Wednesday, June 8, 2016

טרור אסלאמי - 228 הרוגים ביממה האחרונה

80 הרוגים בסוריה; 75 הרוגים בעיראק; 20 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" נהרגו בסומליה; 11 הרוגים בטורקיה מפיצוץ של מכונית-תופת; 8 הרוגים בתימן; 4 נוצרים נהרגו בניגריה בידי אספסוף מוסלמי; 4 הרוגים בלוב; 3 טרוריסטים מוסלמים ו-3 אזרחים נהרגו בבנגלדש; ארדואן – 7,500 לוחמים כורדים חוסלו מאז יולי 2015; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, בלוב, במצרים, במאלי, בניגריה, בסודאן, בלבנון, בקווקז, בטורקיה, בקשמיר, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 228 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-7 ביוני 2016 על הריגתם של לפחות 80 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה אחרונה באזורים רבים ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. מקורות אזרחיים בדיר אל-זור מסרו על הרוגים רבים בהפצצות אוויריות של הסורי שנערכו על מרכז העיר. מקורות צבאיים רשמיים בסוריה מסרו על הריגתם של עשרות טרוריסטים מוסלמים מארגוני הג'יהאד בקרבות שהיו באזור מחוז אל-חמה. כמו כן נמסר מפי דוברים צבאיים רשמיים על קרבות עם נפגעים רבים באזור העיר חאלב וכן באזור בעיר אל-ראקה. גם באזור חומס נרשמו קרבות עם נפגעים רבים, וכן נמסר על הצלחות קרקעיות של הסורי מול כוחות המורדים וארגוני הג'יהאד הפועלים באזור. גורמים ביטחוניים ברוסיה מסרו על 138 הסכמים מקומיים שנחתמו בנוגע להפסקת-אש ברחבי סוריה.

More than 11 killed in Turkey bomb attack

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-7 ביוני 2016 על הריגתם של 75 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו באזורים אחדים ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים כולל פיגועי-התאבדות ב-15 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. פיגועי התאבדות נוספים עם הרוגים רבים היו בעיר בגדאד ובעיר כרבאלה הקדושה לעדה השיעית.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים סונים בעיר עדן שבתימן מסרו ב-7 ביוני 2016 על הריגתם של 8 אזרחים בהפגזה שנערכה בידי טרוריסטים מוסלמים שיעים שפעלו באזור העיר תעז.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים לוב מסרו ב-7 ביוני 2016 על הריגתם של 4 בני-אדם בקרבות בין שתי מיליציות אסלאמיות חמושות הפעלות באזור העיר סבראטה. העיר נכבשה לאחרונה מידי ארגון "המדינה האסלאמית".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-7 ביוני 2016 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה של התקפות אוויריות יזומות שנערכו במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן במהלך היממה האחרונה. מקורות אזרחיים מסרו שנמשך המבצע הצבאי נגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל במחוז ננגרהאר.
--
בנגלדש – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בבנגלדש מסרו ב-7 ביוני 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המוג'הידין הבנגלדשי" בהיתקלות עם כוחות-הביטחון לאחר הריגתם של 3 אזרחים הינדים בידי טרוריסטים מוסלמים אחרים. מקורות מקומיים בבנגלדש מסרו על תקיפות יומיומיות של אזרחים הינדים בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגוני הג'יהאד הפועלים במדינה. כמו כן נמסר שמאות אזרחים בנגלדשים – נשים וגברים – הצטרפו לארגון "המדינה האסלאמית" בסוריה.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-7 ביוני 2016 על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" במבצע צבאי שנערך באזור עיר-הנמל קיסמאיו. דובר צבאי אנונימי מסר שהכוחות-המיוחדים של סומליה הם שביצעו את הפעולה החשאית נגד הארגון.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-7 ביוני 2016 על הריגתם של 4 אזרחים נוצרים בהתקפות של מוסלמים שנערכו במקומות אחדים ברחבי ניגריה. בין ההרוגים הייתה אשתו של כומר מקומי שנרצחה בידי אספסוף מוסלמי. כמו כן, מקורות אזרחיים רבים ממשיכים לדווח על התקפות רבות של המיליציות השבטיות האסלאמיות משבט הפולאני על כפרים נוצרים רחבי ניגריה. ככול הידוע, במהלך השנה האחרונה, נהרגו אלפי בני-אדם בהתקפות הללו, וזאת מבלי שהממשלה הניגרית פעלה נגד המיליציות הללו.
--
טורקיה – טרור: מקורות רשמיים בטורקיה מסרו ב-7 ביוני 2016 על הריגתם של 11 בני-אדם מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה באזור העיר איסטנבול נגד רכב משטרתי. כמו כן נמסר על פציעתם של כ-40 בני-אדם נוספים. גורמים תקשורתיים מקומיים בטורקיה האשימו מיד לאחר המעשה, הן את המחתרת הכורדית והן את ארגון "המדינה האסלאמית". אולם, על-פי כל הסימנים, המחתרת הכורדית היא שאחראית לפיגוע הנוכחי. ארדואן הצהיר בימים האחרונים כי מאז יולי 2015 נהרגו 7,500 פעילי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה של טורקיה.
==

ד"ר יוחאי סלע