Wednesday, December 9, 2015

טרור אסלאמי - 188 הרוגים ביממה האחרונה

80 הרוגים בסוריה; 55 טרוריסטים מוסלמים ו-9 אזרחים נהרגו באפגניסטן;  25 הרוגים בעיראק; 10 הרוגים בתימן; 4 חיילים נהרגו במצרים; 2 שוטרים נהרגו בפקיסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; ג'יהאדיסט נהרג באזור בית-לחם; באפגניסטן נמסר על הריגתם של 500 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" מאז חודש ספטמבר 2015; נמסר על מעצרם של 5 טרוריסטים מוסלמים מנצרת; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; 188 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-8 בדצמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו לאורך כל היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. דוברים נוספים מסרו על הרוגים נוספים בהפצצות אמריקאיות ורוסיות שנערכו בצפון סוריה ובמזרחה. מקורות כורדיים מסרו על עשרות רבות של הרוגים בהפצצות אמריקאיות שנערכו באזור העיר קובאני. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 קצינים איראנים בקרבות עם ארגוני הג'יהאד הפועלים בסוריה. דוברים של בני-העדה הנוצרית המתגוררת במזרח-התיכון מסרו שעל ארה"ב להכיר בכך שמתבצע רצח-עם בבני-העדה המתגוררים בעיקר בסוריה ובעיראק תחת השליטה של ארגון "המדינה האסלאמית". גורמים באופוזיציה הסורית שוב מסרו על קשיים בדיונים הנערכים בין הארגונים השונים בנוגע לחזית פעולה משותפת נגד אסד.

Made in Israel – Technology

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-8 בדצמבר 2015 על הריגתם של 25 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקור צבאי נוסף מסר שהכוחות הטורקיים הנמצאים ליד העיר מוסול מסרבים לסגת מהאזור. כמו כן נמסר מפי גורמים רשמיים בעיראק שהחלק המערבי של העיר רמאדי נמצא בשליטתו של הצבא העיראקי. מקורות מערביים מסרו על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים בהפצצות אוויריות של "הקואליציה האמריקאית" שנערכו באזור העיר מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות שיעים מקומיים בתימן מסרו ב-8 בדצמבר 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות ובקרבות שהיו בין המליציות הסוניות למיליציות השיעיות הפועלות בדרום תימן. גורמים באו"ם מסרו על הסכמתם של כל הצדדים הלוחמים בתימן להפסקת-אש שתחול כנראה ב-15 בדצמבר 2015.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-8 בדצמבר 2015 על הריגתם של 4 חיילים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סיני באזור העיר רפיח המצרית. סביר להניח שגם ארגון החמאס אחראי לאירוע לאור הריסתן של כ-20 מנהרות-הברחה בידי כוחות-הביטחון של מצרים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן – המדינה-האסלאמית: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-8 בדצמבר 2015 על הריגתם של 9 אזרחים ושל 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" במהלך התקפה על שדה-תעופה מקומי הפועל במחוז קנדהאר – מקורות צבאיים מסרו על קרבות כבדים שהיו במקום בעקבות האירוע. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 50 טרוריסטים מוסלמים בקרבות בין שתי קבוצות מארגון "הטליבאן" הפועלות במחוז הארט. דוברים צבאיים באפגניסטן מסרו על מבצע צבאי רחב המתכונן להתבצע במזרח אפגניסטן במחוז ננגרהאר נגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל במחוז כולו. גורם צבאי בכיר מסר שמאז חודש ספטמבר 2015 נהרגו באזור זה יותר מ-500 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה. הנתונים האלה אינם מתיישבים עם הטענה המודיעינית האמריקאית שבאזור זה היו עד לפני חודשים אחדים עשרות טרוריסטים מוסלמים בלבד המזוהים עם הארגון. במקרה הזה, ההערכה המודיעינית של ארה"ב הייתה שגויה לחלוטין. לאורך כל שהשבועות האחרונים הארגון צובר תאוצה רבה בכל המחוז.
--
פקיסטן – טרור: מקורות משטרתיים בפקיסטן מסרו ב-8 בדצמבר 2015 על הריגתם של 2 שוטרים נוספים מירי של טרוריסטים מוסלמים (המזוהים כנראה עם ארגון הטליבאן) בפעילות שהייתה במהלך היממה האחרונה באזור העיר קראצ'י.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים בהודו מסרו ב-8 בדצמבר 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים באזור חבל קשמיר ההודי. מאז תחילת שנת 2015 נהרגו באזור חבל קשמיר יותר מ-250 חיילים, טרוריסטים מוסלמים ואזרחים.
--
ישראל – טרור: גורמים ביטחוניים בישראל מסרו ב-8 בדצמבר 2015 על מעצרם של 5 טרוריסטים מוסלמים מנצרת המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" שתכננו לבצע פיגועים נגד יהודים בישראל ואף להצטרף לארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה. במסגרת הזו הם ערכו אימונים בכלי-נשק שהם רכשו. כמו כן נמסר על הריגתו של ג'יהאדיסט במהלך הלילה הקודם בעימותים אלימים שפרצו באזור העיר בית-לחם בעקבות פעילותם של כוחותינו שהיו באזור.
==

ד"ר יוחאי סלע

==

Made in Israel -  2015
Tel Aviv - Ramat Aviv

No comments: