Friday, June 3, 2016

טרור אסלאמי - 515 הרוגים ביממה האחרונה

192 הרוגים בעיראק; 100 הרוגים בסוריה; 99 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באפגניסטן; 10 חיילים נהרגו בלוב; 8 טרוריסטים מוסלמים נהרגו באלג'יריה; 2 חיילים נהרגו בניגריה; חייל וטרוריסט מוסלמי נהרגו בתאילנד; טרוריסט מוסלמי נהרג בלבנון; טרוריסט מוסלמית נהרגה בשומרון; 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" נעצרו בגרמניה; 4,927 בני-אדם נהרגו בסוריה בחודש מאי 2016;  פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו בתימן, במצרים, בניגריה, בסומליה, במאלי, בסודאן, בלוב, במרוקו, בטורקיה, בסוריה, בעיראק, בלבנון, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 515 הרוגים ביממה האחרונה;
==
סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-2 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-100 בני-אדם בסדרה של קרבות ובהפצצות אוויריות קשות מאוד שנערכו במהלך היממה האחרונה באזורים רבים ברחבי סוריה. מקורות מקומיים נוספים וארגונים לזכויות-אדם מסרו שמרבית ההרוגים במהלך היממה האחרונה היו אזרחים שנפגעו בהפצצות קשות מאוד שנערכו במחוז אידליב בידי הצבא הסורי. כמו כן נמסר על הרוגים נוספים בפיגוע התאבדות שהתבצע במסגד הנמצא באזור העיר לטקיה. בחודש מאי 2016 נהרגו ברחבי סוריה 4,927 בני-אדם – כולל אזרחים, חיילים, אנשי מליציות, מורדים וטרוריסטים מוסלמים רבים מאוד. בדו"ח חדש שפורסם בידי ארגון לזכויות-אדם נמסר על הריגתם של יותר מ-60,000 בני-אדם שנעצרו בידי כוחות-הביטחון של סוריה מאז חודש מרץ 2011.

Iraq: Army and allied militias fire on IS as battle for Fallujah continues

--
גרמניה – טרור – טורקיה: מקורות ביטחוניים בגרמניה מסרו ב-2 ביוני 2016 על מעצרם של 3 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית" בחשד לתכנון פיגועי טרור על אדמת גרמניה. כמו כן הפרלמנט הגרמני החליט להכיר ברצח העם הארמני שהתבצע בידי טורקיה במהלך מלחמת-העולם הראשונה. ישראל הרשמית עדיין לא הכירה בכך. מייד לאחר ההחלטה הגרמנית, ארדואן מסר שההחלטה הזו תפגע באופן אנוש ביחסי שתי המדינות, וכן הוא החזיר את השגריר הטורקי בגרמניה לאות מחאה לאור ההחלטה הגרמנית. ההכרה ברצח העם הארמני הייתה תרגיל גרמני שנועד ליצור מתח עם טורקיה על-מנת לשבש את ההחלטה על ביטול משטר-הוויזות של אזרחי טורקיה הנכנסים למדינות-האיחוד. מרבית מדינות-האיחוד מתנגדות לכניסתם החופשית של אזרחי טורקיה לאירופה.
--
עיראק - מלחמת אזרחים: מקורות תקשורתיים עצמאיים בעיראק מסרו ב-2 ביוני 2016 על הריגתם של 192 בני-אדם ביום נוסף של קרבות ובהפצצות אוויריות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים מסרו על קרבות עם נפגעים ב-12 יישובים ברחבי עיראק במהלך היממה אחרונה. גורמים מקומיים מסרו על עשרות רבות של חיילים שנהרגו בסדרה של פיגועי-התאבדות שהתבצעו באזור העיר פלוג'ה.
--
לוב – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים לוב מסרו ב-2 ביוני 2016 על הריגתם של 10 חיילים לובים בסדרה של קרבות קשים שהיו באזור העיר סירט עם טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית". לא נסמר על מספרם המדויק של הטרוריסטים מוסלמים שנהרגו בקרבות הללו.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות צבאיים רשמיים באפגניסטן מסרו ב-2 ביוני 2016 על הריגתם של 99 טרוריסטים מוסלמים מארגון "הטליבאן" בסדרה ארוכה מאוד של פעולות צבאיות יוזמות שנערכו במחוזות אחדים ברחבי המדינה במהלך היממה אחרונה. כמו כן נמסר על פציעתם של יותר מ-60 טרוריסטים מוסלמים נוספים.
--
ניגריה – טרור אסלאמי: מקורות תקשורתיים בניגריה מסרו ב-2 ביוני 2016 על הריגתם של 2 חיילים בהתקפה של טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" הפועלים בצפון ניגריה. כמו כן נמסר על חשש כבד לחייהם של עשרות כפריים במהלך התקפות רצחניות של אנשי מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות במרכז ניגריה ובדרומה.
--
אלג'יריה – טרור - מרוקו: מקורות צבאיים רשמיים באלג'יריה מסרו ב-2 ביוני 2016 על הריגתם של 8 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה מזרחית לעיר הבירה. מקורות ביטחוניים במרוקו מסרו על מעצרם של 6 טרוריסטים מוסלמים מארגון "המדינה האסלאמית".
--
לבנון – טרור: מקורות צבאיים רשמיים בלבנון מסרו ב-2 ביוני 2016 על הריגתו של טרוריסטים מוסלמי מארגון "המדינה האסלאמית" וכן על תפיסתם של 3 טרוריסטים מוסלמים נוספים בפעילות צבאית יזומה שנערכה בצפון לבנון במהלך היממה האחרונה.
--
תאילנד – טרור אסלאמי: מקורות צבאיים רשמיים בתאילנד מסרו ב-2 ביוני 2016 על הריגתו של חייל תאילנדי בפעילות צבאית יזומה שנערכה נגד טרוריסטים מוסלמים הפועלים בדרום המדינה. כמו כן נמסר על הריגתו של טרוריסט מוסלמי בהיתקלות זו. במהלך היומיים האחרונים נהרגו בדרום תאילנד 4 טרוריסטים מוסלמים.
--
ישראל – טרור: מקורות צבאיים בישראל מסרו ב-2 ביוני 2016 על הריגתה של טרוריסטית מוסלמית בעקבות ניסיון לבצע פיגוע-דקירה נגד כוחותינו הפועלים באזור היישוב עינב שבשומרון.
==

ד"ר יוחאי סלע

No comments: