Tuesday, December 8, 2015

טרור אסלאמי - 291 הרוגים ביממה האחרונה

117 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 30 הרוגים בתימן; 20 הרוגים באפגניסטן; 10 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בסומליה; 9 חיילים נהרגו בסודאן; 3 חיילים נהרגו בניגריה; שוטר נהרג במצרים; טרוריסט מוסלמי נהרג בחברון; 189 ילדים נהרגו בעיראק במהלך השנה האחרונה; דיונים ביטחוניים נערכים בבנגקוק בין הודו לפקיסטן; 964,000 פליטים הגיעו לגרמניה מאז תחילת 2015; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בסודאן, בניגריה, בלוב, בתימן, בקשמיר, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 291 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות אזרחיים מקומיים בסוריה מסרו ב-7 בדצמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו ברוב הערים המרכזיות של סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות רשמיים בסוריה העבירו מחאה על הריגתם של 3 חיילים סורים בהפצצה אמריקאית שנערכה לכאורה על בסיס צבאי הנמצא באזור דיר אל-זור – מנגד, ארה"ב טענה שרוסיה אחראית להריגתם של החיילים. גורמים נוספים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים בצפון מחוז לטקיה, במחוז אדליב, באזור העיר דרעא, בראקה, בחומס, בדרום דמשק ובחאלב. כמו כן נמסר על עשרות הרוגים נוספים בקרבות בין הארגונים הכורדיים (המכונים הכוחות הדמוקרטיים של סוריה) לבין ארגון "המדינה האסלאמית" בצפון סוריה. עוד נמסר על הוצאתם-להורג של 18 חיילים סורים בידי ארגון "המדינה אסלאמית" הפועל באזור העיר תדמור. מקורות רשמיים בגרמניה מסרו כי מאז ינואר 2015 הגיעו לגרמניה 964,000 פליטים.

Sunshine Across Israel

--
הודו – פקיסטן: מקורות רשמיים בהודו מסרו ב-7 בדצמבר 2015 על שיחות רשמיות הנערכות בבנגקוק עם קצינים בכירים מפקיסטן על רקע המתיחות הגוברת במחוז קשמיר. במהלך השנה האחרונה נהרגו מאות בני-אדם משני הצדדים בפעילות טרוריסטית של גורמים אסלאמיים ובקרבות בין שני הצבאות הפועלים בחבל קשמיר. מאז שנת 1989 נהרגו באזור זה בלבד 68,000 בני-אדם בפיגועי טרור ובקרבות בין חיילים הודים לחיילים פקיסטנים.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-7 בדצמבר 2015 על הריגתם של 117 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-התאבדות ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על פיגועים וקרבות עם נפגעים ב-14 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות באו"ם מסרו כי במהלך השנה האחרונה נהרגו 189 ילדים בפיגועי טרור בקרבות שהיו ברחבי עיראק. שר-החוץ גרמני ערך ביקור מדיני בעיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-7 בדצמבר 2015 על הריגתם של 30 בני-אדם בהפצצות אוויריות של הקואליציה הסעודית שנערכו במהלך היממה האחרונה באזור מחוז מאריב וכן באזור מחוז סעדה. גורמים רשמיים באו"ם מסרו פעם נוספת ששני הצדדים הלוחמים בתימן הסכימו לפתוח בדיונים לקראת רגיעה. ראש-הממשלה האדי הנמצא בעדן מסר שהוא מוכן להכריז על הפסקת-אש ב-15 בדצמבר 2015. בתוך כך נמסר שהקואליציה הסעודית שהצליחה לכבוש אזורים נוספים באזור מחוז סעדה השיעי ליד הגבול עם סעודיה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים אזרחיים באפגניסטן מסרו ב-7 בדצמבר 2015 על הריגתם של לפחות 20 אזרחים בסדרה של פיגועי טרור שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" ובידי ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בעיקר באזור מחוז ננגרהאר.  גורם צבאי מסר על פציעתם של כ-10 חיילים במהלך היממה האחרונה באירועים הללו. שרת-הביטחון של גרמניה ערכה ביקור באפגניסטן.
--
מצרים – טרור: מקורות רשמיים במצרים מסרו ב-7 בדצמבר 2015 על הריגתו של שוטר ועל פציעתם של 4 שוטרים נוספים מפיצוץ של מטען-צד שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון סיני. כמו כן נמסר על הריסתן של 5 מנהרות שנחפרו מרצועת-עזה לכיוון מצרים.
--
סומליה – טרור: מקורות מקומיים בסומליה מסרו ב-7 בדצמבר 2015 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום סומליה. דובר צבאי רמשי בסומליה היה מוכן לאשר רק את הריגתו של מפקד בכיר מאוד בארגון "אל-שבאב" בעקבות הפעילות הצבאית שנערכה ביממה האחרונה. כמו כן הדובר הכחיש את הידיעה על הריגתם של חיילים בידי אנשי ארגון "אל-שבאב".
--
סודאן – קורדופאן: מקורות תקשורתיים מקומיים בסודאן מסרו ב-7 בדצמבר 2015 על הריגתם של 7 חיילים סודאנים בהתקפה של מורדים מקומיים הפועלים במחוז קורדופאן השואף להתנתק מסודאן האסלאמית של עומר אל-באשיר.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בניגריה מסרו ב-7 בדצמבר 2015 על הריגתם של 3 חיילים במהלך מבצע צבאי לאיתור טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שנערך באזור מיוער ליד העיר מיידוגורי.  גורמים בניגריה טענו על תיאום לקוי מאוד בין הצבאות הלוחמים בארגון.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-7 בדצמבר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בעקבות פיגוע-דקירה בו נפצע באורח-קשה מאוד אזרח ישראלי. הטרוריסט נהרג מירי של כוחותינו שהיו במקום. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו ברחבי ישראל 81 טרוריסטים מוסלמים.
==
ד"ר יוחאי סלע

==

Made in Israel -  2015
Tel Aviv - Ramat Aviv



No comments: