Friday, June 24, 2016

טרור אסלאמי - 417 הרוגים ביממה האחרונה

256 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 31 טרוריסטים מוסלמים ו-2 חיילים נהרגו ניז'ר; 15 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" נהרגו בתימן; 15 הרוגים בניגריה; 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" נהרגו באפגניסטן; 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" נהרגו בסומליה; 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בקשמיר; 2 לוחמים כורדים ואזרח נהרגו בטורקיה; זמר סופי מפורסם חוסל בפקיסטן בידי טרוריסטים מוסלמים; טרוריסט מוסלמי שיעי נהרג בסעודיה; יותר מ-470,000 הרוגים בסוריה מאז שנת 2011; 10 טרוריסטים מוסלמים נעצרו במרוקו; פיגועים וקרובת נוספים עם נפגעים היו במאלי, בסודאן, בתימן, בניגריה, בסומליה, בניז'ר, במצרים, בלבנון, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 417 הורגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-23 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-50 בני-אדם בסדרה של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שהיו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. מקורות אזרחיים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים רבים באזור מחוז חאלב, דיר אל-זור, אל-חמה, חומס, בצפון מחוז לטקיה באזור הכפרי של אל-ראקה. ארגונים לזכויות אדם בסוריה מסרו על הריגתם של 470,000 בני-אדם מאז שהחלה מלחמת-האזרחים בסוריה בחוש מרץ 2011. יותר מ-11 אחוזים מהאוכלוסייה הסורית נהרג או נפצע במלחמה הזו. מקורות בארגון "המדינה האסלאמית" מסרו על הריגתם של 3 חיילים רוסים בקרבות שהיו במהלך היממה האחרונה.

Islam in Pakistan - Amjad Sabri: Pakistanis mourn singer killed by Taliban

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-23 ביוני 2016 על הריגתם של 256 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים רשמיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-17 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה האחרונה. מקורות ביטחוניים בארה"ב מסרו על הריגתם של עשרות רבות של טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצות אוויריות שנערכו במחוז אל-אנבאר.
--
תימן – מלחמת-אזרחים: מקורות צבאיים שיעים בתימן מסרו ב-23 ביוני 2016 על הריגתם של 15 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" בפעילות יזומה של המיליציות השיעיות הפועלות בדרום תימן. מקורות אזרחיים בדרום-תימן מסרו שארגון "אל-קאעידה" חודר שוב לאזורים בדרום-תימן.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב-23 ביוני 2016 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" – כולל מפקד בכיר – מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל טרם זמנו.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות צבאיים באפגניסטן מסרו ב- 23 ביוני 2016 על הריגתם של 4 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך במחוז ננגרהר.
--
פקיסטן – טרור: מקורות תקשורתיים בפקיסטן מסרו ב-23 ביוני 2016 על חיסולו של זמר סופי מפורסם מאוד בפקיסטן, בשם אמג'ד סאברי,  בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן". הארגון לקח אחריות למעשה. מאז שנת 2018 נהרגו בפקיסטן 13 אמנים וזמרים בידי טרוריסטים מוסלמים.
--
סומליה – טרור: מקורות צבאיים בסומליה מסרו ב-23 ביוני 2016 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום סומליה במהלך היממה האחרונה.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות אזרחיים בניגריה מסרו ב-23 ביוני 2016 על הריגתם 15 בני-אדם בסדרה של התקפות טרור ובהתקפות של מיליציות אסלאמיות הפועלות ברחבי ניגריה נגד נוצרים וכפריים. כמו כן נמסר על חטיפתם של 5 זרים בידי חמושים בלתי מזוהים.
--
ניז'ר – טרור אסלאמי – קמרון – ניגריה;  מקורות רשמיים בניז'ר מסרו ב-23 ביוני 2016 על הריגתם של 31 טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם", וכן על הריגתם של 2 חיילים בפעילות צבאית משותפת של קמרון וניגריה שנערכה באזור אגם צ'אד הנמצא בשטח הגיאוגרפי של ניז'ר.
--
הודו – טרור  אסלאמי – קשמיר: מקורות צבאיים בהודו מסרו ב-23 ביוני 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בהיתקלות עם חיילים הודים הפועלים באזור חבל קשמיר ההודי.
--
סעודיה – טרור: מקורות רשמיים בסעודה מסרו ב-23 ביוני 2016 על הריגתו של טרוריסט מוסלמי שיעי שהיה מבוקש בגין הריגתם של אחדים מאנשי כוחות-הביטחון של סעודיה. הפשיטה היזומה נערכה על יישוב שיעי הנמצא במזרח סעודיה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות צבאיים בטורקיה מסרו ב-23 ביוני 2016 על הריגתם של 2 לוחמים כורדים מהמחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום-מזרח בטורקיה. כמו כן נמסר על הריגתו של אזרח אחד מפיצוץ של מכונית-תופת שהופעלה באזור זה.
--
מרוקו – טרור: מקורות ביטחוניים במרוקו מסרו ב-23 ביוני 2016 על מעצרם של 10 טרוריסטים מוסלמים החשודים בתכנון סדרה של פיגועים ברחבי מרוקו. בין העצורים טרוריסטים מוסלמים זרים שהגיעו כנראה בלוב ומאלג'יריה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: