Thursday, June 16, 2016

טרור אסלאמי - 507 הרוגים ביממה האחרונה

203 הרוגים בעיראק; 120 הרוגים בסוריה; 117 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 46 הרוגים ו-68 פצועים בקרבות בתימן ביממה האחרונה;  10 טרוריסטים מוסלמים ו-4 אזרחים נהרגו בניגריה; 5 מאנשי כוחות-הביטחון של בלוב נהרגו בעיר סירט; טרוריסט מוסלמי וחייל נהרגו בקשמיר; 60 אחוזים מתושבי סוריה נאלצו לעזוב את בתיהם; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בסודאן, בניגריה, במאלי, בסומליה, בתימן, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 507 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-15 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-120 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים קשים מאוד ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות רבים בסוריה מסרו על קרבות קשים מאוד בדרום-מערב חאלב בין אנשי מיליציות פרו-ממשלתיות לבין טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "ג'בהת אל-נוסרה". מקורות נוספים מסרו בעניין גם על הריגתם של עשרות חיילים סורים. דוברים נוספים מסרו כי במסגרת הקרבות האלה נכבשו פעם נוספת שני כפרים בידי כוחות המיליציה הפרו-ממשלתית שנעזרה בסיוע אווירי רוסי הדוק לאורך כל היומיים האחרונים. קרבות קשים נוספים היו לאורך כל היממה האחרונה באזור זה עם נפגעים רבים. מקורות אסלאמיים שיעים הקשורים לחיזבאללה מסרו על הריגתם של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בצפון מחוז סווידא בהתקפה של הצבא הסורי. מקורות צבאיים טורקים מסרו על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות אווירית יזומה שנערכה בצפון-סוריה. ארגונים לזכויות אדם בסוריה מסרו כי מאז שנת 2011, כ-60 אחוזים מאזרחי סוריה נאלצו לעזוב את בתיהם בשל מלחמת-האזרחים.

Islam in the Arab World - Children among dozens killed in Aleppo bombing

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-15 ביוני 2016 על הריגתם של 203 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים רבים ב-15 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים נוספים בעיראק מסרו על עשרות רבות של חיילים עיראקים שנהרגו בפיגועי-התאבדות של ארגון "המדינה האסלאמית" במהלך הקרבות שהיו באזור העיר פלוג'ה. פיגועי-התאבדות קשים נוספים עם נפגעים רבים היו במהלך היום גם באזור העיר בגדאד. דובר צבאי מסר על הריגתו של מפקד בכיר מאוד בצבא העיראקי מירי של צלף שפעל באזור העיר פלוג'ה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים בתימן מסרו ב-15 ביוני 2016 על הריגתם של 46 בני-אדם ועל פציעתם של 65 נוספים ביום של קרבות קשים שהיו באזור תעז, שאבווה, מאריב וג'וואף. מרבית הקרבות היו כוחות הנאמנים לממשלת עדן לבין המיליציות השיעיות החמושות הפועלות בהשראת איראן.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-15 ביוני 2016 על הריגתם של 5 מאנשי המיליציות הפרו-ממשלתיות בקרבות שהיו באזור העיר סירט נגד ארגון "המדינה האסלאמית". לא נמסר על המספר המדויק של הטרוריסטים מוסלמים שנהרגו בקרבות האלה במהלך היממה האחרונה. מקורות מקומיים מסרו על התקפות חוזרות ונשנות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" על כוחות-הביטחון של לוב הפועלים באזור העיר סירט. גורמים נוספים מסרו שמהלך הימים האחרונים נעצרה התקדמותו של "הצבא המאוחד" באזור העיר סירט, וכי הקרבות מתנהלים בשוליים של העיר.
--
אפגניסטן – טרור – הטליבאן – המדינה-האסלאמית: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-15 ביוני 2016 על הריגתם של 117 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" ומארגון "המדינה האסלאמית" בסדרה ארוכה מאוד של פעולות צבאיות יוזמות שנערכו במחוזות אחדים ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-15 ביוני 2016 על הריגתם של 10 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" וכן על הריגתם של 4 אזרחים בסדרה של פעולות צבאיות יוזמות ובהתקפות טרור שהיו במהלך היממה האחרונה. המיליציות האסלאמיות החמושות ממשיכות להשתולל ברחבי ניגריה תוך כדי הריגתם של עשרות רבות של בני-אדם, וכן הן עוסקות בחטיפות, באונס ובהריסתם של כפרים נוצרים ושל יישובים חקלאיים.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות תקשורתיים רשמיים בהודו מסרו ב-15 ביוני 2016 על הריגתו של חייל הודי וכן על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהיתקלות ממושכת שהייתה במהלך היממה האחרונה באזור חלב קשמיר ההודי.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: