Sunday, December 27, 2015

טרור אסלאמי - 454 הרוגים ביממה האחרונה

240 הרוגים בעיראק; 110 הרוגים בסוריה; 40 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 30 הרוגים בתימן; 14 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים ;13 הרוגים בניגריה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בירושלים ובשכם; שוטר נהרג בקניה בפיגוע אסלאמי; טרוריסט מוסלמי נהרג בסומליה; טרוריסט מוסלמי נהרג בקשמיר; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, סומליה, בסודאן, בניגריה, במאלי, בצ'אד, בקמרון, בתימן, במצרים, בלבנון, בטורקיה, בלבנון, בפיליפינים, בקשמיר, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 454 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-26 בדצמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בסדרה אורכה מאוד של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו באזורים רבים ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות מסרו על הריגתם של 16 טרוריסטים מוסלמים מארגון "חיזבאללה" בקרבות שהיו בצפון סוריה נגד ארגוני הג'יהאד הפועלים באזור. דוברים ביטחוניים בטוניסיה מסרו על הריגתם של יותר מ-800 תוניסאים שהצטרפו לארגוני הג'יהאד בסוריה מאז שהחלה מלחמת-האזרחים בשנת 2011. דובר ביטחוני אמריקאי מסר על יותר מ-20 התקפות אוויריות של ארה"ב שנערכו בסוריה ובעיראק במהלך היממה הקודמת. ארדואן גינה פעם נוספת את הרג האזרחים בהפצצות רוסיות הנערכות בסוריה. רק הכורדים מסכנים – אין אף אחד שיגנה את הרג מאות הכורדים בידי הצבא הטורקי במהלך 12 הימים אחרונים.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-26 בדצמבר 2015 על הריגתם של 240 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור קטלניים ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך הימה האחרונה. דובר צבאי רשמי בעיראק מסר שעיקר המאמץ במהלך היממה הקודמת היה באזור העיר רמאדי ובפלוג'ה. דובר צבאי נוסף מסר על קרבות עם עשרות הרוגים באזור מחוז אל-אנבר במהלך היממה האחרונה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-26 בדצמבר 2015 על הריגתם של לפחות 30 מאנשי המיליציות הסוניות הפועלות במסגרת הקואליציה הסעודית הפועלת בתימן. מאידך, גורם סוני צבאי בכיר בתימן מסרו שכוחות צבאיים בקואליציה הסעודית נמצאים כ-35 ק"מ בלבד מהעיר צנעא הנמצאת בשליטת המיליציות השיעיות.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים שונים באפגניסטן מסרו ב-26 בדצמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-40 בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו במחוזות רבים ברחבי אפגניסטן. דובר צבאי מסר על פעילות של יחידות מיוחדות נגד טרור הפועלות נגד ארגון "הטליבאן" בנקודות אסטרטגיות ברחבי אפגניסטן.
--
קניה – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בקניה מסרו ב-26 בדצמבר 2015 על הריגתו של שוטר אחד במהלך שתי התקפות טרור שנערכו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שחדרו לקניה דרך הגבול המשותף עם סומליה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים סומליה מסרו ב-26 בדצמבר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי מפיצוץ של מטען-חבלה שכנראה הופעל טרם-זמנו או שהמטען הופעל בעקבות ירי של שוטרים שערכו מרדף אחרי קבוצת טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-26 בדצמבר 2015 על הריגתם של 13 בני-אדם ועל חטיפתם של 8 נוספים בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-26 בדצמבר 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה הקודמת במזרח אלג'יריה.
--
קשמיר – טרור אסלאמי: מקורות משטרתיים בהודו מסרו ב-26 בדצמבר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בקרב ירידות עם שוטרים הודים הפועלים באזור חבל קשמיר. ראש-ממשלת הודו ערך ביקור מפתיע בפקיסטן השכנה. הביקור הרשמי היה אמור להיערך רק בעוד חודשים אחדים.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-26 בדצמבר 2015 על הריגתם של 14 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בדרום הפיליפינים. פעילות זו באה על רקע רציחתם של 8 אזרחים בידי טרוריסטים מוסלמים בערב חג-המולד בדרום המדינה.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-26 בדצמבר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעקבות ניסיון לבצע פיגוע דקירה נגד אזרחים בירושלים. טרוריסט מוסלמי נוסף נהרג במהלך ניסיון לבצע פיגוע-דריסה נגד כוחותינו שפעלו בשכם. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו 99 טרוריסטים מוסלמים ברחבי ישראל.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: