Wednesday, June 15, 2016

טרור אסלאמי - 334 הרוגים ביממה אחרונה

160 הרוגים בעיראק; 70 הרוגים בסוריה; 42 בני-אדם נרצחו בגבול קמרון-ניגריה;  30 טרוריסטים מוסלמים ו-2 חיילים נהרגו באפגניסטן; 8 טרוריסטים מוסלמים נהרגו בפקיסטן; 8 ג'יהאדיסטים נהרגו במאלי; 7 הרוגים בסומליה; 3 לוחמים כורדים נהרגו בטורקיה; 2 טרוריסטים מוסלמים מארגון "אל-קאעידה" נהרגו באלג'יריה; מאבטח נהרג בשגרירות האמריקאית בדרום-סודאן; בן-ערובה קנדי נרצח בידי טרוריסטים מוסלמים בפיליפינים; 1,466 לוחמים כורדים נהרגו בעיראק מאז יוני 2014; גרמניה שולחת חיילים לצפון סוריה לסייע לכורדים; פיגועים וקרבות נוספים עם נפגעים היו באלג'יריה, בסודאן, בסומליה, בניגריה, בצ'אד, במאלי, במצרים, בטורקיה, בלבנון, בסוריה, בעיראק, בפקיסטן ובאפגניסטן; סה"כ 334 הרוגים ביממה האחרונה;
==
Islam in Syria

סוריה – מלחמת-אזרחים;  מקורות מקומיים בסוריה מסרו ב-14 ביוני 2016 על הריגתם של יותר מ-70 בני-אדם בסדרה של קרבות קרקעיים ובהתקפות אוויריות שנערכו ברחבי סוריה במהלך היממה האחרונה. ארגונים לזכויות אדם בסוריה מסרו כי במהלך השבוע הראשון של חודש הרמדאן נהרגו 224 אזרחים ברחבי סוריה – וזאת ללא הנפגעים בקרב כל הצדדים הלוחמים בסוריה. מאז ה-6 ביוני ועד ל- 13 ביוני נהרגו ברחבי סוריה יותר מ-3,000 בני-אדם כולל חיילים, טרוריסטים מוסלמים, אנשי מיליציות ולוחמים כורדים. הטלוויזיה הסורית מסרה שמנהיג ארגון "המדינה האסלאמית" נהרג בהפצצה אמריקאית שנערכה באזור העיר אל-רקה לפני ימים אחדים. גורמים ביטחוניים בארה"ב מסרו שהם אינם יכולים לאשר את הידיעה על מותו. מקורות מקומיים נוספים בסוריה מסרו על קרבות עם נפגעים במחוז אידליב, במחוז חאלב, בדרעא, בחומס, בדיר אל-זור ובאל-חמה. מקורות ברוסיה מסרו על סיוע אזרחי שנשלח לנוצרים המתגוררים במחוז לטקיה. גרמניה החלה להעביר חיילים לצפון סוריה במטרה לסייע לכורדים באזור.
--
עיראק – מלחמת-אזרחים: מקורות תקשורתיים מקומיים בעיראק מסרו ב-14 ביוני 2016 על הריגתם של 160 בני-אדם ביום נוסף של פיגועי-טרור קטלניים, בקרבות ובהפצצות אוויריות קשות שנערכו במהלך היממה האחרונה ברחבי עיראק. מקורות צבאיים בעיראק מסרו על קרבות עם נפגעים ב-10 יישובים במהלך היממה האחרונה. מקורות כורדיים בעיראק מסרו על הריגתם של 1,466 לוחמים כורדים מה"פשמרגה" בקרבות שהיו בצפון-עיראק נגד ארגון "המדינה האסלאמית" מאז יוני 2014.
--
קמרון – טרור אסלאמי – ניגריה: מקורות צבאיים בקמרון מסרו ב-14 ביוני 2016 על הריגתם של 42 דייגים שנרצחו בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "בוקו חראם" שפעלו באזור הגבול המשותף בין קמרון לניגריה. דוברים צבאיים בקמרון מסרו שהדייגים נרצחו לאחר חטיפתם בידי הארגון וגופותיהם הושלכו לאגם הנמצא באזור הגבול המשותף.
--
אפגניסטן – טרור – טליבאן: מקורות תקשורתיים וצבאיים באפגניסטן מסרו ב-14 ביוני 2016 על הריגתם של 30 טרוריסטים מוסלמים וכן על הריגתם של 2 חיילים בסדרה של פעולות צבאיות יזומות שנערכו במחוזות אחדים ברחבי אפגניסטן. 2 החיילים נהרגו בחילופי-אש שהיו באזור הגבול המשותף עם פקיסטן.
--
פקיסטן – טרור: מקורות צבאיים בפקיסטן מסרו ב-14 ביוני 2016 על הריגתם של 5 טרוריסטים מוסלמים בפעילות צבאית יזומה שנערכה במהלך היממה האחרונה במחוז קוויטה.  3 טרוריסטים מוסלמים נוספים נהרגו בפעילות צבאית יוזמה שנערכה בעמק הסוואט.
--
סומליה – טרור: מקורות תקשורתיים בסומליה מסרו ב-14 ביוני 2016 על הריגתם של 7 אזרחים בהתקפות של מיליציות אסלאמיות חמושות הפועלות במרכז סומליה.
--
דרום-סודאן – טרור: מקורות תקשורתיים בדרום-סודאן מסרו ב-14 ביוני 2016 על הריגתו של המאבטח של השגרירות האמריקאית בעיר הבירה בידי טרוריסטים מקומיים.
--
מאלי – טרור: מקורות תקשורתיים במאלי מסרו ב-14 ביוני 2016 על הריגתם של 8 מאנשי המיליציות הג'יהאדיסטיות הפעלות בצפון במאלי. השמונה נהרגו בידי מיליציה אסלאמית פרו-ממשלתית.
--
פיליפינים – טרור אסלאמי: מקורות רשמיים בפיליפינים מסרו ב-14 ביוני 2016 על הוצאתו-להורג של בן-ערובה קנדי בידי טרוריסטים מוסלמים מארגון "אבו סיאף" הפועלים בדרום הפיליפינים.
--
אלג'יריה – טרור: מקורות צבאיים רשמיים באלג'יריה מסרו ב-14 ביוני 2016 על הריגתם של 2 טרוריסטים מוסלמים המזוהים עם ארגון "אל-קאעידה" בפעילות צבאית יזומה שנערכה דרומית לעיר הבירה במהלך היממה האחרונה.
--
טורקיה – כורדים: מקורות תקשורתיים בטורקיה מסרו ב-14 ביוני 2016 על הריגתם של 3 לוחמים כורדים מהמחתרת הכורדית בפעילות צבאית יזומה שנערכה במזרח טורקיה במהלך היממה האחרונה. מקור אחר מסר רק על הריגתו של לוחם כורדי אחד ועל פציעתם של 9 בני-אדם בהתקפה של המחתרת הכורדית.
==
ד"ר יוחאי סלע


No comments: