Thursday, June 23, 2016

טרור אסלאמי - 252 הרוגים ביממה האחרונה

60 הרוגים בסוריה; 50 טרוריסטים מוסלמים, 5 חיילים ו-2 אזרחים נהרגו באפגניסטן;  50 הרוגים בעיראק; 35 הרוגים בניגריה; 25 טרוריסטים מוסלמים שיעים נהרגו בתימן; 10 הרוגים בערים המרכזיות בלוב; 5 הרוגים בדארפור בידי טרוריסטים מוסלמים; 5 לוחמים כורדים ושוטר נהרגו בטורקיה; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפיליפינים; קצין ביטחון בכיר נהרג בסומליה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בלוב, בסודאן, בניגריה, בסומליה, במצרים, בתימן, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן, בקשמיר ובאפגניסטן; סה"כ 252 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-22 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות נערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. בין ההרוגים היו לפחות 28 אזרחים כולל 6 ילדים שנפגעו בהפצצה אווירית שנערכה על העיר אל-ראקה הנמצאת בשליטת ארגון "המדינה האסלאמית". קרבות מקומיים עם נפגעים נרשמו במהלך היממה אחרונה גם במחוז חאלב, חומס, אל-חמה, דרעא, דיר אל-זור וצפון מחוז לטקיה. מקורות אזרחיים באדליב מסרו על הריגתם של 5 אזרחים בהפצצה אווירית של חביות-נפץ שהתבצעה בידי חיל-האוויר הסורי. מקורות צבאיים רשמיים בירדן מסרו על סגירתו של המעבר בגבול המשותף בין ירדן-לסוריה בעקבות הפיגוע בו נהרגו 5 חיילים ירדנים לפני יומיים.

Islam in Libya - ISIS Clashes, Blast Kill 61 in Libya

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-22 ביוני 2016 על הריגתם של 50 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-7 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. הצבא העיראקי עדיין מתקשה להשתלט על חלקים נוספים בעיר פלוג'ה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים סונים בתימן מסרו ב-22 ביוני 2016 על הריגתם של 25 טרוריסטים מוסלמים שיעים במהלך ניסיון התקפה על בסיס צבאי שנערך בידי המיליציות השיעיות הפועלות בדרום תימן. מקרות נוספים מסרו שגם חיילים תימנים נהרגו בהתקפה זו.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים לא רשמיים בלוב מסרו ב-22 ביוני 2016 על הריגתם של 10 בני-אדם בסדרה של קרבות שהיו באזור העיר סירט, טריפולי ובנגאזי במהלך היממה האחרונה. מרבית הנפגעים היו באזור העיר סירט בקרבות בין הצבא הלובי לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-22 ביוני 2016 על הריגתם של כ-50 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בשתי פעולות צבאיות יזומות שנערכו במחוז הארט ופריאב במהלך היממה אחרונה. כמו כן נמסר על הריגתם של שוטר ואזרח מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל במחוז ננגרהר. כמו כן נמסר על הריגתם של 5 חיילים אפגאנים בפעילות צבאית יזומה נגד ארגון "הטליבאן" שנערכה במהלך היממה האחרונה.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים סומליה מסרו ב-22 ביוני 2016 על הריגתו של קצין ביטחון בכיר בצבא הסומלי בידי שומר-ראשו. ארגון "אל-שבאב" לקח אחריות למעשה.
--
סודאן – דארפור: מקורות תקשורתיים בחבל דארפור מסרו ב-22 ביוני 2016 על הריגתם של 5 בני-אדם ועל פציעתם של 13 נוספים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים (ג'נג'וויד) המזוהים עם המשטר האסלאמי של ממשלת חרטום הפועלים באזור חבל דארפור. כל הנפגעים היו אזרחים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי – אתני:מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-22 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-35 בני-אדם בסדרה ארוכה של קרבות, פיגועי-טרור ובהתקפות של מיליציות אסלאמיות הפועלות ברחבי ניגריה. לפחות 9 מההרוגים היו מזוהים בוודאות עם ארגון "בוקו חראם".
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-22 ביוני 2016 על הריגתם של 5 לוחמים כורדים מהמחתרת הכורדית וכן על הריגתו של שוטר בשלושה אירועים קטלניים שהיו במהלך היממה האחרונה בדרום-מזרח טורקיה.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בפיליפינים מסרו ב-22 ביוני 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה בדרום הפיליפינים.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: