Tuesday, December 29, 2015

טרור אסלאמי - 266 הרוגים ביממה האחרונה

110 הרוגים בסוריה; 56 הרוגים באפגניסטן; 50 הרוגים בניגריה; 31 הרוגים בעיראק; 5 הרוגים נוספים במאלי; 4 שוטרים נהרגו בקניה בפיגוע אסלאמי; 3 חיילים ו-3 אזרחים נהרגו בטורקיה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בבנגלדש; 2 חיילים נהרגו בפיליפינים בפיגוע אסלאמי; 109 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה בשנה האחרונה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בסודאן, במצרים, בניגריה, במאלי, בקמרון, בצ'אד, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 266 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-28 בדצמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-110 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות רחבות-היקף שנערכו במהלך היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של לפחות 32 בני-אדם ועל פציעת של כ-100 נוספים בשני פיצוצים של מכוניות-תופת שהופעלו באזור העיר חומס. גורמים בסוריה מסרו על כאוס גדול השורר בארגוני הג'יהאד הפועלים באזור דמשק בעקבות הצלחותיו של המשטר העלווי לנהל קרבות מוצלחים במהלך הימים האחרונים. דוברים רשמיים בסוריה מטפטפים לתקשורת הבינלאומית על מורל ירוד מאוד בקרב הארגונים הפועלים באזור דמשק נגד כוחות-הביטחון של המשטר הסורי.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-28 בדצמבר 2015 על הריגתם של 31 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דוברים צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-3 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים רשמיים בעיראק מסרו שהעיר רמאדי נמצאת בשליטתו המלאה של הצבא העיראקי וכי מרבית אנשי ארגון "המדינה האסלאמית" עזבו את העיר. הצבא העיראקי פרסם תמונות מהעיר רמאדי הנראית הרוסה לחלוטין. דוברים צבאיים נוספים מסרו על עשרות טרוריסטים מוסלמים הרוגים בהפצצות אוויריות קשות שנערכו בצפון עיראק.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-28 בדצמבר 2015 על הריגתם של לפחות 56 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהין בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן". מקור תקשורתי אחד מסר שמרבית ההרוגים – כ-50 במספר – היו טרוריסטים מוסלמים שנפגעו במהלך קרבות עם הצבא האפגאני הפועל באזור מחוז הלמנד.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-28 בדצמבר 2015 על הריגתם של 2 בני-אדם בקרב יריות שפרץ בין כוחות-הביטחון של פקיסטן לבין טרוריסטים מוסלמים הפועלים במחוז בלוצ'יסטן.
--
קניה – טרור אסלאמי – סומליה: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-28 בדצמבר 2015 על הריגתם של 4 שוטרים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור הגבול המשותף עם סומליה. אמצעי התקשורת בסומליה העדיפו במקרה הזה לצטט ידיעה שהובאה באמצעות דוברים של ארגון "אל-שבאב" הפועל בדרום סומליה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-28 בדצמבר 2015 על הריגתם של 50 בני-אדם בשני פיגועי טרור קטלניים מאוד שהתבצעו במהלך היממה הקודמת בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-28 בדצמבר 2015 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים נוספים משבטי הטוארג בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" הפועלים בצפון מאלי.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות רשמיים באלג'יריה מסרו ב-28 בדצמבר 2015 על הריגתם של 109 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה מאז תחילת שנת 2015.  בין ההרוגים היה מפקד בכיר בארגון "אל-קאעידה" בשם אבו אל-חסן ראשיד אל-בוליידי, שעמד בראש מחלקת "השריעה" בארגון.  עוד נמסר שהבכיר נהרג בפעילות צבאית שנערכה ב-25 בדצמבר 2015.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-28 בדצמבר 2015 על הריגתם של 3 חיילים ושל 2 אזרחים (סבא ונכדו) בשתי היתקלויות בין כוחות-הביטחון של טורקיה לבין מורדים כורדים הפועלים בדרום-מזרח טורקיה. כמו כן נמסר על רציחתו של יוצר סרטים דוקומנטריים סורי שעסק בארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בסוריה. הבמאי נרצח, ב-27 בדצמבר 2015, כנראה בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם הארגון.
--
בנגלדש – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בבנגלדש מסרו ב-28 בדצמבר 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'מעת המוג'הידין של בנגלדש" בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד הארגון במהלך היממה האחרונה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-28 בדצמבר 2015 על הריגתם של 2 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. במהלך הימים האחרונים נהרגו באזור זה בלבד עשרות טרוריסטים מוסלמים, אזרחים וחיילים.
==
ד"ר יוחאי סלע
==
Made in Israel -  2015
Tel Aviv - Ramat Aviv



No comments: