Monday, December 7, 2015

טרור אסלאמי - 230 הרוגים ביממה האחרונה

95 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; ; 40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו באפגניסטן; 11 הרוגים בתימן כולל מושל העיר עדן;  3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; טרוריסט מוסלמי נהרג בירושלים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, בסומליה, בניגריה, בקווקז, בקשמיר, במאלי, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 230 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-6 בדצמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של הפצצות כבדות שנערכו במהלך היממה האחרונה בידי הצבא הסורי, חיל-האוויר הרוסי, חיל-האוויר הבריטי וחיל-האוויר של ארה"ב שנערכו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים צבאיים בסוריה מסרו על הריגתם של מפקדים בכירים בארגון "המדינה האסלאמית" במהלך היומיים האחרונים – אחד מהם היה ממוצא צ'צ'ני. הנשיא הסורי, אסד, הצהיר שההפצצות של ברטניה הנערכות בסוריה אינן חוקיות.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-6 בדצמבר 2015 על הריגתם של 95 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בין כוחות-הביטחון של עיראק לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים בצפון עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-6 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים נוספים עיראק מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" בעיר מוסול הוציא-להורג 12 שוטרים ו-17 נערים.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-6 בדצמבר 2015 על הריגתו של מושל עדן יחד עם ששת שומריו בפיגוע שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". גורמים נוספים בתימן מסרו על הריגתם של 3 אזרחים שהפצצה סעודית שנערכה בצפון תימן ליד הגבול המשותף עם סעודיה.
--
אפגניסטן – טרור – ארגון המדינה-האסלאמית: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-6 בדצמבר 2015 על הריגתם של 40 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז ננגארהאר. הארגון ממשיל להשתלט על אזורים נרחבים במחוז ואף ומעבר לו. לפני כצי שנה הארגון מה לא יותר מ-50 טרוריסטים פעילים, וכעת הארגון מונה יותר 1.000 לוחמים ופעילים, פלוס אלפי אוהדים צעירים שחלקם הגיע ממחוזות מרוחקים. בלוב נמצאים יותר מ-3,000 טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון. בפיליפינים יש יותר מ-50 טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון. בתימן יש יותר מ-100 טרוריסטים מוסלמים פעילים המזוהים עם הארגון. בקווקז יש יותר מ-3,000 מוסלמים שהצטרפו לארגון הפועל בסוריה ובעיראק. בפקיסטן, בבנגלדש, בניגריה, בסומליה, בסעודיה, בירדן, בלבנון, בצפון-הקווקז, באזרבייג'ן, במצרים ובאירופה יש אלפי מוסלמים פעילים המזוהים עם הארגון ועם מטרותיו.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-6 בדצמבר 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במחוז קוויטה במהלך היממה האחרונה.
--
ישראל – טרור: מקורות משטרתיים בישראל מסרו ב-6 בדצמבר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי שביצע פיגוע דריסה ודקירה באזור העיר ירושלים. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו ברחבי-ישראל 80 טרוריסטים מוסלמים וג'יהאדיסטים.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: