Tuesday, December 22, 2015

טרור אסלאמי - 260 הרוגים ביממה האחרונה

106 הרוגים בעיראק; 90 הרוגים בסוריה; 23 הרוגים בסומליה; 15 טרוריסטים מוסלמים ו-6 אזרחים נהרגו בניגריה; 7 הרוגים בתימן; 6 חיילי נאט"ו ואזרחית בשם ליסה אקברי נהרגו באפגניסטן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 2 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; טרוריסט מוסלמי נהרג בפקיסטן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בטורקיה, בקשמיר, בפיליפינים, במאלי, בלוב, בניגריה, במצרים, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 260 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-21 בדצמבר 2015 על הריגתם של 90 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שהיו לאורך כל היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. דוברים אזרחיים מקומיים בסוריה שוב האשימו את רוסיה בהריגתם של לפחות 70 בני-אדם בהפצצות כבדות מאוד שהיו באזור מחוז אידליב. גורמים ביטחוניים בארה"ב מסרו על 12 התקפות אוויריות שנערכו בעיראק ועל 3 התקפות אוויריות שנערכו בסוריה במהלך היממה האחרונה נגד ארגון "המדינה האסלאמית". לאחר קבורתו של הטרוריסט המוסלמי סמיר קונטאר, דוברים בארגון חיזבאללה הבטיחו לנקום בישראל על הריגתו.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-21 בדצמבר 2015 על הריגתם של 106 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מקור צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 ישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו לפחות 30 חיילים כורדים שנפגעו בסדרה של פיגועי התאבדות שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". לקראת המתקפה הצבאית ברמאדי, ארגון "המדינה האסלאמית" מונע מאזרחים לעזוב אתה עיר.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-21 בדצמבר 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם בהפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו במהלך היממה האחרונה. גורמים נוספים בתימן מסרו על הארכתה של הפסקת-האש לשבוע נוסף. במהלך השבוע החולף – מאז שהוכרזה הפסקת-אש – נהרגו ברחבי תימן יותר מ-80 בני-אדם.  מקורות במפרץ-הפרסי מסרו על הריגתם של עשרות רבות של מורדים שיעים בימים האחרונים.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-21 בדצמבר 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך באפגניסטן במהלך היממה האחרונה. גורמים צבאיים באפגניסטן מסרו שארגון "הטליבאן" הצליחו לכבוש שטחים נוספים במחוז הלמנד. מקורות צבאי בכיר בנאט"ו מסר על הריגתם של 6 חיילי נאט"ו בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסט מוסלמי מארגון "הטליבאן". כמו כן נמסר על הריגתה של ליסה אקברי שהייתה אזרחית אמריקאית ממוצא אפגאני. אקברי שירתה בצבא האמריקאי כאנליסטית באפגניסטן עד לשנת 2013. לאחר שחרורה היא הצטרפה לארגוני סיוע אזרחיים הפועלים באפגניסטן. שירותי המודיעין של ארה"ב חוקרים את האירוע.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-21 בדצמבר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז האוטונומי בלוצ'יסטן.
--
סומליה – פונטלנד: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-21 בדצמבר 2015 על הריגתם של 20 בני-אדם בקרבות בין שתי מליציות אסלאמיות חמושות הפועלות במחוז האוטונומי פונטלנד. בשבועות האחרונים נהרגו באזור זה עשרות רבות של בני-אדם בעימותים קטלניים. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 אזרחים מירי של חיילים שהיו בפעילות מבצעית נגד ארגון "אל-שבאב".
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-21 בדצמבר 2015 על הריגתם של 12 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה. כמו כן נמסר על הריגתם של 6 אזרחים ב-3 פיגועי התאבדות שהתבצעו בידי  3 טרוריסטים מוסלמים ילדים מארגון "בוקו חראם".
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-21 בדצמבר 2015 על הריגתם של 2 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה במהלך היממה האחרונה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: