Thursday, December 24, 2015

טרור אסלאמי - 404 הרוגים ביממה האחרונה

159 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 70 הרוגים בניגריה בפעילות צבאית של קמרון; 21 טוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 20 הרוגים בתימן; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במאלי; 7 הרוגים בג'יבוטי; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; 3 פעילים כורדים ושוטר נהרגו בטורקיה; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 2 הרוגים בקשמיר; 2 ישראלים נרצחו בירושלים; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בירושלים;  פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתאילנד, בתימן, בלוב, בסודאן, בניגריה, בסומליה, במאלי, בקמרון, בצ'אד, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 404 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-23 בדצמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים בדיר אל-זור, בחומס, בדרעא, בצפון מחוז לטקיה, בחאלב ואזור העיר דמשק. ארגונים לזכויות-אדם האשימו את רוסיה בהריגתם של 2,132 בני-אדם בהפצצות מסיביות שנערכו בסוריה בחודשים האחרונים – מאז ה-30 בספטמבר 2015. שליש מההרוגים היו אזרחים.



--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-23 בדצמבר 2015 על הריגתם של 159 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-14 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים נוספים מסרו שהצבא העיראקי הצליח גם במהלך היממה האחרונה להשתלט על אזורים נוספים באזור העיר רמדאי.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – חיסולים-ממוקדים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-23 בדצמבר 2015 על הריגתם של לפחות 20 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות שנערכו בידי "הקואליציה הסעודית" באזור העיר תעז. כמו כן נמסר על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן.
--
אפגניסטן – טליבאן – חיסולים-ממוקדים: מקורות תקשורתיים המזוהים עם איראן מסרו ב-23 בדצמבר 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך במזרח אפגניסטן. כמו כן נמסר מפי דוברים צבאיים רשמיים על קרבות קשים עם נפגעים רבים במחוז הלמנד בעקבות מבצע צבאי נרחב הנערך באזור במטרה לסלק את ארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-23 בדצמבר 2015 על הריגתם של 21 טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה ברחבי פקיסטן.
--
קמרון – טרור – ניגריה: מקורות אזרחיים בניגריה מסרו ב-23 בדצמבר 2015 על הריגתם של 70 אזרחים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בידי הצבא הקמרוני נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" באזור הגבול המשותף עם ניגריה.
--
ג'יבוטי – טרור: מקורות רשמיים בג'יבוטי מסרו ב-23 בדצמבר 2015 על הריגתם של 7 בני-אדם בסדרה של עימותים אלימים מאוד שהיו באזור עיר הבירה במהלך פשיטה של המשטרה המקומית במהלך עצרת דתית אלימה שנערכה במקום. דובר משטרתי מסר שלפחות 6 בני-אדם נרצחו במצ'טות וכן ילדה אחת נהרגה מירי של כלי נשק. עוד נמסר על פציעתם של 25 אזרחים ושל כ-50 שוטרים במהלך היום כולו. מקור רשמי נוסף שהמצב נמצא תחת שליטה מוחלטת של כוחות-הביטחון במדינה.
--
מאלי – טרור – צרפת: מקורות ביטחוניים בצרפת מסרו ב-23 בדצמבר 2015 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה של חיילים צרפתים הפועלים בצפון מאלי נגד ארגוני הג'יהאד ונגד ארגון "אל-קאעידה" הפועל באזור.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-23 בדצמבר 2015 על הריגתם של 3 פעילים במחתרת הכורדית וכן על הריגתו של שוטר טורקי אחד בסדרה של היתקלויות קטלניות שהיו במהלך היממה האחרונה בדרום-מזרח טורקיה.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-23 בדצמבר 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור חבל קשמיר ההודי.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-23 בדצמבר 2015 על רציחתם של 2 ישראלים בידי 2 טרוריסטים מוסלמים בפיגוע-דקירה שהתבצעו ליד שער יפו בירושלים. 2 הטרוריסטים המוסלמים נהרגו מירי של חיילות מג"ב שהיו במקום. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו 24 ישראלים בפיגועי טרור. במהלך התקופה הנדונה נהרגו ברחבי ישראל 91 טרוריסטים מוסלמים.
==

ד"ר יוחאי סלע

==

Made in Israel -  2015
Tel Aviv - Ramat Aviv


No comments: