Wednesday, March 15, 2017

טרור אסלאמי - 259 הרוגים ביממה האחרונה

130 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה;  30 הרוגים בתימן; 11 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 8 הרוגים בדרום-סודאן;  3 הרוגים בפקיסטן; 2 אזרחים ו-2 חיילים נהרגו במאלי; 2 הרוגים בלוב; מנהיג סופי נרצח בבנגלדש; 1,500 ילדים נהרגו בתימן בשנתיים האחרונות; פקיסטן תשלח חיילים לסעודיה; כוח צבאי רוסי קטן הוצב במצרים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בקמרון, בניגריה, בסודאן, בסומליה, בלוב, בקשמיר, במצרים, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן;  סה"כ 259 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בסוריה ומקורות ערביים מסרו ב-14 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות ערביים מסרו על הריגתם של יותר מ-30 חיילים סורים במהלך התקפה שנערכה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" על בסיס אווירי הנמצא באזור דיר אל-זור. ככול היודע הארגון הצליח לבצע שתי התקפות קטלניות במהלך הלילה הקודם. מקורות נוספים מסרו על הפצצות אוויריות קשות של הצבא הסורי שנערכו באזור העיר דמשק. עוד נמסר על קרבות עם נפגעים רבים באזור דרעא, חומס, אל-חמה, לטקיה, אל-רקה וחאלב. ארגונים סורים פרסמו לקראת השנה ה-6 למלחמת-האזרחים בסוריה נתונים שונים על מספר ההרוגים שהיו במהלך התקופה הנדונה. אחד מהארגונים פרסם שמספר ההרוגים הגיע ל-465,000 הרוגים ונעדרים. וארגון אחר מסר על יותר מ-300,000 בני-אדם שנהרגו מאז שנת 2011. כמו כן נמסר שכ-5 מיליון בני-אדם נמלטו מסוריה בשל המלחמה.

Iraqi forces recapture one third of western Mosul from ISIS


--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים ותקשורתיים בעיראק מסרו ב-14 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-130 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-11 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו שכ-30 אחוזים מהאזור המערבי של העיר מוסול נמצא בידי הצבא העיראקי. מקורות ביטחוניים מסרו על עשרות הרוגים בהתקפות של "הקואליציה האמריקאית" שפעלה באזור העיר מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות אזרחיים בתימן מסרו ב-14 במרץ 2017 על הריגתם של יותר מ-30 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי תימן. מקורות תקשורתיים ערביים שפקיסטן תשלח חיילים לסעודיה כדי להגן על הגבול המערבי שלי הסובל מהתקפות של המליציות השיעיות הפועלות באזור. בחודשים האחרונים נחתמו בין סעודיה לפקיסטן שורה של ההסכמים הדדיים – בין ההסכמים הללו היה הידוק הקשרים הצבאיים בין שתי המדינות. מקורות רשמיים באו"ם מסרו כי במהלך השנתיים האחרונות נהרגו בתימן 1,500 ילדים.
--
לוב - מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-14 במרץ 2017 על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה אווירית של ממשלת לוב שנערכה במזרח לוב במסגרת המאבק נגד מיליציה אסלאמית חמושה שהשתלטה על מתקן להפקת נפט. גורמים ביטחוניים בארה"ב מסרו שכוח קטן של כ-22 חיילים רוסים עם רחפנים פועל במצרים כ-100 ק"מ מהגבול המשותף עם לוב.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-14 במרץ 2017 על הריגתם של 11 טרוריסטים מוסלמים מארגון "רשת חאקאני" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה. לרשת יש קשרים הדוקים עם ארגון "הטליבאן" באפגניסטן, עם ארגון "אל-קאעידה" ועם ארגון "הטליבאן הפקיסטני". כמו כן ידוע שהרשת מקיימת קשרים עם כל הארגוני הטרור הסונים הפועלים בפקיסטן. בשנות ה-80, בתקופת הכיבוש הסובייטי של אפגניסטן, "רשת חאקאני" קיבלה סיוע אמריקאי מסיבי.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-14 במרץ 2017 על הריגתם של 3 בני-אדם בסדרה של פיגועי-ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בפועלים ברחבי פקיסטן.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-14 במרץ 2017 על הריגתם של 8 בני-אדם בסדרה של התקפות שהתבצעו, במהלך היומיים האחרונים, בידי המורדים הפועלים נגד ממשלת ניגריה.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-14 במרץ 2017 על הריגתם של 2 אזרחים ושל 2 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים שפעלו בצפון מאלי.
--
בנגלדש – טרור: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-14 במרץ 2017 על הריגתו של מנהיג סופי בכיר מירי של טרוריסטים מוסלמים המתנגדים לנוכחותם של בני- העדה הסופית על אדמת בנגלדש.
==
ד"ר יוחאי סלע

No comments: