Monday, December 21, 2015

טרור אסלאמי - 409 הרוגים ביממה האחרונה

100 הרוגים בסוריה; 91 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 80 הרוגים בעיראק; 60 מאנשי המחתרת הכורדית נהרגו בטורקיה; 30 הרוגים בניגריה; 25 הרוגים נוספים בתימן; 11 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; 3 הרוגים בסעודיה; 3 הרוגים בלוב; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; טרוריסט מוסלמי נהרג באלג'יריה; פיגועים  וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, במאלי, בניגריה, בסודאן, בסומליה, בקווקז, בקמרון, במצרים, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 409 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות אזרחיים בסוריה מסרו ב-20 בדצמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו לאורך כל היממה האחרונה ברחבי סוריה. גורמים נוספים מסרו על הפצצות אוויריות וקרבות עם נפגעים שהיו באזור העיר חאלב, בחומס, בדרעא, בדיר אל-זור, באזורים בהם שולטים הכוחות הכורדיים בצפון סוריה, באזור דמשק ובצפון מחוז לטקיה. גורמים רשמיים בצרפת מסרו שנמצאה פצצת-דמה במטוס נוסעים צרפתי שיצא מקניה. דוברים הקשורים לארגון חיזבאללה מסרו שהארגון ינקום את הריגתו של הטרוריסט סמיר קונטאר. שלוש רקטות נורו מלבנון לעבר ישראל – לא נגרם נזק.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים רשמיים בטורקיה מסרו ב-20 בדצמבר 2015 על הריגתם של 60 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית רחבת-הקיף שנערכה בדרום-מזרח טורקיה. כמו כן נמסר מפי דובר צבאי בכיר על הריגתם של 110 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות זו שנמשכה לפחות 6 ימים רצופים באזור כולו. עשרות כפרים כורדים שרויים בעוצר כללי כבר שבועות רבים.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים וצבאיים בעיראק מסרו ב-20 בדצמבר 2015 על הריגתם של 80 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-6 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. הצבא העיראקי קרא לתושבי רמאדי לעזוב מייד את העיר לקראת מתקפה צבאית נגד ארגון "המדינה האסלאמית".
--
תימן – מלחמת-אזרחים - סעודיה: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-20 בדצמבר 2015 על הריגתם של 25 בני-אדם נוספים בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו בצפון תימן במהלך היממה האחרונה. מקורות נוספים מסרו על הריגתם של 75 בני-אדם באזור זה בלבד בשלושת הימים האחרונים. כמו כן נמסר על הריגתם של 3 בני-אדם מירי של טרוריסטים מוסלמים שיעים לעבר השטח הסעודי באזור הגבול המשותף עם תימן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות אזרחיים בלוב מסרו ב-20 בדצמבר 2015 על הריגתם של 3 בני-אדם נוספים בקרבות שהיו במזרח לוב באזור העיר אג'דביה בין טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" לבין מיליציות אסלאמיות חמושות הנאמנות לממשלה המאוחדת החדשה של לוב.
--
אפגניסטן  - טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-20 בדצמבר 2015 על הריגתם של 91 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" במבצע צבאי שנערך במהלך היממה הקודמת במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בפקיסטן מסרו ב-20 בדצמבר 2015 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב פקיסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי:מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-20 בדצמבר 2015 על הריגתם של לפחות 30 בני-אדם בסדרה של קרבות בין כוחות-הביטחון של ניגריה לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם". מקור נוסף מסר שבין ההרוגים היו אזרחים רבים.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים באלג'יריה מסרו ב-20 בדצמבר 2015 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בפעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח המדינה נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה".
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-20 בדצמבר 2015 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה באזור חבל קשמיר הודי.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: קורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-20 בדצמבר 2015 על הריגתם של 11 טרוריסטים מוסלמים נוספים מארגון "אבו סיאף" (המזוהה עם ארגון אל-קאעידה) בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום הפיליפינים. מקור צבאי ביר מסר כי במהלך הימים האחרונים נהרגו 26 טרוריסטים מוסלמים בפעילות זו נגד הארגון.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: