Thursday, December 3, 2015

טרור אסלאמי - 373 הרוגים ביממה האחרונה

180 הרוגים בתימן; 91 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 10 הרוגים באפגניסטן; 4 אזרחים ו-3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקמרון;  2 חיילים נהרגו בפקיסטן;  2 שוטרים נהרגו בירדן; אימאם מתון חוסל בקווקז; ארגון המדינה-האסלאמית הצליח להשתלט על אזורים נוספים בלוב; ארגון אל-קאעידה הצליח לכבוש יישובים נוספים בדרום-תימן;  יותר מ-4,000 הרוגים בסוריה בחודש נובמבר 2015; יותר מ-3,300 הרוגים בעיראק בחודש נובמבר 2015;  פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בלוב, במאלי, בקמרון, בצ'אד, במצרים, בתימן, בניגריה, בסודאן, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 373 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-2 בדצמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-80 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו לאורך כל היממה האחרונה ברוב הערים במרכזיות של סוריה. ארגונים לזכויות אדם בסוריה מסרו כי מהלך חודש נובמבר 2015 נהרגו יותר מ-4,000 בני-אדם בפיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות של הצבא הסורי ושל צבאות זרים הפועלים ברחבי המדינה. גורמים רשמיים בסוריה המשיכו גם במהלך היממה האחרונה להאשים את טורקיה ואת ארדואן באופן אישי בשיתוף-פעולה עם ארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה. הפרלמנט הבריטי החליט להצטרף לחגיגת ההפצצות בסוריה נגד ארגון "המדינה האסלאמית".

Turkmen villages in Lattakia turned into ghost towns
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-2 בדצמבר 2015 על הריגתם של 91 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור ובקרבות שהיו בצפון עיראק בין כוחות-הביטחון לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו כי במהלך חודש נובמבר 2015 נהרגו ברחבי עיראק יותר מ-3,300 בני-אדם בפיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות. מקורת כורדיים מסרו על הריגתם של יותר מ-660 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו בחודש האחרון בצפון עיראק.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: גורמים רשמיים בלוב ומקורות רשמיים בצרפת מסרו ב-2 בדצמבר 2015 שארגון "המדינה האסלאמית" הצליח להשתלט על אזורים רחבים סביב מחוז סירט שבלוב. למעשה, הארגון שולט על שלוש ערים מרכזיות לחוף הים-התיכון. כ-3,000 טרוריסטים מארגון "המדינה האסלאמית" פעולים כרגע בלוב.
--
ירדן – טרור: מקורות תקשורתיים בירדן מסרו ב-2 בדצמבר 2015 על הריגתם של 2 שוטרים מירי של טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור הגבול המשותף עם סוריה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בינלאומיים מסרו ב-2 בדצמבר 2015 על הריגתם של יותר מ-180 בני-אדם בסדרה של קרבות קשים מאוד שנערכו בצפון-תימן במהלך ניסיון סעודי להדוף התקפה קרקעית לעבר שטחם. גורמים נוספים מסרו שמרבית ההרוגים היו טרוריסטים מוסלמים שיעים. אין אישור לידיעה הזו ממקור סעודי רשמי. כמו כן נמסר שארגון אל-קאעידה הצליח לכבוש יישובים נוספים במהלך הימים האחרונים בדרום-תימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים מקומיים באפגניסטן מסרו ב-2 בדצמבר 2015 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם בסדרה אורכה של תקריות ירי שהתבצעו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן".
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-2 בדצמבר 2015 על הריגתם של 2 חיילים מירי של טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "הטליבאן הפקיסטני" הפועל באזור העיר קראצ'י. פיגועים וקרבות נוספים נרשמו במהלך היממה האחרונה, אך לא נמסר מספרם המדויק של הנפגעים.
--
קמרון – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בקמרון מסרו ב-2 בדצמבר 2015 על הריגתם של 4 אזרחים בידי 3 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון המדינה.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות תקשורתיים ברוסיה מסרו ב-2 בדצמבר 2015 על הריגתו של אימאם מוסלמי מתון בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים באזור צפון-הקווקז. גורמים ביטחוניים ברוסיה מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" הולך ומתחזק באזור גם לאור המעורבות הרוסית בסוריה.
==

ד"ר יוחאי סלע

==

Made in Israel -  2015
Tel Aviv - Ramat Aviv

No comments: