Sunday, December 13, 2015

טרור אסלאמי - 321 הרוגים ביממה האחרונה

200 הרוגים בסוריה; 57 הרוגים בעיראק; 30 הרוגים בתימן; 14 הרוגים בניגריה; 10 הרוגים בפקיסטן; 4 שוטרים, 3 טרוריסטים מוסלמים ו-2 מאבטחים ספרדים נהרגו באפגניסטן; שוטר נהרג בדרום-סודאן; 87 הרוגים ביום של טרור בבורונדי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בפיליפינים, בסודאן, בלוב, בתימן, במצרים, בלבנון, בסומליה, בניגריה, במאלי, בקמרון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 321 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-12 בדצמבר 2015 על הריגתם של לפחות 200 בני-אדם בסדרה של פיגועי-תופת, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו ברוב הערים המרכזיות של סוריה. גורמים נוספים מסרו שכמחצית מההרוגים נפגעו בסדרה של פיגועים קשים שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" שהשתמשו במשאיות-תופת באזור העיר חומס ואזור אל-חסכה. גורמים רשמיים בסוריה מסרו על הריגתם של יותר מ-100 טרוריסטים מוסלמים בקרבות מוצלחים מאוד שהיו במהלך היממה האחרונה בחאלב, באל-חמה ובאזור לטקיה. מקורות תקשורתיים מסרו שלפי שעה נותרו בסוריה כ-700 חיילים איראנים, וזאת בעקבות החלטה איראנית לעזוב את סוריה, אך במקביל לכך איראן מגייסת שיעים מפקיסטן להילחם בסוריה לצד אסד. ג'ון קרי יגיע למוסקבה כדי לדון על שיתוף-פעולה עם רוסיה נגד ארגון "המדינה האסלאמית". בספרד נמסר על מעצרם של טרוריסטים מוסלמים הקשורים לארגון "המדינה האסלאמית".

Welcome to the Tel Aviv

--
בורונדי – טרור – רואנדה: מקורות תקשורתיים בבורונדי מסרו ב-12 בדצמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-87 בני-אדם – כמחציתם היו טרוריסטים מקומיים – בהתקפה שנערכה על שלושה בסיסים צבאיים הנמצאים בעיר הבירה בוג'ומבורה. בתגובה להתקפה, כוחות-הביטחון של בורונדי פתחו בהתקפה על אזרחים בעיר הבירה במהלכה נהרגו עשרות צעירים מקומיים. גורמים רשמיים בבורונדי האשימו את רואנדה בתמיכה בארגוני הטרור המקומיים הפועלים בבורונדי. מועצת-הביטחון של האו"ם גינתה את האירועים אלימים הללו שהיו בעיר הבירה. גורמים בינלאומיים האשימו את הנשיא הנוכחי של בורונדי, פייר נקורונזיזה, שזו הקדנציה השלישית שלו, (על-פי החוקה, לנשיא מותר לכהן רק שתי קדנציות), בליבוי המתח במדינה ובניסיון לטרפד את שיחות-השלום הנערכות לעיתים בין הצדדים הלוחמים במדינה. מאז חודש אפריל 2015, נהרגו בבורונדי יותר מ-250 בני-אדם בהתקפות טרור ובפעולות צבאיות יזומות. יותר מ-200,000 בני-אדם נאלצו להימלט למדינות שכנות, בעיקר לרואנדה, במהלך התקופה הנדונה. בתקופת מלחמת-האזרחים שהייתה בבורונדי בין השנים 2006-1993, נהרגו יותר מ-300,000 בני-אדם. בבורונדי יש מיעוט מוסלמי המהווה כ-8 אחוזים מכלל האוכלוסייה – וזאת בניגוד לעמדת הממשלה הנוכחית המדברת על אחוז אחד בלבד מכלל האוכלוסייה. מרבית תושבי בורונדי – המונים כ-10 מיליון -  הם נוצרים קתולים בני שבט ה"הוטו" (כ-85 אחוזים) השרויים בעימות אלים ורצחני נגד בני השבט ה"טוטסי". הרכב האוכלוסייה בבורונדי זהה להרכב האוכלוסייה ברואנדה השכנה.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-12 בדצמבר 2015 על הריגתם של 51 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שהיו בצפון בעיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים רחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של 6 בני-אדם בפיגוע התאבדות שהתבצע באזור הגבול המשותף בין עיראק לסעודיה ולירדן. ארדואן מתעקש להשאיר את החיילים הטורקים בצפון עיראק.
--
תימן – מלחמת-אזרחים - סעודיה: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-12 בדצמבר 2015 על הריגתם של לפחות 30 בני-אדם בסדרה של הפצצות אוויריות ובהפגזות שחלקן כנראה נגרמו בטעות. גורם שיעי מסר שמרבית ההרוגים היו כנראה אנשי מיליציה פרו-סעודית. דוברים בתימן מסרו על הכנות לקראת שיחות-השלום שיתקיימו בין הצדדים הלוחמים בתימן. גורמים בינלאומיים מאשימים את סעודיה בהפצצות מכוונת נגד בתי-ספר בתימן שבמהלכן נהרגו ונפצעו תלמידים רבים. בסעודיה נערכו בחירות למועצות המקומיות בהשתתפותן של נשים בפעם הראשונה.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות רשמיים באפגניסטן מסרו ב-12 בדצמבר 2015 על הריגתם של 4 שוטרים אפגאנים, 3 טרוריסטים מוסלמים ו-2 מאבטחים ספרדים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" שנערכה באזור השגרירות הספרדית הנמצאת בקאבול.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-12 בדצמבר 2015 על הריגתם של 7 טרוריסטים מוסלמים, 2 שוטרים ואזרח אחד בסדרה של פיגועי טרור ובפשיטות צבאיות שנערכו במהלך היממה האחרונה נגד ארגוני טרור הפועלים בפקיסטן.
--
דרום-סודאן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בדרום-סודאן מסרו ב-12 בדצמבר 2015 על הריגתו של שוטר בהיתקלות עם טרוריסטים מקומיים הפועלים בדרום המדינה. עוד נמסר על התקפה מסיבית של טרוריסטים מקומיים שאילצה מאות בני-אדם לעזוב את בתיהם. אף גורם רשמי בדרום-סודאן לא נקב מספר האזרחים שנהרגו במהלך ההתקפה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-12 בדצמבר 2015 על הריגתם של 14 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו באזור העיר קאנו בצפון ניגריה.
==
ד"ר יוחאי סלע

==


 Made in Israel -  2015
Tel Aviv - Ramat Aviv

No comments: