Monday, June 13, 2016

טרור אסלאמי - 370 הרוגים ביממה האחרונה

133 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 51 הרוגים בפיגוע טרור אסלאמי בארה"ב; 46 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 12 אסירים לשעבר ו-4 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים נהרגו בלוב; 10 טרוריסטים מוסלמים ו-4 נשים נהרגו בניגריה; 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 4 הרוגים בהתקפת טרור אסלאמית ברפובליקה של מרכז אפריקה;  2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי בתימן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסומליה, בסודאן, בלוב, בתימן, בניגריה, במאלי, בצ'אד, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובפקיסטן; סה"כ 370 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים; מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-12 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו בידי כל הכוחות הזרים הפועלים בסוריה. מרבית הרוגים במהלך היממה האחרונה היו במחוז חאלב ובמחוז אל-רקה. דוברים מקומיים נוספים על קרבות עם נפגעים רבים גם באזור חומס, דרעא, דיר אל-זור ואל-חמה. מקור נוסף נמסר על קרבות מקומיים עם נפגעים גם באזור צפון מחוז לטקיה. מקורות צבאיים בטורקיה מסרו על טרוריסטים מוסלמים הרוגים נוספים בפעילות אווירית טורקית שנערכה בצפון-סוריה במהלך היממה אחרונה. מקורות כורדיים מסרו על הריגתו של מפקד בכיר בארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו באזור העיר חאלב. הדוברים מסרו כי בקרב אחד באזור נספרו 24 גופות של טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון.  דוברים כורדים נוספים מסרו על הצלחות קרקעיות נוספות באזור העיר מנג'יב בקרבות נגד ארגון "המדינה האסלאמית" הפועל בעיר. דוברי הארגונים הכורדיים באזור הדגישו את הריגתם של מאות טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון במהלך הימים האחרונים.

Islam in USA – 51 killed in Florida: Islamic State linked to worst mass shooting in U.S. history

--
ארה"ב – טרור אסלאמי: מקורות משטרתיים בארה"ב מסרו ב-12 ביוני 2015 על הריגתם של 50 בני-אדם ועל פציעתם של 50 נוספים מירי של טרוריסט מוסלמי המזוהה עם ארגון "המדינה האסלאמית" שפעל בפלורידה נגד מועדון של הקהילה הגאה בעיר. הטרוריסט המוסלמי נהרג לאחר כ-3 שעות בקרב עם שוטרים שפרצו למקום. הפיגוע הנוכחי בארה"ב היה המתנה של המוסלמים לארה"ב לרגל חג הרמדאן. זה היה הפיגוע הקשה ביותר מאז ההתקפה של ארגון "אל-קאעידה"  בספטמבר 2001.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-12 ביוני 2016 על הריגתם של 133 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קשים, בקרבות ובהפצצות אוויריות רבות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על התקדמות נוספת של הצבא העיראקי באזור העיר פלוג'ה, וכן על נפגעים רבים בקרבות שהיו באזור במהלך היממה האחרונה מקורות אזרחיים בעיראק מסרו שארגון "המדינה האסלאמית" רצח 30 בני-אדם – רובם ילדים – שניסו להימלט מהעיר פלוג'ה.
--
תימן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאים בתימן מסרו ב-12 ביוני 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בדרום תימן במהלך היממה האחרונה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-12 ביוני 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מתאבדים מארגון "המדינה האסלאמית" שניסו לבצע פיגוע התאבדות נגד הצבא הלובי הפועל באזור העיר סירט. מקורות אזרחיים מסרו על נפגעים רבים נוספים בקרבות שהיו ברחבי לוב במהלך היממה האחרונה. מקור רשמי בטריפולי מסר על הריגתם של 12 אסירים לשעבר שהיו נאמנים למשטרו של קדאפי ששוחרו מהכלא 24 לפני הירצחם בידי מתנקשים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים בלוב מסרו ב-12 ביוני 2016 על הריגתם של 46 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה ארוכה מאוד של פעילות צבאית יוזמה שנערכה נגד הארגון במהלך היממה האחרונה.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב- 12 ביוני 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך במחוז ננגרהאר במהלך היממה האחרונה.
--
הרפובליקה של מרכז אפריקה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים ברפובליקה של מרכז אפריקה מסרו ב-12 ביוני 2016 על הריגתם של 3 נוצרים בהתקפה של מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות באזור עיר הבירה. הפעולה באה בתגובה למציאתה של גופה של מוסלמי בעיר הבירה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-12 ביוני 2016 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון ניגריה. שעות אחדות לפני הפעולה, נרצחו 4 נשים בידי טרוריסטים מוסלמים חברי הארגון הפועלים באזור.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: