Tuesday, December 15, 2015

טרור אסלאמי - 380 הרוגים ביממה האחרונה

160 הרוגים בסוריה; 81 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בתימן; 31 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 10 הרוגים בפקיסטן; 10 הרוגים בסומליה; 5 מאנשי המחתרת הכורדית  ו-2 אזרחים נהרגו בטורקיה; טרוריסט מוסלמי נהרג בירושלים; ארגון המדינה-האסלאמית הוציא-להורג ילדים עם תסמונת-דאון; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בסומליה, בתימן, בסודאן, בניגריה, במאלי, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 380 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים ומקורות כורדיים בצפון סוריה מסרו ב-14 בדצמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-160 בני-אדם – רובם טרוריסטים מוסלמים ואזרחים – בסדרה של הפצצות אוויריות ובקרבות קשים מאוד שביו בצפון סוריה בין הכוחות הכורדיים לבין ארגון "המדינה האסלאמית". מקורות כורדיים נוספים מסרו על מבצע צבאי נרחב שנערך ביממה האחרונה נגד הארגון וכן על הצלחות קרקעיות נוספות בקרבות שנערכו נגד אנשי הארגון. גורמים נוספים בסוריה מסרו על הריגתם של 4 קצינים איראנים בהפצצה רוסית שנערכה בשל טעות בזיהוי. דיווחים על כך שארגון "המדינה האסלאמית" הוציא-להורג ילדים עם תסמונת-דאון.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-14 בדצמבר 2015 על הריגתם של 81 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור וקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-9 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו על הריגתם של לפחות 12 טרוריסטים מוסלמים ו-3 מפקדים בארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצות שנערכו בצפון עיראק. גורמים שיעים בעיראק שלחו סדרת איומים לעבר ארדואן בנוגע לנוכחותם של חיילים טורקים על אדמת עיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות שיעים בתימן מסרו ב-14 בדצמבר 2015 על הריגתם של 80 חיילים ואנשי מיליציות סוניות בעקבות קרבות קשים שיזמו המיליציות השיעיות הפועלות בדרום תימן. מקור נוסף מסר שהנפגעים נגרמו בשל ירי של טילי סקאד. דוברים שיעים נוספים מסרו על 150 הרוגים באירוע הזה. מקורות תקשורתיים במפרץ מסרו על הריגתם של 2 קצינים בכירים – אחד מסעודיה והשני מאיחוד-האמירויות – כנראה מטיל שנורה לעבר מחוז תעז בידי המיליציות השיעיות. היום תוכרז הפסקת-אש רשמית בתימן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים מקומיים בפקיסטן מסרו ב-14 בדצמבר 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור ובקרבות שהיו במהלך היממה אחרונה בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגונים שונים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-14 בדצמבר 2015 על הריגתם של 31 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יוזמה שנערכה במהלך היממה האחרונה במחוז קונדוז. מקורות צבאיים לא רשמיים הטיחו ביקורת כלפי השלטונות על הבלבול הגדול ששרר במהלך ההתקפה של ארגון "הטליבאן" על שדה-התעופה בקנדהאר ביום רביעי שעבר ב-9 בדצמבר 2015. באירוע הזה נהרגו לפחות 50 בני-אדם – כולל טרוריסטים מוסלמים. במשך שעות ארוכות, גורמים רשמיים מסרו שהאירוע הסתיים עם נפגעים מועטים, אך למעשה ההתקפה נמשכה יותר מ-24 שעות עם נפגעים רבים מאוד.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-14 בדצמבר 2015 על הריגתם של 10 בני-אדם בקרבות שהיו במרכז סומליה בין שתי מיליציות אסלאמיות חמושות.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-14 בדצמבר 2015 על הריגתם של 5 מחברי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בדרום-מזרח טורקיה במחוז מרדין בעיירה הנמצאת כ-40 ק"מ מהגבול הסורי. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 אזרחים כורדים מירי של שוטרים במהלך עימותים אלימים שהיו באזור דיארבקיר. גורמים מקומיים באזור מסרו על עוצר באזורים רבים בדרום-מזרח המדינה בהם מתגוררים בני המיעוט הכורדי. דובר צבאי מסר כי מאז חודש יולי 2015 נהרגו 1,700 מחברי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית של טורקיה. מקורות כורדיים מציינים מספרים נמוכים בהרבה.
--
ישראל – טרור: מקורות משטרתיים בישראל מסרו ב-14 בדצמבר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי במהלך פיגוע-דריסה קטלני בו נפצעו 14 אזרחים – בהם ילדים ומבוגרים. תינוק נפצע קשה מאוד בפיגוע. הטרוריסט המוסלמי חוסל בידי מאבטחים שהיו במקום. מאז ה-1 באוקטובר 2015 נהרגו ברחבי ישראל 85 טרוריסטים מוסלמים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: