Wednesday, December 23, 2015

טרור אסלאמי - 226 הרוגים ביממה האחרונה

114 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 15 נוצרים נרצחו בידי מוסלמים בניגריה; 13 טרוריסטים מוסלמים שיעים נהרגו בתימן; 5 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; 3 הרוגים בפקיסטן מפיצוץ של מטען-חבלה; 2 הרוגים בקניה בפיגוע אסלאמי; 2 חיילים ו-2 טרוריסטיות כורדיות נהרגו בטורקיה; 127 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה בשבוע האחרון; 31 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים בימים האחרונים; 91 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר מאז תחילת השנה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בסומליה, בלוב, בסודאן, במצרים, בניגריה, בלבנון, בקווקז, בקשמיר, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 226 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות אזרחיים מקומיים בסוריה מסרו ב-22 בדצמבר 2015 על הריגתם של 70 בני-אדם בסדרה של קרבות, בהפגזות ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. בין ההרוגים היו לפחות 9 תלמידות שנפגעו מירי של פצצות מרגמה שנורו לעבר אזור דיר אל-זור בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". עוד נמסר מגורמים מקומיים על הריגתם של לפחות 40 בני-אדם בהפצצה רוסית שנערכה באזור דמשק. טורקיה גינתה פעם נוספת את הריגתם של מאות האזרחים הסורים מהפצצות רוסיות שנערכו ברחבי סוריה במהלך השבועות האחרונים. גורמים נוספים בסוריה מסרו על הקמתה של יחידת-נשים נוצריות במסגרת המלחמה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" – ביחידה משרתות כרגע כ-50 נשים.  כמו כן נודע שהצבא הסורי עדיין מתקשה לפעול ביעילות בצפון מחוז לטקיה למרות הסיוע המסיבי של רוסיה.

ZDF - Islam - Effects on Germany

--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים טורקיה מסרו ב-22 בדצמבר 2015 על הריגתם של 2 חיילים ועל פציעתם של 6 נוספים פיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת במזרח טורקיה. מקורות משטרתיים באיסטנבול מסרו על הריגתם של 2 טרוריסטיות כורדיות בפעילות מיוחדת שנערכה באיסטנבול במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים בטורקיה מסרו כי מאז ה-15 בדצמבר 2015 נהרגו 127 לוחמים כורדים בפעילות צבאית יזומה של הצבא הטורקי שנערכה בדרום-מזרח טורקיה. לאורך כל הימים האחרונים נמסר על עימותים אלימים מידי יום בין חיילים טורקים לבין אלפי אזרחים כורדים בדרום-מזרח טורקיה. דוברים כורדיים מדברים על "מלחמת-אזרחים" המתחוללת באזור כולו. אך מדינה מערבית לא גינתה את המעשים המחפירים של טורקיה נגד הכורדים.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-22 בדצמבר 2015 על הריגתם של 114 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה. גורמים צבאיים נוספים מסרו שהחלה המתקפה העיקרית של הצבא העיראקי על העיר רמאדי. בשעות האחרונות נמסר על עשרות רבות של הרוגים בהתקפות קרקעיות ובהפצצות אוויריות שנערכו באזור.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-22 בדצמבר 2015 על הריגתם של 13 טרוריסטים מוסלמים שיעים בהפצצה מכוונת של הקואליציה הסעודית הפועלת בתימן. מקור רשמי בעדן מסר שההתקפה התבצעה באזור צפון תימן והיא באה בתגובה לירי של רקטות שנורו בידי הטרוריסטים השיעים. מקורות בממשלת עדן הסונית מסרו שכוחותיהם נמצאים כ-60 ק"מ בלבד מעיר הבירה צנעא המוחזקת בידי הכוחות השיעים הנאמנים לאיראן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-22 בדצמבר 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים בצפון-מערב פקיסטן. בין ההרוגים היה קצין בכיר.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקניה מסרו ב-22 בדצמבר 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שתקפו אוטובוס אזרחי שנסע בתחומי קניה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-22 בדצמבר 2015 על הריגתם של 15 נוצרים שהותקפו בידי אנשי מליציה אסלאמית חמושה הפועלת במרכז ניגריה. למיליציה אין קשר לארגון "בוקו חראם". דובר מקומי מסר שהאירוע התרחש לפני ימים אחדים, אולם רק כעת המידע הובא לידיעת הציבור.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בפיליפינים מסרו ב-22 בדצמבר 2015 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום הפיליפינים. בשבועיים האחרונים נהרגו לפחות 31 טרוריסטים מוסלמים ו-3 חיילים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-22 בדצמבר 2015 על הריגתם של לפחות 91 טרוריסטים מוסלמים מאז תחילת שנת 2015 בהיתקלויות עם כוחות-הביטחון של הודו הפועלים בחבל קשמיר. כמו כן נודע שכ-60 טרוריסטים מוסלמים נוספים הצליחו לחדור לחבל קשמיר וכי הם עדיין ממשיכים להסתתר בצפון החבל המיוער והסבוך.
==

ד"ר יוחאי סלע

==

No comments: