Saturday, June 4, 2016

טרור אסלאמי - 480 הרוגים ביממה האחרונה

254 הרוגים בעיראק; 90 הרוגים בסוריה; 50 הרוגים בתימן; 40 הרוגים באפגניסטן; 22 טרוריסטים מוסלמים נהרגו במצרים; 11 טרוריסטים מוסלמים וחייל נהרגו בניגריה; 4 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 3 חיילים הודים נהרגו בקשמיר;  2 חיילים נהרגו בלוב; 2 הרוגים מירי של חיילים ירדנים; חייל נהרג בטורקיה; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו במאלי, בסודאן, בניגריה, בסומליה, במצרים, בטורקיה, בלוב, בלבנון, בפיליפינים, בתימן, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 480 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-3 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-90 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. גורמים נוספים מסרו על הפצצות אוויריות קשות מאוד באזור העיר חאלב וכן באזור העיר אל-ראקה שגרמו לעשרות רבות של הרוגים. דיווחים מקומיים מסרו על קרבות עם נפגעים גם באזור חומס, דרעא, דיר אל-זור, בצפון מחוז לטקיה ובשטחים הנמצאים בשליטת הכורדים הפועלים בגבול המשותף עם טורקיה. דובר צבאי רשמי בסוריה מסר על קרבות מוצלחים מאוד בהם נהרג מספר רב מאוד של טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" שפעלו בעיר דרעא. מקורות נוספים מסרו שהרובע שהיה בשליטתו של הארגון בעיר דרעא נהרס ברובו בעקבות ההתקפות של הצבא הסורי.

Turkey: Army completes anti-PKK op in Sirnak


--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-3 ביוני 2016 על הריגתם של 254 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו לאורך היממה האחרונה. דוברים צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-13 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. גורמים צבאיים בעיראק מסרו שהצבא העיראקי תוקף את העיר פלוג'ה מארבעה כיוונים מקביל. כמו כן נמסר על עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים שנהרגו במהלך היממה האחרונה בקרבות הללו. מאידך, גורמים אחרים מסרו על נפגעים רבים בצבא העיראקי בקרבות הללו. דובר צבאי נוסף מסר שההתקדמות של הצבא העיראקי הואטה בשל הפצצות אוויריות קשות הנערכות לאורך כל היממה האחרונה על העיר פלוג'ה.  מקורות כורדיים מסרו על הריגתם של 50 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בקרבות שהיו באזור העיר מוסול.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בתימן מסרו ב-3 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה של קרבות מקומיים בין כוחות-הביטחון של ממשלת עדן לבין אנשי המליציות השיעיות הפועלות ברחבי תימן. דובר מקומי מסר על יותר מ-40 הרוגים רק באזור מחוז שאבווה במהלך היממה האחרונה. נפגעים רבים היו גם באזור העיר תעז. כמו כן נמסר מפי גורמים שיעים על הצלחות קרקעיות של המיליציות השיעיות בקרבות נגד חיילי ממשלת עדן. דוברים אחרים בתימן מסרו כי בשלושת הימים האחרונים נהרגו בקרבות הללו יותר מ-100 בני-אדם.
--
לוב - מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-3 ביוני 2016 על הריגתם של 2 חיילים לובים בקרבות נגד טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים באזור העיר סירט. גורמים אזרחיים מקומיים בעיר מסרו על מאות הרוגים (לפחות 200 הרוגים בחודש האחרון) בקרבות בין כוחות-הביטחון של לוב לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". דובר רשמי של שתי הממשלות המאוחדות בלוב (הנתמכות בידי המערב) מסר על התקדמות של הצבא הלובי במהלך הקרבות נגד הארגון.
--
אפגניסטן – טרור: מקורות צבאיים ותקשורתיים באפגניסטן מסרו ב-3 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-40 בני-אדם בסדרה של קרבות של הצבא האפגאני נגד ארגון "הטליבאן" וכן בהתקפות טרור שהתבצעו בידי הארגון במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן. דובר צבאי רשמי מסר שמרבית הנפגעים במהלך היממה האחרונה היו טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן". כמו כן נמסר שבין ההרוגים היו קצין פקיסטני וכן 2 שוטרים אפגאנים.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-3 ביוני 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יוזמה שנערכה במהלך היממה האחרונה במחוז חייבאר הנמצא ליד הגבול המשותף עם אפגניסטן.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בניגריה מסרו ב-3 ביוני 2016 על הריגתם על הריגתם של 11 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" וכן על הריגתו של חייל ניגרי בקרבות שהיו בצפון ניגריה במהלך היממה האחרונה.
--
מצרים – טרור: מקורות צבאיים במצרים מסרו ב-3 ביוני 2016 על הריגתם של 22 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון סיני. דובר צבאי מצרי הדגיש שהצבא המצרי השיג שליטה מרחבית באזור בעקבות היערכות צבאית שהחלה בחודשים האחרונים במטרה להגביר את תחושת הביטחון בצפון-סיני.
--
ירדן – טרור – סוריה: מקורות צבאיים בירדן מסרו ב-3 ביני 2016 על הריגתם של 2 בני-אדם מירי של חיילים ירדנים באזור הגבול המשותף עם סוריה. דובר צבאי מסר ששני ההרוגים ניסו לחדור לשטח הירדני וכי הם נהרגו חילופי-אש בין הצדדים.
--
הודו – טרור אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים רשמיים בהודו מסרו ב-3 ביוני 2016 על הריגתם של 3 חיילים הודים בהיתקלות עם טרוריסטים מוסלמים שפעלו באזור חבל קשמיר ההודי.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-3 ביוני 2016 על הריגתו של חייל טורקי מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בדרום-מזרח טורקיה בידי אנשי המחתרת הכורדית הפועלת באזור.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: