Friday, December 18, 2015

טרור אסלאמי - 356 הרוגים ביממה האחרונה

207 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 20 הרוגים בפקיסטן; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 10 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בניגריה; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקווקז; חייל נהרג בסעודיה; טרוריסט מוסלמי נהרג בשכם; 5 שנים עברו מאז שהחלו מלחמות האזרחים בעולם-הערבי; הסכם נחתם בלוב; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בסודאן, בלוב, בתימן, בניגריה, בסומליה, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 356 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-17 בדצמבר 2015 על הריגתם של לפחות 100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו לאורך כל היממה האחרונה. גם דוברי המורדים וגם דוברים ממשלתיים דיווחו על עשרות הרוגים ועל הצלחות קרקעיות שהיו במהלל היומיים האחרונים במקומות אחדים ברחבי סוריה. במסיבת-עיתונאים שנערכה במוסקבה בהשתתפותם של 1,400 עיתונאים, פוטין שוב גינה בחריפת את התוקפנות הטורקית וכי לטענתו "לנוכח ניסיון העבר, אין כל אפשרות לדו-שיח הגיוני עם טורקיה". פוטין טען שהמשימה החשובה בסוריה כרגע היא להרוס את קווי הייצור והאספקה של מוצרי נפט המכניסים לארגון "המדינה אסלאמית" כסף רב. הפגיעה בפעילי הארגון היא משימה משנית בלבד, לדעתו. 5 שנים עברו מאז תחילתן של מהומות הדמים ושל מלחמות האזרחים בעולם-הערבי – שהחלו בטוניסיה ב-17 בדצמבר 2015.

Made in Israel: Agriculture
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות בכירים באו"ם מסרו ב-17 בדצמבר 2015 על הגעה לסכם חתום בין הצדדים הלוחמים בלוב בנוגע להקמתה של "ממשלת אחדות" בעיר הבירה טריפולי. על-פי ההסכם, לוב תהיה "מדינה דמוקרטית" ו"מדינת חוק". ההסכם שנחתם במרוקו – לאחר דיונים ממושכים – נועד בין היתר לגבש קואליציה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" שהצליח להשתלט על אזורים גדולים באזור העיר סירט. ההסכם נחתם בין נציגים רשמיים של "ממשלת טוברוק" לבין נציגים רשמיים של "ממשלת טריפולי". בתוך כך נמסר שארגון "המדינה האסלאמית" בלוב הצליח להשתלט על נשק כימי.
--
טורקיה – כורדים - ישראל: מקורות רשמיים בטורקיה מסרו ב-17 בדצמבר 2015 על הריגתם של 10 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה במהלך היממה האחרונה. גורם צבאי בכיר בטורקיה מסרו כי עד כה נהרגו 23 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית שנמשכה בשלושת הימים האחרונים. במהלך היממה הקודמת נמסר על הסכם בין ישראל לטורקיה לסיום המשבר מאז שנת 2010 עם שליחתה של ספינת-הטרור הטורקית לעזה. יש לקוות שהיחסים בין שתי המדינות יתמקדו רק בעניין הגז ולא במלחמה המלוכלכת שמנהל ארדואן נגד הכורדים. מעבר לגז, לישראל אין מה לחפש בטורקיה של ארדואן.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-17 בדצמבר 2015 על הריגתם של 207 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-15 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים צבאיים נוספים מסרו שוב על קרבות קשים עם נפגעים רבים באזור העיר רמאדי. "הבנק העולמי" אישר הלוואה לעיראק בסך 1.2 מיליארד דולר שיוקדשו למלחמה בארגון "המדינה האסלאמית" – בכך עיראק מודה שהמצב הכלכלי בעיראק נמצא בשפל וכי כל ההשקעה הכספית של ארה"ב למעשה ירדה לטמיון.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה; מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-17 בדצמבר 2015 על הסכמה לחילופי-שבויים בין הצדדים הלוחמים בתימן בעקבות השיחות הנערכות בשוויץ בהשתתפותם של נציגים רשמיים של המיליציות השיעיות לבין ממשלת עדן הנתמכת בידי סעודיה. כמו כן נמסר על הריגתו של חייל סעודי מירי של טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו מהגבול המשותף עם תימן. ארגון אמנסטי טען שמכירות נשק של בריטניה לסעודיה מזינות את הסכסוך האלים בתימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-17 בדצמבר 2015 על הריגתם של לפחות 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות אזרחיים בפקיסטן מסרו ב-17 בדצמבר 2015 על הריגתם של 20 בני-אדם – כולל 13 טרוריסטים מוסלמים – בסדרה של התקפות טרור ובפעילות צבאית יזומה של הצבא הפקיסטני שנערכה במהלך היממה האחרונה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-17 בדצמבר 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שתכננו לבצע פיגועי התאבדות בצפון ניגריה במקומות בהם מתרכזים אזרחים.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות צבאיים רשמיים ברוסיה מסרו ב-17 בדצמבר 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בצפון-הקווקז.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-17 בדצמבר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעקבות ניסיון לבצע פיגוע נגד כוחותינו הפועלים באזור העיר שכם. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו ברחבי ישראל 88 טרוריסטים מוסלמים.
==

ד"ר יוחאי סלע

==

 Made in Israel -  2015
Tel Aviv - Ramat Aviv

No comments: