Monday, June 20, 2016

טרור אסלאמי - 291 הרוגים ביממה אחרונה

75 הרוגים בעיראק; 70 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 60 הרוגים בסוריה; 31 הרוגים בגבול סעודיה-תימן; 20 הרוגים בניגריה; 11 פליטים סורים נהרגו מירי של חיילים טורקים; 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" נהרגו באלג'יריה; 8 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בחיסול-ממוקד אמריקאי באפגניסטן; 7 אזרחים נהרגו בלוב; קצין בעיר נהרג מפיצוץ של מטען-חבלה בפקיסטן; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בלוב, בתימן, במאלי, בלבנון, בסומליה, בטורקיה, במצרים, בסודאן, בניגריה, בצ'אד, בניז'ר, בבנגלדש, בקשמיר, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 291 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה ומקורות נוספים מסרו ב-19 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה ארוכה מאוד של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי סוריה. גורמים נוספים מסרו על קרבות קשים עם נפגעים רבים בעיקר בדרום סוריה באזור מחוז אל-ראקה בין הכוחות-הכורדיים לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". מקורות בעיר חומס מסרו על הריגתם של 15 חיילים סורים בהתקפה של ארגון "המדינה האסלאמית" שנערכה באזור העיר חומס. מקורות נוספים בסוריה מסרו על הריגתם של 3 נוצרים בפיגוע-התאבדות שהתבצע בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" במהלך אירוע זיכרון – שנערך באזור העיר קמישלי - לציון הטבח של הארמנים בידי טורקיה במלחמת-העולם הראשונה. מקורות בסוריה מסרו על יותר מ-125 טרוריסטים מוסלמים מארגון ,ג'בהת אל-נוסרה" שנהרגו במהלך 12 הימים האחרונים באזור חאלב ובמחוז לטקיה. יחד עם זאת, ארגון "ג'בהת אל-נוסרה" נמצא באופוריה לנוכח כיבושם של 2 כפרים בצפון מחוז לטקיה לאחר קרב שנמשך לפחות 4 ימים שבמהלכם נהרגו כ-100 חיילים סורים וטרוריסטים מוסלמים מארגון "חיזבאללה".

Islam in Syria - Suicide attack kills 3 at Christian massacre memorial in Syria

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בעיראק מסרו ב-19 ביוני 2016 על הריגתם של 75 בני-אדם ביום נוסף של קרבות קשים ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. דוברים צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים ברחבי המדינה במהלך היממה האחרונה.מקורות אזרחים מסרו כל מותם של פליטים עיראקים מתשישות ומצמא במהלך מנוסתם מאזור העיר פלוג'ה. גורמים ביטחוניים מסרו על עשרות רבות של בתים ממלוכדים בעיר פלוג'ה, וכן גם על גופות ממולכדות שגרמו לנפגעים אחדים במהלך היומיים האחרונים. עוד נמסר על בריחתם של כ-30,000 תושבים מהעיר בשלושת הימים האחרונים. המספר הכולל של ההרוגים היום כולל גם את אלה שמצאו את מותם במהלך מנוסתם מהעיר פלוג'ה.
--
תימן – מלחמת-אזרחים – סעודיה: מקורות תקשורתיים שיעים בתימן מסרו ב-19 ביוני 2016 על הריגתם של 31 מאנשי המיליציות הסוניות שפעולות במסגרת הקואליציה הסעודית בהתקפת טילים שנערכה על מחוז אל-ג'אווף באזור הגבול המשותף בין שתי המדינות.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות ביטחוניים רשמיים באלג'יריה מסרו ב-19 ביוני 2016 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה מערבית לאזור עיר הבירה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות רפואיים רשמיים בלוב מסרו ב-19 ביוני 2016 על הריגתם של 7 אזרחים בהתקפה של ירי מרגמות שהתבצעה באזור העיר בנגאזי בידי טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית".
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-19 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-70 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" ומארגון "המדינה האסלאמית" בסדרה ארוכה מאוד של פעולות צבאיות יזומות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי אפגניסטן.
--
אפגניסטן – חיסולים-ממוקדים אמריקאים: מקורות ביטחוניים באפגניסטן מסרו ב-19 ביוני 2016 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בחיסול-ממוקד אמריקאי שנערך במחוז קונדוז במהלך היממה האחרונה.
--
פקיסטן – טרור: מקורות רשמיים בפקיסטן מסרו ב-19 ביוני 2016 על הריגתו של קצין בכיר מפיצוץ של מטען-חבלה שהופעל בידי טרוריסטים מוסלמים הפועלים במחוז פנג'אב. לפחות עוד 2 בני-אדם נפצעו בפיגוע.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים מקומיים בניגריה מסרו ב-19 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-20 בני-אדם בשתי התקפות של המיליציות האסלאמיות החמושות הפועלות ברחבי ניגריה נגד נוצרים ונגד ישובים חקלאיים.
--
טורקיה – פליטים – סוריה;  מקורות אזרחיים בטורקיה מסרו ב-19 ביוני 2016 על הריגתם של 8 פליטים סורים בידי חיילים טורקים בעקבות ניסיונם של הפליטים לעבור את הגבול בין סוריה לטורקיה. מקורות נוספים מסרו שהפליטים ההרוגים נמלטו מאזור העיירה מנג'יב – שם מתנהלים קרבות כבדים בין הכוחות-הכורדיים לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
==

ד"ר יוחאי סלע