Saturday, June 18, 2016

טרור אסלאמי - 397 הרוגים ביממה האחרונה

185 הרוגים בעיראק; 80 הרוגים בסוריה; 40 טרוריסטים מוסלמים ו-3 חיילים נהרגו באפגניסטן; 29 אזרחים ו-2 טרוריסטיות מוסלמיות נהרגו בניגריה; 25 הרוגים בתימן; 10 הרוגים בלוב; 7 חיילים נהרגו בדרום-סודאן; 6 טרוריסטים מוסלמים ו-4 שוטרים נהרגו בקווקז; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממקוד אמריקאי בפקיסטן; 2 ילדים נהרגו בפיצוץ של מטען-חבלה בפקיסטן; 2 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; העיר פלוג'ה נכבשה בידי הצבא העיראקי; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בנגלדש, במאלי, בסודאן, בניגריה, בתימן, בלוב, בסומליה, במצרים, בלבנון, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 397 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה ומקורות בינלאומיים מסרו ב-17 ביוני 2016 על הריגתם של 80 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות כבדות מאוד שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. קרבות עם נפגעים רבים היו באזור העיר חאלב, בדרום סוריה באזור מחוז דרעא, בדיר אל-זור, באזור העיר אל-ראקה, בחומס, בשוליים של העיר דמשק, בחאלב, וכן נמסר על תקריות אחדות עם נפגעים באזור צפון מחוז לטקיה. ארגונים אזרחיים בסוריה מסרו על עשרות רבות ש חיילים סורים שנפגעו בקרבות האלה. מתיחות בין ארגון חיזבאללה לבין המשטר הסורי בשל חוסר יכולתו להגן על אזורים שנכבשו בידי ארגון. מקורות תקשורתיים בלבנון מסרו שהארגון מתכנן סבב מינויים חדש בארגון הן בדרג הצבאי והן בדרג הפוליטי-דתי. 51 דיפלומטים אמריקאים חתמו על מכתב מחאה בנוגע למדיניותו הסלחנית של אובמה כלפי המשטר הסורי.

Islam in Iraq - Security forces recapture crucial part of Fallujah from Islamic State

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-17 יוני 2016 על הריגתם של 185 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-התאבדות קשים מאוד, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה נגד ארגון "המדינה האסלאמית". דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. דוברים צבאיים נוספים מסרו שהצבא העיראקי הצליח להשתלט על מתחמים ממשלתיים בעיר פלוג'ה שהיו בידי ארגון "המדינה האסלאמית". כמו כן נמסר שהעיר תהייה בשליטתו המלאה של הצבא בתוך ימים אחדים. אולם, במהלך היממה האחרונה נמסר מפי ראש-ממשלת עיראק שהעיר פלוג'ה שוחררה לחלוטין בעקבות מאמץ צבאי אינטנסיבי.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים שיעים וסונים בתימן מסרו ב-17 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-25 בני-אדם בסדרה של קרבות מקומיים שהיו ברחבי תימן במהלך היממה האחרונה. מקור אחד בתימן מסר על הפצצות אוויריות של סעודיה שנערכו בתימן, וכן גם על הריגתם של חיילים סעודים אחדים במהלך הקרבות האלה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בלוב מסרו ב-17 ביוני 2016 על הריגתם של לפחות 10 בני-אדם – אזרחים, טרוריסטים מוסלמים ואנשי המיליציות הפרו-ממשלתיות – בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה. מארגון "המדינה האסלאמית" נמצא במגננה קשה בלוב, בעיראק ובסוריה - בעיקר בימים האחרונים.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן – המדינה האסלאמית: מקורות תקשורתיים ומקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-17 ביוני 2016 על הריגתם של 40 טרוריסטים מוסלמים מכל הארגוני הטרור, וכן על הריגתם של 3 חיילים בסדרה ארוכה מאוד של קרבות שהיו במהלך היממה האחרונה. מקורות באפגניסטן מסרו שארגון "הטליבאן" שולט על שטחים גדולים רבים יותר מאז שנת 2001. הוא הפך לארגון מתוחכם עם ציוד עדכני שמווה אתגר רציני לצבא האפגאני הסובל ממנהיגות צבאית לקויה מאוד. בניגוד להודעות האמריקאיות, ארגון "הטליבאן" הפך חזק יותר בעיקר במהלך השנה אחרונה. כך גם בנוגע לארגון "המדינה האסלאמית" באפגניסטן שהמודיעין האמריקאי נטה לזלזל ביכולותיו, וכן נטען לפני שנה שהארגון מונה בסך-הכל כמה עשרות חברים. במהלך החודשים האחרונים הארגון מונה כבר אלפי רבים של פעילים ואוהדים הפועלים בעיקר במחוז ננגרהר.
--
פקיסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים - טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-17 יוני 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך בפקיסטן ליד הגבול המשותף עם אפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 ילדים מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים במחוז בלוצ'יסטן. מגפה של רצח נשים על רקע "כבוד המשפחה" בפקיסטן במהלך חג הרמדאן.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-17 ביוני 2016 על הריגתם של 7 חיילים בידי טרוריסטים מקומיים הפועלים בצפון במדינה. מקורות בינלאומיים מסרו על הרגתם של עשרות רבות של בני-אדם במהלך הימים האחרונים בקרבות בים כוחות-הממשלה לבין המורדים, וכי דרום-סודאן הפכה למדינה השנייה הכי מסוכנת בעולם, אחרי סוריה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-17 ביוני 2016 על הריגתם של 18 בני-אדם בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו בצפון ניגריה. כל ההרוגים היו אזרחים שהשתתפו בהלוויה מקומית. כמו כן נמסר על הריגתם של 11 בני-אדם נוספים בקרבות בין מיליציות אסלאמיות שבטיות חמושות הפועלות נגד נוצרים ויישובים חקלאיים ברחבי ניגריה.  מקרות צבאיים בניגריה מסרו על הריגתן של 2 טרוריסטיות מוסלמיות מתאבדות שהיתקלות שהייתה בצפון המדינה.
--
רוסיה – טרור אסלאמי – קווקז: מקורות רשמיים בסוריה מסרו ב-17 ביוני 2016 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים, וכן על הריגתם של 4 שוטרים ביום של קרבות שפרצו במהלך היממה האחרונה בצפון-הקווקז.
--
הודו – טרור אסלאמי - קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-17 ביוני 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים באזור חבל קשמיר ההודי. בשלושת הימים האחרונים חלה עליה בהתקפות של טרוריסטים מוסלמים בחבל קשמיר לרגל חג הרמדאן.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: