Thursday, December 31, 2015

טרור אסלאמי - 211 הרוגים ביממה האחרונה

92 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 22 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 5 הרוגים בתימן; 4 הרוגים בסומליה; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 2 חיילים נהרגו בסעודיה; הרוג בתאילנד בפיגוע אסלאמי; ישראלי מת מפצעיו בפיגוע טרור אסלאמי; 6,500 בני-אדם נהרגו בפיגועי טרור אסלאמיים בדרום-תאילנד מאז שנת 2004; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בלוב, בסומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, בלבנון, בטורקיה, בקווקז, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 211 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-30 בדצמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הוכחות הפועלים בסוריה. מקורות נוספים מסרו שבין ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות אווירית יזומה של בריטניה. מקורות רשמיים מסרו על מתקפה נוספת של הצבא הסורי בסיוע אווירי של רוסיה נגד ארגוני המורדים הפועלים במחוז דרעא. גם במקרה זה נמסר על נפגעים רבים. מקורות נוספים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים בחומס, בדרום דמשק, בחאלב, באידליב ובצפון מחוז לטקיה. גורמים ביטחוניים בארה"ב מסרו על הריגתו של "המוח" שעמד מאחורי הפיגועים הקטלניים שהיו בצרפת ב-13 בנובמבר 2015. מקורות ביטחוניים בטורקיה מסרו על מעצרם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שתכננו לבצע פיגוע התאבדות בליל הסילבסטר.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-30 בדצמבר 2015 על הריגתם של 92 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים - סעודיה: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-30 בדצמבר 2015 על הריגתם של 5 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים סונים ושיעים. בין ההרוגים היה שופט בכיר שחוסל בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" שפעלו באזור העיר עדן. מקורות לא רשמיים במפרץ מסרו על הריגתם של 2 חיילים סעודים בעקבות התקפה של ירי שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו מהגבול המשותף עם תימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-30 בדצמבר 2015 על הריגתם של 22 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות מבצעית יזומה שנערכה ב-7 מחוזות במקביל במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-30 בדצמבר 2015 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז חייבאר במהלך היממה האחרונה. מקור שהארבעה נהרגו בפעילות אווירית של הצבא הפקיסטני שנערכה באזור.
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-30 בדצמבר 2015 על הריגתם של 4 בני-אדם בהיתקלות בין חיילי "האיחוד האפריקאי" לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" הפועל בדרום סומליה. בין ההרוגים היו לפחות 2 טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בתאילנד מסרו ב-30 בדצמבר 2015 על הריגתו של פקיד בכיר בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. כמו כן נמסר על כ-13 אזרחים שנלקחו כבני-ערובה במהלך ההתקפה.  גורמים רשמיים בתאילנד מסרו ב-30 בדצמבר 2015 כי מאז שנת 2004 נהרגו באזור זה בלבד יותר 6,500 בני-אדם בפיגועי טרור אסלאמיים ובקרבות בין כוחות-הביטחון לבין הארגונים האסלאמיים הפועלים בדרום תאילנד.
--
ישראל – טרור: מקורות רפואיים בישראל מסרו ב-30 בדצמבר 2015 על מותו מפצעיו של גנדי קופמן שנפצע קשה בפיגוע שהתבצע לפני כשלושה שבועות באזור מערת-המכפלה. מאז 1 באוקטובר 2015 נהרגו 25 אזרחים ישראלים בפיגועי טרור אסלאמיים ובאירועים הקשורים לטרור אסלאמי.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: