Thursday, June 2, 2016

טרור אסלאמי - 259 הרוגים ביממה האחרונה

116 הרוגים בעיראק; 60 הרוגים בסוריה; 30 טרוריסטים מוסלמים ו-10 אזרחים נהרגו באפגניסטן; 17 הרוגים בסומליה; 8 הרוגים בלוב; 6 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 5 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 4 הרוגים במאלי בהתקפות של ארגון "אל-קאעידה"; 3 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בתאילנד; 4,164 בני-אדם נהרגו בעיראק בחודש מאי 2016; הצבא הטורקי ממשיך להרוס עיירות כורדיות; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בקווקז, בפיליפינים, בתאילנד, בתימן, בלוב, במצרים, בטורקיה, בסומליה, בניגריה, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 259 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-1 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-60 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהפצצות אוויריות שנערכו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. טורקיה הודיעה על הריגתם של 14 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בהפצצה אווירית שנערכה באזור העיר חאלב. כמו כן נמסר על הריגתם של 20 טרוריסטים מוסלמים מארגון "ג'בהת אל-נוסרה" בקרבות שהיו באזור העיר אל-חמה. מקורות מקומיים נוספים מסרו על קרבות עם נפגעים רבים במחוז אידליב, בדיר אל-זור, באזור דרעא ובצפון מחוז לטקיה. גורם מדיני רוסי  מסר על הסכם לפסקת-אש למשך 48 שעות באזור עיירה דרייה הנמצאת ליד דמשק.

Turkey: military operation in şırnak

--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-1 ביוני 2016 על הריגתם של 116 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור, בקרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. דוברים צבאיים בעיראק מסרו שרק כמה מאות תושבים הצליחו להימלט מהעיר פלוג'ה. מקורות תקשורתיים נוספים מסרו כי במהלך חודש מאי 2016, נהרגו ברחבי עיראק 4,164 בני-אדם.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-1 ביוני 2016 על הריגתם של 5 מאנשי המחתרת הכורדית בפעילות צבאית יוזמה שנערכה בדרום-מזרח טורקיה במהלך היממה האחרונה. מקורות צבאיים מסרו על עשרות לוחמים כורדים שנפגעו במהלך היממה בקרבות עם כוחות-הביטחון של טורקיה הפועלים באזור. הצבא הטורקי ממשיך להרוס בשיטתיות עיירות כורדיות בכל האזור.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות מקומיים בלוב מסרו ב-1 ביוני 2016 על הריגתם של 8 בני-אדם בסדרה של קרבות בין כוחות-הביטחון של לבו לבין טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" הפועלים באזור טריפולי.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים בלוב מסרו ב-1 ביוני 2016 על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בפעילות צבאית יוזמה שנערכה במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. כמו כן נמסר על הריגתם של 10 בני-אדם בהתקפה של ארגון "הטליבאן" שנערכה במחוז קונדוז.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-1 ביוני 2016 על הריגתם של 6 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון-מערב פקיסטן.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-1 ביוני 2016 על הריגתם של לפחות 15 בני-אדם בהתקפה על בית-מלון שהתבצעה בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו באזור העיר מוגדישו. כמו כן נמסר על הריגתם של 2 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-שבאב" שפעלו במחוז האוטונומי פונטלנד.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-1 ביוני 2016 על הריגתם של 4 בני-אדם בסדרה של התקפות טרור שהתבצעו באזורים אחדים ברחבי מאלי בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה". בין ההרוגים היו אזרח צרפתי וחייל או"ם.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים בתאילנד מסרו ב-1 ביוני 2016 על הריגתם של 3 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בדרום תאילנד במהלך היממה האחרונה.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: