Thursday, December 17, 2015

טרור אסלאמי - 322 הרוגים ביממה האחרונה

90 הרוגים בסוריה; 79 הרוגים בעיראק; 42 הרוגים בתימן; 33 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 30 הרוגים בניגריה בפיגועי טרור אסלאמיים; 15 טרוריסטים מוסלמים ו-3 חיילים נהרגו בפיליפינים; 15 הרוגים בפקיסטן; 8 מאנשי המחתרת הכורדית ו-3 שוטרים נהרגו בטורקיה; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקמרון; טרוריסט מוסלמי ושוטר נהרגו במצרים; דוברים בניגריה מסרו על הריגתם של כ-1,000 מוסלמים שיעים בידי הצבא הניגרי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסודאן, בסומליה, בתימן, בלוב, במצרים, בניגריה, בצ'אד, במאלי, בקמרון, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 322 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות אזרחיים בסוריה מסרו ב-16 בדצמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה של הפצצות קשות שהיו לאורך כל היממה האחרונה ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גם במהלך היממה האחרונה נמסר מפי גורמים מקומיים שמרבית הנפגעים היו אזרחים שנפגעו בהפצצות אוויריות של הצבא הרוסי שפעל פעם נוספת בצפון סוריה. באוסטריה נמסר על מעצרם של 2 טרוריסטים מוסלמים החשודים בקשר לפיגוע שהיה בפריז ב-13 בנובמבר 2015. בטורקיה נעצר טרוריסט מוסלמי מארגון "המדינה האסלאמית" שתכנן לבצע פיגועים בטורקיה. בגרמניה נפתח משפטם של 2 טרוריסטים מוסלמים שתכננו לבצע פיגוע נגד השגרירות הישראלית ברלין בהשראת ארגון "המדינה האסלאמית".
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-16 בדצמבר 2015 על הריגתם של 79 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי המדינה. גורמים מדינים בעיראק מסרו על פתיחתה מחדש של שגרירות סעודיה בבגדאד לאחר 25 שנה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בתימן מסרו ב-16 בדצמבר 2015 על הריגתם של 42 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו לאורך היממה האחרונה למרות הפסקת-האש שהוכרזה רק לפני יממה אחת. כל צדדים מאשימים זה את זה באירועים הקטלניים אחרונים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-16 בדצמבר 2015 על הריגתם של 33 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות מבצעית יזומה שנערכה ב-8 מחוזות במקביל במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-16 בדצמבר 2015 על הריגתם של 15 בני-אדם – מתוכם בוודאות היו 8 טרוריסטים מוסלמים – בסדרה של פיגועי טרור ובפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-16 בדצמבר 2015 על הריגתם של 30 בני-אדם בהתקפה על 3 כפרים שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. מקורות שיעים בניגריה מאשימים את הצבא הניגרי בהריגתם של 1,000 שיעים מאז יום שבת האחרון.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקמרון מסרו ב-16 בדצמבר 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים מארגון "בוקו חראם" שניסו לבצע פיגוע התאבדות נגד אזרחים בצפון המדינה.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-16 בדצמבר 2015 על הריגתו של שוטר בפיגוע התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמי מארגון "המדינה האסלאמית" שפעל באזור צפון סיני.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-16 בדצמבר 2015 על הריגתם של 3 שוטרים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי אנשי המחתרת הכורדית בדרום-מזרח טורקיה. כמו כן נמסר על הריגתם של 8 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות נוספת שהייתה באזור.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-16 בדצמבר 2015 עלה הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים ושל 3 חיילים במהלך מבצע צבאי שנערך בדרום הפיליפינים נגד ארגון הטרור אסלאמי "אבו סיאף" הפועל בדרום המדינה. הארגון מזוהה בדרך-כלל עם ארגון "אל-קאעידה". בחודשים האחרונים נמסר פעמים אחדות שהארגון הביע את נאמנותו לארגון "המדינה האסלאמית".

==
ד"ר יוחאי סלע

No comments: