Sunday, December 20, 2015

טרור אסלאמי - 393 הרוגים ביממה האחרונה

150 הרוגים בסוריה; 100 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקרבות בין ארגוני טרור באפגניסטן; 77 הרוגים בעיראק; 25 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 23 הרוגים בתימן; 11 הרוגים בלוב; 7 הרוגים בסומליה מפיצוץ של מכונית-תופת; 800 פליטים סודאנים גורשו מירדן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במצרים, בלוב, בסודאן, בניגריה, במאלי, בתימן, בסומליה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 393 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות אזרחיים ברחבי סוריה מסרו ב-19 בדצמבר 2015 על הריגתם של 150 בני-אדם בסדרה קשה מאוד של הפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון סוריה. מקור מקומי אחד מסר שמרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה, כנראה, היו אזרחים. מקורות אזרחיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים באזור מחוז דרעא, בחומס, באידליב, דרום דמשק, בחאלב, בדיר אל-זור ובצפון מחוז לטקיה. מקור תקשורתי אחד ברוסיה מסר על אכזבה גדולה מהיכולת של הצבא הסורי לנהל קרבות מוצלחים למרות הסיוע האווירי המסיבי של רוסיה. למעשה, "הסיוע האווירי המסיבי הרוסי" כולל בתוכו בעיקר חיסול של שכונות שלמות על יושביהן. ירדן גירשה כ-800 פליטים סודאנים בחזרה לסודאן לאחר הפגנות שהם ערכו במחאה על יחס גזעני כלפיהם בירדן.

The Untold Story of Muslim Opinions
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-19 בדצמבר 2015 על הריגתם של 77 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו לאורך היממה האחרונה בעיקר בצפון עיראק. מקורות צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקור צבאי נוסף מסר על הריגתם של 10 חיילים בהפצצה אמריקאית בשל טעות בזיהוי.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בתימן מסרו ב-19 בדצמבר 2015 על קריסה נוספת של הפסקת-האש שהושגה ב-16 בדצמבר 2015. מקורות מקומיים מסרו על הריגתם של לפחות 20 בני-אדם בקרבות וכנראה גם בהפצצות של הקואליציה הסעודית שפעלה בצפון תימן ובדרומה. מקור שיעי נוסף מסר על הריגתם של 120 חיילים סעודים מירי של טילי סקאד שנורו בידי המיליציות השיעיות הפועלות באזור מחוז מאריב. לידיעה הזו אין אישור ממקור תימני נוסף או ממקור סעודי.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-19 בדצמבר 2015 על הריגתם של 11 בני-אדם בקרבות שהיו במזרח לוב בין טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" לבין מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות באזור העיר אג'דביה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן – המדינה-האסלאמית: מקורות בארגון הטליבאן מסרו ב-19 בדצמבר 2015 על הריגתם של 100 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בסדרה של התקפות של "כוח מיוחד" של ארגון "הטליבאן" שפעל בעיקר במחוז ננגרהאר. על-פי ידיעה שפורסמה, ארגון "המדינה האסלאמית" הצליח להתפשט למחוזות נוספים. דוברים נוספים מסרו על מאות הרוגים בקרבות הללו מאז חודש אוקטובר 2015.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-19 בדצמבר 2015 על הריגתם של 25 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז חייבאר במהלך היממה האחרונה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-19 בדצמבר 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם ועל פציעתם של 25 נוספים מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור העיר מוגדישו.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: