 10 הרוגים בסומליה; 6 קציני מודיעין נהרגו באפגניסטן; 5 טרוריסטים מוסלמים ו-2 חיילים נהרגו בפקיסטן; 4 בני-אדם וטרוריסט מוסלמי נהרגו בבריטניה; 4 הרוגים בניגריה בפיגוע התאבדות; חייל נהרג בטורקיה; טרוריסט מוסלמי נהרג בעזה; 22,600 אזרחים נהרגו בסוריה בהפצצות אוויריות מאז שנת 2011; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקשמיר, בפיליפינים, בבנגלדש, במאלי, בניגריה, בסומליה, בסודאן, בלוב, בתימן, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 210 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-22 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות רבות שנערכו במהלך היממה אחרונה ברחבי סוריה. דוברים מקומיים מסרו על הריגתם של יותר מ-35 אזרחים בהפצצה אווירית של הקואליציה האמריקאית שנערכה באזור העיר אל-רקה. עוד נמסר שחיילים אמריקאים הוצנחו באזור העיר אל-רקה. כמו כן נמסר מפי ארגונים סורים על הריגתם של יותר מ-22,600 אזרחים סורים בהפצצות אוויריות שנערכו בסוריה מאז שהחלה מלחמת-האזרחים בחודש מרץ 2011. דוברים נוספים מסרו על עשרות הרוגים במהלך היממה אחרונה בסדרה של הפצצות כבדות שהיו באזור מחוז אידליב. כמו כן נמסר על הרוגים נוספים בקרבות שפרצו באזור בין שני ארגוני טרור אסלאמיים. הרוגים נוספים היו באזור העיר דרעא, בדיר אל-זור, במזרח חאלב, באזור דמשק, במחוז לטקיה, בתדמור ולאורך הגבול המשותף עם טורקיה.

Whole family killed in Idlib’s Kafr Aweed by Assad missiles

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים עיראק מסרו ב-22 במרץ 2017 על הריגתם של כ-50 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים אזרחיים מסרו על הריגתם של אזרחים בסדרה של פיגועי-טרור שהיו במהלך היממה האחרונה באזור העיר בגדאד. ראש-ממשלת עיראק משתתף בוועידה המתקיימת בארה"ב יחד עם 68 נציגים ממדינות החברות בקואליציה האמריקאית הפועלת נגד ארגון "המדינה האסלאמית".
--
בריטניה – טרור אסלאמי: מקורות משטרתיים בבריטניה מסרו ב-22 במרץ 2017 על הריגתם של 3 אזרחים ושוטר, וכן על פציעתם של כ-40 בני-אדם נוספים בידי טרוריסט מוסלמי שביצע פיגוע-דריסה ודקירה ליד בית-הפרלמנט בלונדון. הטרוריסט המוסלמי שפעל כנראה לבד, חוסל מירי של שוטרים שנכחו במקום. הפיגוע בלונדון התבצע ביום השנה לפיגוע שהיה בבריסל ב-2016.  כ-1,500 אזרחים בריטים הצטרפו בשנתיים האחרונות לארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה ובעיראק. כ-800 מהם חזרו לבריטניה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-22 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו ביו המיליציות השיעיות למיליציות הסוניות הפור-סעודיות. דוברים שיעים מסרו שמרבית ההרוגים היו פרו-סעודים. תימן תשקיע כ-4.7 מיליון דולר בפיתוח חקלאי כדי להילחם ברעב השורר בתימן, בעיקר במחוז אביאן.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-22 במרץ 2017 על הריגתם של 6 קציני מודיעין בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" על מתחם צבאי הנמצא במחוז הלמנד.
--
פקיסטן – טרור: מקרות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-22 במרץ 2017 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן הפקיסטני", ושל 2 חיילים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז אוראקזאי.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-22 במרץ 2017 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור העיר מוגדישו. ממשלת סומליה החדשה, עם 26 שרים, החלה לכהן בעקבות הבחירות שנערכו לאחרונה בסומליה.
--
ניגריה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-22 במרץ 2017 על הריגתם של 4 בני-אדם בפיגוע-התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה.
--
טורקיה – סוריה: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-22 במרץ 2017 על הריגתו של חייל טורקי מירי של צלף שפעל מהשטח הסורי של הגבול המשותף.
--
עזה – טרור: מקורות תקשורתיים בעזה מסרו ב-22 במרץ 2017 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מירי של טנק ישראלי במהלך ניסיון להניח מטען-חבלה ליד הגדר המשותפת.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: